Ik ga even plagiaat plegen:
anti-rsca die eventjes een heel huis bouwt (Tweakblogs)
l3p's desk (Casemodding)
Sprite_TM's mods (half af en toe in EL, verder op z'n eigen site)
mijn core i3-systeem *wink wink* (Tweakblogs)
Dit zijn allemaal projecten die hun niche overstijgen; ik denk dat zelfs mensen die helemaal niks met casemodding hebben l3p een absoluut genie vinden. Op mijn blogs heb ik ook veel commentaar gekregen van mensen die helemaal niks met elektronica hebben en 75% van wat ik schreef niet begrepen, en het alsnog helemaal geweldig vinden. Er gaat veel community-gevoel uit van deze projecten, maar deze projecten krijgen veel minder exposure dan ze toekomt omdat een groot deel van de doelgroep gewoon niet op die specifieke plekken komen (veel mensen zitten in hun eigen fora en komen zelden elders, ontzettend veel mensen weten niet eens van het bestaan van tweakblogs af).
Ik ben wel geïnteresseerd in een soort centrale showcase voor dingen die eigenlijk iedereen op tweakers.net wel aangaat. Misschien door een nieuw plekje (waarvoor dit in LD staat), maar misschien ook gewoon in een .plan of in de reviewbox op de frontpage (waarvoor dit topic misschien beter in GR kan staan). Tell me, whaddayathink?
Momenteel zijn een hoop projecten op tweakers, ondanks de knappe indeling van het forum en de verschillende delen van tweakers.net, bijzonder versnipperd geraakt. Ik heb het niet over elke gemiddelde casemod, een scriptje waarmee je computer automatisch uitgaat na 2 uur of een halfgare android-app. Ik heb het over uitmuntende projecten. Denk bijvoorbeeld aan:Herman87 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 14:57:
De uitwerking in dit specifieke geval mag duidelijk zijn, maar de intentie achter dit soort nieuwsitems vind ik wel mooi. Persoonlijk vind ik het mooi dat de redactie ook aandacht besteedt aan het kleine initatief i.p.v. enkel de grote bedrijven volgen. Een heel mooi voorbeeld vind ik deze:nieuws: Tweaker maakt multitouch-paneel van flatbedscanner Gezien de reacties werd dit ook goed ontvangen.
Ik denk dat dit soort nieuwsitems goed passen bij Tweakers.Tsja, en nu wordt er wellicht een keer de plank misgeslagen. Dat kan een keer gebeuren. Maar ik begrijp écht sommige reacties niet. Zelfs een complete discussie wat de definitie van een 'tweaker' is... Ik zou het heel jammer vinden als de redactie terughoudend gaat worden met het plaatsen van dergelijke items.
Hier nog een paar voorbeelden:
nieuws: Tweaker kraakt bootloader HTC Desire
nieuws: Tweaker ontdekt wifi-bug in Mac OS X
nieuws: Tweaker organiseert verkiezing beste Android-apps
nieuws: Tweaker vindt oorzaak Vodafone-problemen met iOS 4.3
nieuws: Tweaker maakt onofficiële Android-app ING Bank !!!
etc.
anti-rsca die eventjes een heel huis bouwt (Tweakblogs)
l3p's desk (Casemodding)
Sprite_TM's mods (half af en toe in EL, verder op z'n eigen site)
mijn core i3-systeem *wink wink* (Tweakblogs)
Dit zijn allemaal projecten die hun niche overstijgen; ik denk dat zelfs mensen die helemaal niks met casemodding hebben l3p een absoluut genie vinden. Op mijn blogs heb ik ook veel commentaar gekregen van mensen die helemaal niks met elektronica hebben en 75% van wat ik schreef niet begrepen, en het alsnog helemaal geweldig vinden. Er gaat veel community-gevoel uit van deze projecten, maar deze projecten krijgen veel minder exposure dan ze toekomt omdat een groot deel van de doelgroep gewoon niet op die specifieke plekken komen (veel mensen zitten in hun eigen fora en komen zelden elders, ontzettend veel mensen weten niet eens van het bestaan van tweakblogs af).
Ik ben wel geïnteresseerd in een soort centrale showcase voor dingen die eigenlijk iedereen op tweakers.net wel aangaat. Misschien door een nieuw plekje (waarvoor dit in LD staat), maar misschien ook gewoon in een .plan of in de reviewbox op de frontpage (waarvoor dit topic misschien beter in GR kan staan). Tell me, whaddayathink?