Toon posts:

Windows 7 laptop krijg via wireless geen IP-adres via DHCP

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boschjesman
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-06 21:57
Op mijn laptop lukt het niet om via DHCP een adres te krijgen via mijn draadloze netwerkadapter.
Wireshark laat zien dat er enkel DHCPDiscover pakketten naar buiten gaan, maar er komen geen offers binnen.
Wanneer ik Wireshark op het bedrade netwerk draai, zie ik zowel de DHCP-discoveries, als de DHCPoffers van de DHCP-server komen.

Tevens kan ik wanneer ik een static IP instel, andere hosts in het netwerk pingen. (wat zou moeten aangeven dat wireless beveiliging goed staat)

Op het bedrade netwerk werkt alles naar behoren. Tevens doet dit probleem zich enkel bij dit netwerk voor. Thuis krijg ik gewoon IP-adressen via DHCP.
Windows firewall is geheel uitgeschakeld. (al zou dit waarschijnlijk weinig uitmaken, aangezien zowel LAN als WLAN dezelfde policies hebben)

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-06 10:50
Mijn ervaring is dat het meestal een foutieve (WPA)code is. Meestal opgelost door de verbinding weg te gooien en opnieuw op te zetten.

[Voor 39% gewijzigd door Rieverst op 10-05-2011 14:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boschjesman
Zou je met een foutieve WPA code hosts kunnen pingen binnen een netwerk, wanneer je een statisch IP-adres toevoegt, en de encryptie hetzelfde houdt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-06 09:44

@r!k

It is I, Leclerq

DHCP uitgeschakeld voor de wireless connecties toevallig?

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boschjesman
Neem aan dat deze ingeschakeld is,
De WLAN adapter verstuurt wèl DHCPDiscovery pakketten, de DHCP-server verstuurt vervolgens een DHCP-offer, maar die komt niet aan bij de WLAN adapter.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gero71
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-06-2019
Driver updaten van de wlan adapter werkt in veel gevallen voor dit "probleem".
De "oude" driver kan waarschijnlijk niet goed met de gebruikte beveiliging omgaan, en iets van een timeout krijgen ofzo bij de dhcp server.

[Voor 14% gewijzigd door Gero71 op 10-05-2011 16:39]

Misery and hate will kill us all.

• Boschjesman
Ik heb de driver geüpdate, echter lijkt dit niet te helpen.
Het is overigens een 802.11n-adapter, lijkt me dat zelfs de eerste driver de meest voorkomende beveiligingstechnieken aankan.

Anoniem: 399892

Geef eens wat info over de gebruikte hardware, er zijn verschillende meer van die N-Adapters en welk Accespoint/Router of zo gebruik je?

En aannemen dat DHCP voor Wireless aan staat is niet voldoende, je moet het zeker weten voor je het kan uitsluiten.

[Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 399892 op 12-05-2011 14:27. Reden: Wel erg veel spel fouten]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee