Toon posts:

Raid 1 configuratie vervangen met grotere schijven

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Veldhuis93
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-05-2020
Vraag:
Hoe kan ik het beste de harde schijven die ik nu heb: beiden 120 GB op raid 1 vervangen voor 2 harde schijven met 320 GB ook op raid 1 zonder data te verliezen. dit moet in een weekend klaar kunnen zijn.

Google geeft niet erg concrete antwoorden dus ik vraag maar de hulp aan mensen met (hopelijke) ervaring.

Mvg
Veldhuis93

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:08

_Apache_

For life.

- Type raidcontroller?
- Type Moederbord + firmware?
- Type hard disk?
- OS + SP?

Voor we deze info nog niet hebben, valt er door ons weinig nuttigs te zeggen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-06 15:56
Moederbord?
Raid Controller?
Meer informatie is handig wil je een zinnig antworrd krijgen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-06 12:38
tweede raid 1 aanmaken met nieuwe schijven en dan een ghost trekken en over zetten. Kan in een paar uur klaar zijn.

Carpe Diem

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geen idee waarom je niet verder komt noch wat voor controller/moederbord je hebt, ook je OS of andere specs noem je niet (zoals we wel graag zouden zien).

Over algemeen: schijf A eruit, nieuwe schijf erin, zooi laten syncen, schijf B eruit, nieuwe schijf erin, zooi laten syncen.

En dan het resterende stukje ruimte extenden of nieuwe partitie van maken.

Luiheid ten top weer...

[Voor 5% gewijzigd door MAX3400 op 10-05-2011 14:01]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-06 12:53
http://www.computing.net/...ement-in-raid1/47218.html
Eerste hit op google :).
Dat is de enige optie als je geen extra schijf hebt om de data op te zetten.

Het makkelijkste is ergens een flinke externe schijf scoren, daar alle data opzetten, raid opnieuw opbouwen, en vervolgens alle data terugzetten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Veldhuis93
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-05-2020
MAX3400 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 13:59:
Geen idee waarom je niet verder komt noch wat voor controller/moederbord je hebt, ook je OS of andere specs noem je niet (zoals we wel graag zouden zien).

Over algemeen: schijf A eruit, nieuwe schijf erin, zooi laten syncen, schijf B eruit, nieuwe schijf erin, zooi laten syncen.

En dan het resterende stukje ruimte extenden of nieuwe partitie van maken.

Luiheid ten top weer...
zijn er enige problemen bekend met het vervangen op deze manier?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Veldhuis93 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 14:32:
[...]

Wat is RAID1 en wat zijn de bekende recovery-scenarios?

En, wederom, problemen kunnen er altijd zijn; zonder specs, OS en andere info kan niemand een impact-analyse afgeven.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:50
Veldhuis93 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 14:32:
[...]

Ja, dat je raid1 array blijft hangen op 120gb. de "rest" word dan een losse partitie.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee