Toon posts:

[C++] server monitor tool maken met Query check

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-06 21:09
Beste tweakers,

Ik ben sinds kort begonnen met het leren van de c++ programmeer taal met als doel een(simpel en klein) programma te maken dat mijn servers start, een udp port Query check doet(elke 5 seconden of zo, licht eraan hoeveel resources zo iets gebruikt) en zo nodig de server(s) herstart die niet reageren.

Later wil ik misschien nog een start stop control toevoegen, die via een ingebouwde webserver oid benadert kan worden, ik heb hier al een programma voor dus ik zou dit programma ook gewoon mijn monitor kunnen laten start stoppen, waardoor het programma dat gemonitord word ook gereboot word.

Verder wil ik als het programma goed werkt, er een simpele gui over heen bouwen, maar in het begin denk ik dat het prima is om het simpel te houden als console app.

Ik heb nu een aantal Tutorials gelezen: http://members.chello.nl/~s.pampiermole/C++/lswmc/lswmc.html
en in het Engels: http://www.learncpp.com/#ChapterA

De Nederlandse begreep ik nog wel redelijk maar de Engelse vond ik toch wel wat moeilijker, ik vroeg mij af of iemand nog andere goede Tutorials (het liefst simpel en in het Nederlands/ Engels mag ook als het niet te ingewikkeld is voor een 17 jarige) weet?

Verder staat er voornamelijk informatie over het programmeren van wiskundige formules in deze bovenstaande Tutorials maar daar heb ik dus niks aan voor mijn doel...

Als ik het goed begrepen heb moet ik voor mijn doel een library met handleiding downloaden maar ik heb geen idee waar ik deze kan vinden en welke ik nodig heb.

[Voor 5% gewijzigd door Gijs007 op 10-05-2011 16:13]

AMD Ryzen 7 7800X3D | NZXT Kraken X63 | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z Neo F5-6000J3038F16GX2-TZ5NR | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair AX860i | 2 x WD Black NVMe SSD SN850 2TB | 1 x Intel Optane 900P 480GB | Corsair iCUE 5000T

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Het is misschien ongepast om eigen tools te promoten, maar kijk eens naar dit:
http://www.dumbclan.co.uk...owtopic=5784&st=0&start=0

Dit doet waarschijnlijk exact wat je wil. De broncode is trouwens GPLv2, dus die kan je downloaden en aanpassen naar believen.

Ik was trouwens aan een 4de versie aan het werken, maar wegens verschillende redenen is dit stopgezet. De bedoeling was daar ook om integratie met een webserver mogelijk te maken. Deze versie was echter wel in C#. De code is overgemaakt aan de mensen achter de site (zie link) om verder te ontwikkelen, maar voor zover ik weet is dit nog niet gebeurd.

[Voor 38% gewijzigd door H!GHGuY op 11-05-2011 12:50]

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 12:42
C++ tutorials zijn niet zo goed in my opinion. Zowiezo die nederlandse tutorial al helemaal niet want hij zegt om devC++ te gebruiken en die is al zo verouderd. Ik zou als ik jou was een boek gaan lezen. Goede boeken staan hier: (http://jcatki.no-ip.org/fncpp/Resources) en dan gewoon Visual Studio 2010 express downloaden. Die is gratis en werkt prima. Ik zou pas nadat je de basis goed kent kijken naar GUI frameworks zoals Qt, wxWidgets ect.

Nothing to see here!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:24

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Of gewoon MFC gebruiken voor de GUI wat makkelijk te gebruiken is met VS2010 ;) Later kun je dan iig beslissen of het cross-platform moet worden en het dus handig is om QT/wxWidgets te gaan gebruiken ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• Gijs007
H!GHGuY schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 12:48:
Het is misschien ongepast om eigen tools te promoten, maar kijk eens naar dit:
http://www.dumbclan.co.uk...owtopic=5784&st=0&start=0

Dit doet waarschijnlijk exact wat je wil. De broncode is trouwens GPLv2, dus die kan je downloaden en aanpassen naar believen.

Ik was trouwens aan een 4de versie aan het werken, maar wegens verschillende redenen is dit stopgezet. De bedoeling was daar ook om integratie met een webserver mogelijk te maken. Deze versie was echter wel in C#. De code is overgemaakt aan de mensen achter de site (zie link) om verder te ontwikkelen, maar voor zover ik weet is dit nog niet gebeurd.
die heb ik al geprobeerd, maar mijn server heeft extra commando's nodig om te starten bijvoorbeeld:
C:\Program Files\Microsoft Games\Halo Custom Edition gandanur\haloceded.exe -path C:\Users\Gijs\Documents\server 2\gametypes -exec C:\Users\Gijs\Documents\server 2\init.txt -port 2363

en dat werkt helaas niet met die app.
ik zal eens naar de sourcode kijken, misschien kan im hem verbeteren.

hier onder: ik zal er binnen kort naar kijken, bedankt voor de info. :)

AMD Ryzen 7 7800X3D | NZXT Kraken X63 | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z Neo F5-6000J3038F16GX2-TZ5NR | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair AX860i | 2 x WD Black NVMe SSD SN850 2TB | 1 x Intel Optane 900P 480GB | Corsair iCUE 5000T

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:41
Dat moet wel lukken hoor, gewoon aan je exe path toevoegen

[Voor 41% gewijzigd door zzattack op 11-05-2011 14:49]

• Gijs007
zzattack schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 14:49:
Dat moet wel lukken hoor, gewoon aan je exe path toevoegen
zou je daar een voorbeeldje van kunnen geven?
want als ik dat gewoon invoer dan krijg ik een proces could not be created error.

btw: heb wat in de source code zitten kijken, maar ik kwam er niet achter hoe dat de verschillende protocollen (die je in de gui kunt selecteren) verwerkt zijn in de source code.

verder staan er ook bijna nergens comments dus het is nogal lastig voor mij om er achter te komen wat bepaalde code precies doet.

update: het programma werkt inmiddels met / slashes.
bedankt voor de hulp allemaal :)

[Voor 56% gewijzigd door Gijs007 op 11-05-2011 19:46]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Gijs007 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 14:44:
[...]
en dat werkt helaas niet met die app.
ik zal eens naar de sourcode kijken, misschien kan im hem verbeteren.
Toch wel hoor... Dat is exact waar ik het voor geschreven heb.
Gijs007 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 15:47:
[...]
btw: heb wat in de source code zitten kijken, maar ik kwam er niet achter hoe dat de verschillende protocollen (die je in de gui kunt selecteren) verwerkt zijn in de source code.
Kijk even in Control.cpp, daar staan de protocol-strings die gebruikt worden.
verder staan er ook bijna nergens comments dus het is nogal lastig voor mij om er achter te komen wat bepaalde code precies doet.
Als auteur wil ik je gerust nog wel even op weg helpen. De code is al betrekkelijk oud (en kan op veel plaatsen veel beter). DM even als je verder hulp wil.
update: het programma werkt inmiddels met / slashes.
bedankt voor de hulp allemaal :)
Ik zie ook dat je op het dumbclan forum wat vragen gepost hebt. Mocht je geen voldoende antwoord krijgen dan hoor ik het graag.

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• Gijs007
H!GHGuY schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 12:56:
[...]

Toch wel hoor... Dat is exact waar ik het voor geschreven heb.

[...]

Kijk even in Control.cpp, daar staan de protocol-strings die gebruikt worden.

[...]

Als auteur wil ik je gerust nog wel even op weg helpen. De code is al betrekkelijk oud (en kan op veel plaatsen veel beter). DM even als je verder hulp wil.

[...]

Ik zie ook dat je op het dumbclan forum wat vragen gepost hebt. Mocht je geen voldoende antwoord krijgen dan hoor ik het graag.
heb het inmiddels aan de praat gekregen, ik moest blijkbaar / 's gebruiken in de paden na de exe.
programma doet precies wat het moet doen :)

na mijn examens ga ik denk ik verder met het leren van c++

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee