Beste Tweakers,
Voor een PO moet ik o.a. een contextdiagram maken over deze tekst:
overzicht nog beschikbare kamers; te wijzigen als kamers vanwege onderhoud niet verhuurd kunnen worden.
overzicht reserveringen met bijbehorende klantgegevens.
bericht aan de klant (bevestiging/annulering) met automatisch briefhoofd en adresgegevens.
overzicht door de klant te betalen extra services (de aard van de service, prijs, datum, tijdstip).
gespecificeerde factuur per klant.
overzicht omzet per seizoen.
Ik heb dan zeg maar nu dit:
Nu vraag ik me af, moet ik nog een tweede database maken om de omzet te berekenen: Dus administratie stuurt gegevens van verhuurde kamers en de databse maakt er de opbrengst van? Die database hoort dan toch al in het vakje administratie te zitten?
Weten jullie raad hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Voor een PO moet ik o.a. een contextdiagram maken over deze tekst:
overzicht nog beschikbare kamers; te wijzigen als kamers vanwege onderhoud niet verhuurd kunnen worden.
overzicht reserveringen met bijbehorende klantgegevens.
bericht aan de klant (bevestiging/annulering) met automatisch briefhoofd en adresgegevens.
overzicht door de klant te betalen extra services (de aard van de service, prijs, datum, tijdstip).
gespecificeerde factuur per klant.
overzicht omzet per seizoen.
Ik heb dan zeg maar nu dit:
Nu vraag ik me af, moet ik nog een tweede database maken om de omzet te berekenen: Dus administratie stuurt gegevens van verhuurde kamers en de databse maakt er de opbrengst van? Die database hoort dan toch al in het vakje administratie te zitten?
Weten jullie raad hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Things are cheaper for a reason