Hoi,
Ik wil mijn layout omzetten van tabellen naar divs omdat dat altijd overal geroepen wordt zo te doen.
Echter, ik probeer alles wat ik maar tegen kom qua tutorials etc maar niets werkt.
Wat ik wil:
* 3 kolommen
* de inhoud van elke kolom kan verschillen van hoogte
* de 3 kolommen moeten allemaal reiken tot de onderkant van de langste kolom
* de 3 unieke achtergrond-afbeelding van de 3 kolommen moeten ook reiken tot de onderkant van de langste kolom
Gevonden:
* een methode die de borders gebruikt voor achtergrond kleur, maar daar kan dus geen afbeelding in: http://www.alistapart.com...mnlayouts/3ColLiquid.html
* verder alleen maar methodes met een achtergrondafbeelding in de wrapper die de kolommen kleurt, en dus valsspelen is.
Resultaat:
Nu ben ik erg benieuwd naar die mensen die tabellen verafschuwen of gewoon afraden hoe dit dan wél moet zonder andere rare hacks. Ik wil geen vaste achtergrond afbeelding, of 2 wrapperdivs met background:url() 200px top en 800px top ofzo.
Ik wil mijn layout omzetten van tabellen naar divs omdat dat altijd overal geroepen wordt zo te doen.
Echter, ik probeer alles wat ik maar tegen kom qua tutorials etc maar niets werkt.
Wat ik wil:
* 3 kolommen
* de inhoud van elke kolom kan verschillen van hoogte
* de 3 kolommen moeten allemaal reiken tot de onderkant van de langste kolom
* de 3 unieke achtergrond-afbeelding van de 3 kolommen moeten ook reiken tot de onderkant van de langste kolom
Gevonden:
* een methode die de borders gebruikt voor achtergrond kleur, maar daar kan dus geen afbeelding in: http://www.alistapart.com...mnlayouts/3ColLiquid.html
* verder alleen maar methodes met een achtergrondafbeelding in de wrapper die de kolommen kleurt, en dus valsspelen is.
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <div class="left"> test<br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br />test </div> <div class="right"> </div> <div class="content"> </div> <clear></clear> |
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| .left { width:196px; float:left; background:url("./webimages/layout/dash_v_vet.gif") repeat-y top right red; } .right{ width:270px; float:right; background:orange; } .content{ background:url("./webimages/layout/dash_v_vet.gif") repeat-y right top white; margin-left:200px; margin-right:270px; } |
Resultaat:
Nu ben ik erg benieuwd naar die mensen die tabellen verafschuwen of gewoon afraden hoe dit dan wél moet zonder andere rare hacks. Ik wil geen vaste achtergrond afbeelding, of 2 wrapperdivs met background:url() 200px top en 800px top ofzo.
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 16GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, TP-LINK Archer AX6000 router