Toon posts:

Compaq start niet meer op, geen beeld en geen piepjes.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:46
PC is niet van mij, maar of ik hem even wilde nakijken want hij deed niets meer.
Het is een Compaq Presario SR 1727NL.

Probleem was al eerder dat de pc regelmatig uitviel, fan begon te loeien en pc viel uit, gebruiker had helpdesk Compaq gebeld, die hadden op afstand ingelogd en konden zien dat het hitte was en dat daar niets aan te doen viel (vreemd van Compaq?)
Nu is het zover dat de pc niet meer wil opstarten, geeft geen beeld meer en bij het aanzetten begint de fan van de processor gelijk volop te loeien, wat eerder niet het geval was, de fan begon pas te loeien als de computer bijna uitviel, nu gelijk bij aanzetten van de computer.
Wat heb ik gedaan:

- Alle componenten verwijderd behalve voeding en processor en speaker, geen beeld en geen piepjes.
- Processor eruit gehaald, zit nog goede koelpasta op.
- Geheugen 1 voor 1 eruit gehaald en op een andere plek 1 voor 1 weer teruggedaan, geen beeld en geen piep.
- CMOS batterij eruit, reset, geen beeld en geen piep.

Aangaande de eerdere ervaringen met uitvallen neig ik naar een processor probleem, of zou het zo kunnen zijn dat het mobo stuk is?

Fan van processor en voeding gaan draaien, lampjes en dergelijke op mobo branden ook maar het blijft geen beeld en geen piepjes.

Ik heb nog niet de videokaart en een andere voeding geprobeerd daar ik deze zo niet heb liggen, is dat nog de moeite waard om te testen?
Er zit trouwens een onboard videokaart in.

Graag hoor ik jullie tips / advies.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-04 13:15
Als een systeem zomaar uitvalt zou ik zeker de voeding meenemen in je onderzoek. Heb je een ander die je kunt testen? Niet iemand waar je een voeding van kunt lenen? Of een ander systeempje waar je even ene voeding uit kunt plukken

[Voor 37% gewijzigd door Rupie op 10-05-2011 08:49]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 404967

dat de pc niet meer opstart weet ik niet waarom maar ik herken wel het uitval probleem ik denk dat ie zichzelf uitzet omdat hij oververhit en dat ook daarom ook de fans harder gaan draaien. een vriend van mij had hetzelfde met een half jaar oude laptop van 12.000 euro (ik kan niet zo zeggen watvooreen maar geen compaq) en die viel ook uit als je er geen backpanel uithaalde.

ik denk dat het misschien met de voeding te maken heeft zoals 'Rupie' al zei.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee