Toon posts:

Warmte Probleem nieuwe CPU

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 383722

Topicstarter
Hallo allemaal, Ik heb een probleem ik heb gister een nieuwe CPU cooler geïnstalleerd, Maar nu zijn mijn tempraturen in rust al tegen de 50 graden aan. Ik heb de coolpasta die bij het product werd geleverd erop gesmeert. Ik heb de cooler ook gewoon heel strak op het moederbord aangesloten.

Wie o Wie kan me helpen hier de foto's

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with

ImageShack.us[/img]

[Voor 131% gewijzigd door Anoniem: 383722 op 10-05-2011 08:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:05
Mijn eerste gok is teveel koelpasta, meestal is een druppel ter grootte van een rijstkorrel genoeg, dat uitsmeren op de processor met een ID-kaart/oud bankpasje/bankpasje van je pa, liefst zo dun mogelijk, moet wel volledig dekkend zijn, je mag de CPU eigenlijk net niet meer zien zeg maar.

Oude koelpasta wel eerst fatsoenlijk verwijderen, doe ik altijd met wc papier en beetje 80% alcohol, er mogen geen sporen van oude koelpasta op de processor zitten

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kerberos84
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-06 13:29
FastFred schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 08:59:
Mijn eerste gok is teveel koelpasta, meestal is een druppel ter grootte van een rijstkorrel genoeg, dat uitsmeren op de processor met een ID-kaart/oud bankpasje/bankpasje van je pa, liefst zo dun mogelijk, moet wel volledig dekkend zijn, je mag de CPU eigenlijk net niet meer zien zeg maar.

Oude koelpasta wel eerst fatsoenlijk verwijderen, doe ik altijd met wc papier en beetje 80% alcohol, er mogen geen sporen van oude koelpasta op de processor zitten
In principe is gewoon een rijstkorrel op het midden voldoende, aangezien door de spanning van de koeler op de CPU de koelpasta goed zou moeten verdeeld raken, veel beter dan met een bankkaart :)

Maar eerst verspreiden met bankkaart kan wrs geen kwaad, behalve dat je er dan wrs meer moet opsmeren...

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
is een rijstkorrel niet te weinig? en maakt het ook nog uit welk koelpasta erop zit?
En op de foto's zit de videokaart niet in de weg voor de cpu cooler?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:31

Fordox

00101010

nope het hoeft alleen contact te maken tussen cpu en koeler. hoe meer je hebt, hoe minder warmte overdracht want alles isoleert wel een beetje.
de ene koelpasta geeft beter door dan de andere, maar mag niet standaard op 50 zitten met een aftermarket koeler.
die videokaart maakt niets uit als ie maar niet direct tegen de koeler aan zit.

*Geschreven door een electronics engineer die soms iets teveel nadenkt. Speccies: 3700x, ASUS TUF 3080, Silverstone RL-08

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:01

M2M

medicijnman

maaruhh over welke hardware hebben we het hier? En heb je je processor dan ook nog overgeklokt? Of alles misschien nog op auto staan in de bios?

-_-

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
de videokaart raakt de koeler net niet echt op 1 mm na ofzo, Het betreft een amdx4 620 en een hd5770

dit zijn de temperaturen de bios geeft heel wat anders aan 32 graden
Als ik op de NortBridge druk is die ook echt ongelofelijk heet

en weer een

[Voor 104% gewijzigd door Anoniem: 383722 op 10-05-2011 17:17]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

WOW lol hoe krijg je je grafische kaart zo koud? heb zelf ook een hd 5770 met een goeie airflow in de kast maar draait idle 42 graden
maar ik zie wel een reden waarom ie zo slecht koelt
ik heb nog nooit een cpu luchtkoeler op minder dan 300 toeren zien draaien. 800 is al vreselijk weinig!
probeer je fan s richting de 800 te krijgen en alles is goed :)

*Geschreven door een electronics engineer die soms iets teveel nadenkt. Speccies: 3700x, ASUS TUF 3080, Silverstone RL-08

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Ververs je coolpasta van je videokaart heb ik ook gedaan werkt perfect. Maar ik heb als ik de CPU fan op het moederbord aansluit dat die niet boven de 200 toeren komt, Elke keer aan uit aan uit en ga zo maar door.
Lijkt wel op die geen stroom krijgt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sticx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-06 14:18
Heb je nog een andere cpu fan voor handen? Misschien is je fan gewoon brak ofzo.. Kan je dat in ieder geval uitsluiten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
ja wel een gewone 90MM maar die kan ik niet monteren,

Maar op mijn 12V lijn doet die het wel op volle toeren.
En wat moet ik geloven de Bios of Everest

edit 19:55
Door wat word de CPU tempratuur eigenlijk gemeten?

[Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 383722 op 10-05-2011 19:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

er zit een mini sensor in de processor zelf/in de buurt van de processor.
en ik denk dat je geen 12 volt nodig hebt, meer 5 of 7 (ipv geel-zwart moet je rood-zwart of geel-rood doen).

en msschien staat in je bios de cpu fan op het laagst probeer dat s wat omhoog te krikken

• L702
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:19

L702

Eric #99

Als ik zo kijk naar die screenshots zijn de temps van de cores gewoon hardstikke netjes. Zo nu en dan werken die programmas ook niet met bepaalde sensors. Zo gaf CPUID Hardware Monitor bij mijn vorige moederbord aan dat 2 van mijn fans op 33000 toeren draaide en daarna schoot die naar de 30 toeren... right...

En nu heb ik Coretemps van rond de 30 graden. en mijn CPU temp schiet van 15 weer naar 104 graden, randomly. Core temps lijken bij mij wel altijd actueel en realistisch, waardes worden daadwerkelijk hoger als ik mijn pc gebruik.

Topicstarter
@fordox ik heb hem nu op een NZXT fancontroller draaien op ongeveer 40 procent

• Fordox

Fordox

00101010

lees even mijn naam goed plz :)
en op die controller valt ie uit of heb je hem net aangezet?
ik zou een andere aansluiting zoeken o.i.d. kijken of ie meer toeren maakt :)
grote fans gaan wel wat zwaarder dus ik zou zeggen dat je hem s op 800 toeren moet laten lopen :)

Topicstarter
ik kan hem nu op 1200 krijgen, via de fancontroller dus bijdeze mag er wel een slotje op.

• Fordox

Fordox

00101010

oke dan zou ik hem op een leuk geluidsniveau gooien (dat je hem niet te luid hoort, maar ook niet te zacht want dan draait ie te langzaam) en kijken wat dan je koelprestaties zijn tegenover die 0-400 toeren van je. dan is denk ik wel je probleem opgelost :)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee