Toon posts:

[CSS] DIV fout

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LsZ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-10-2018
Ik heb een website gemaakt namelijk http://www.swenkt-uit.nl.
De website is op meer dan 6 verschillde computers getest en is overal goed en dan heb ik het alleen over de divs.
Maar een aantal mensen zien de lagen over elkaar staan, weet iemand misschien hier een oplossing voor? , want bij mij staat het gewoon zoals het moet staan.

Weet iemand misschien wat er fout aan deze code is? (hij geeft die fout ook aan op de website links onder in de hoek)

<BODY BGCOLOR=#000000 text="#FFFFFF" link="#CCCCCC" vlink="#CCCCCC" alink="#CCCCCC" LEFTMARGIN=0 TOPMARGIN=0 MARGINWIDTH=0 MARGINHEIGHT=0
style="font-family: Verdana; font-size: 9pt; color: #FFFFFF" onLoad="FP_preloadImgs
(
/*url*/'images/index_06.jpg',
/*url*/'images/index_07.jpg',
/*url*/'images/index_08.jpg',
/*url*/'images/index_09.jpg',
/*url*/'images/index_10.jpg',
/*url*/'images/index_11.jpg',
)')')')')')')')')')')')">

Hopelijk kan een van jullie mij helpen iedergeval vast bedankt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02:46
In Chrome 12 is het inderdaad niet helemaal lekker, en in Safari ook niet.

Wat er mis is weet ik niet :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

LsZ schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 02:22:
De website is op meer dan 6 verschillde computers getest en is overal goed en dan heb ik het alleen over de divs.
'6 verschillende computers' zegt niet zo veel. De besturingssytemen en browsers des te meer.
Maar een aantal mensen zien de lagen over elkaar staan, weet iemand misschien hier een oplossing voor?
De oplossing: kennis van HTML en CSS opdoen. Wat je hier laat zien is één grote bij elkaar geraapte bende.
Weet iemand misschien wat er fout aan deze code is? (hij geeft die fout ook aan op de website links onder in de hoek)
Begin hier eens: http://validator.w3.org/c...2F%2Fwww.swenkt-uit.nl%2F

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-05 23:05
Inderdaad, je site door de validator halen is wel het minste wat je kan doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-06 17:52
misschien ook gelijk een tip om niet met inline css te werken maar met een css bestand wat je include...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zed_no1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-02 09:49
Installeer eens firefox en firebug (plugin voor firefox) je kunt zo meteen zijn waar welke code fout gaat. Verder moet je eigenlijk altijd proberen om opmaak en structuur van elkaar te scheiden (css + html) daar door voor kom je veel fouten en houd je overzicht.

Ik zie in Chrome 11 namelijk ook de lagen op elkaar en in firefox 4 idem.

Om je toch nog enige oplossing te geven:
Bij de huidige divs (div1, div2 etc) heb je de hoogte gedefinieerd op 100px als je deze eruit haalt dan lijnen je div's wel goed uit.

STYLE TYPE="text/css">
<!--
.div1 { float: left; width: 300px; }
.div2 { float: left; width: 300px; margin-left: 10px; }
.div3 { float: left; width: 300px; }
.div4 { float: left; width: 300px; margin-left: 10px; }
-->
</STYLE>

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-06 22:55

Aganim

I have a cunning plan..

Een aantal dingen die opvallen.

- Ga Doctypes gebruiken. Zonder Doctype weet een browser niet welke (X)HTML versie jij gebruikt en dus hoe hij je site moet renderen, waardoor je onvoorspelbaar gedrag krijgt.
- Ga je script tags na, 1 klopt niet. "Language" is geen vervanger voor "type".
- <style> blokken horen in de <head> te staan, niet in <body>, nog mooier is gewoon in een extern CSS bestand.
- Meerdere <html> en <head> == nono..
- Gebruik van <font> == nono (daar je immers CSS styling voor).
- Ga correct gebruik maken van <p> tags.
- Zoveel <br>'s zijn zelden nodig, positioneren via CSS is meestal een beter alternatief.
- Gebruik voor alle tags hoofdletters, òf alleen kleine letters. Maar niet beiden door elkaar.
- Sluit al je tags en let op nesting.
- Dump die tabel waar je nu je layouts mee doet, ook op je eigen website. Daar zijn ze niet voor, die zal je moeten vervangen voor een Div/CSS gebaseerde oplossing.

Verder: ga, zoals boven ook aangeven, je eerst eens inlezen in HTML en CSS. Want eerlijk gezegd ziet dit eruit als code die overal vandaan is geplukt, bij elkaar is gegooid en wonder boven wonder nog enigzins fatsoenlijk eruit ziet. Aan enige standaard voldoet het in ieder geval niet.

Gezien de hoeveelheid fouten in de code zou ik heel eerlijk gezegd adviseren om deze site van het begin af aan opnieuw op te bouwen, nadat je meer kennis opgedaan hebt. Vraag desnoods via PM of mensen je voortgang willen bekijken, daar ben ik best bereid toe. Zo weet je in ieder geval of je op de goede weg zit.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee