Toon posts:

Oogwaarschijnlijk vastgelopen pc: te redden?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-05 23:47

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Hi!

Een situatie die ik nog niet eerder in deze vorm heb meegemaakt.
Mijn pc (Windows 7 Ultimate) liep vanavond zeer traag. Ik merkte op dat Safari aan het bokken was, en sloot deze af. Vlak daarop deed ik een handeling die elevation vereiste: het scherm werd donker om mij naar de elevated prompt te brengen. En hier ging het mis. Het scherm bleef zwart.

Na zo'n 30 seconden hoorde ik het promptgeluid nog wel, maar alle schermen zijn zwart. Ze ontvangen wel signaal (blauw LED en back light aan).

Nu dacht ik in eerste instantie dat dit wel overging. De pc staat echter nu al 45 minuten in deze toestand. Éénmaal drukken op de uitknop en meermaals ctrl+alt+del geen soelaas.

Wanneer ik de pc middels LogMeIn over wil nemen ontstaat er een time-out (LogMeIn rapporteert de pc echter wel online). Wanneer ik de pc via remote desktop wil benaderen een time out. Benaderen via remote registry geeft aan dat de pc niet beschikbaar is. Zelfs pingen is negatief.

De pc is nog wel met het netwerk verbonden. Bij het fysiek loshalen van de kabel en het verwijderen van de DHCP-lease, wordt er wel een nieuwe lease aangevraagd en toegewezen. Het IP is (hoewel niet pingbaar), op die adres via Verkenner te benaderen. Ik heb dus contact met de pc. Ook kan ik bijvoorbeeld mijn DPI van de muis nog instellen; iets dat via de software van Logitech geregeld wordt. De pc is eveneens online met bv MSN messenger, omdat wanneer ik mij elders aanmeld ik verwittigd wordt dat ik aangemeld ben op meerdere locaties en een daarvan de pc is.

Wie o wie heeft nog een idee om deze pc tot leven te wekken.....
Er staan bepaalde documenten open die ik liever niet verlies..

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:34

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Stel dat hij nog reageert op toetsenbordaanslagen (dat kun je meestal wel testen, als num lock het doet doet 'ie het vaak nog), dan kun je natuurlijk proberen om op enter (of tab+enter) te drukken, misschien dat je dan die elevation dialog wegdrukt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Bedankt voor je reply.

Num lock ed. werkt, tab enter echter niet. Esc / ctrl+shift+esc niet.

Wanneer ik psexec probeer te gebruiken zie ik dit:
C:\Users\>psexec \\pc-eaglecreek cmd.exe

PsExec v1.98 - Execute processes remotely
Copyright (C) 2001-2010 Mark Russinovich
Sysinternals - www.sysinternals.com

Could not start PsExec service on pc-eaglecreek:
%1 is not a valid Win32 application.
Error communicating with PsExec service on pc-eaglecreek:
Insufficient system resources exist to complete the requested service.
Of dat laatste waar is, weet ik niet.

[Voor 110% gewijzigd door Eagle Creek op 10-05-2011 00:21]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Zojuist zat ik met Verkenner wat door de pc te bladeren.
Opeens verscheen de melding:
Not enough server storage is available to process this command
Direct nadat de pc zo raar deed bleef de HDD constant branden, voor zeker 10 minuten. Ik zou bijna gaan denken dat 'ie helemaal vol zit. Dat zou echter heel vreemd zijn, want gisteren waren er nog GB's vrij.

Ik ga in ieder geval kijken of ik daar iets aan kan doen..

Edit:
Wanneer ik de drive map, zie ik 40 GB vrij op C:, 1,2 TB vrij op D:. Dat kan het probleem dus niet zijn.

Edit2
Ik zit 'ergens' dieper in de pc: middels de MMC heb ik remote een overzicht van services op kunnen halen. Traag, maar werkend. Kan ik hier iets mee?

Een remote prompt middels psexec faalt nog steeds vanwege de eerderegenoemde foutmelding..

[Voor 29% gewijzigd door Eagle Creek op 10-05-2011 00:41]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:10
Met psshutdown de machine een shutdown geven naar standby of hibernate?
daarna de machine weer aanzetten / inschakelen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
SniperGuy schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 00:40:
Met psshutdown de machine een shutdown geven naar standby of hibernate?
daarna de machine weer aanzetten / inschakelen :)
Een remote shutdown lost mijn probleem niet op: dan kan ik net zo goed de stekker eruit trekken. Ik wil de data juist redden.

Een remote hibernation is in mijn ogen niet mogelijk. Goede suggestie an sich (is immers ook een soort reset, maar zonder programmaverlies) maar het shutdown-command kent de H-parameter alleen lokaal.

Toegang tot het services-overzicht ben ik helaas weer verloren. Krijg nu "Error 6: The handle is invalid" als ik die probeer te benaderen.

EDIT 2.23 uur
De situatie is nu als volgt.

De remote access ben ik nu volledig kwijt. De server-service staat helaas uit.
De pc staat nog wel aan. Ik kan op Winkey+L drukken en merk dat de pc wordt gelocked. Ik zie dit aan mijn Logitech G19, waarvan het scherm op zwart gaat. Druk ik op ctrl+alt+del, licht mijn fingerprintreader op. Wanneer ik inlog licht mijn toetsenbord weer op.

Kortom: het systeem draait volledig.

Wat is het probleem vraag je je nu af? Er is geen beeld. Het signaal is weggevallen (oranje LED, no signal). Remote is de pc niet te benaderen.

[Voor 49% gewijzigd door Eagle Creek op 10-05-2011 02:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Je bestanden redden kan je met Knoppix Live CD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-05 18:16
Wat doet veilige modus?
- Niks zit er niks anders op dan je bestanden te redden met een LIVE-CD zoals hierboven aangegeven (genoeg keuze: Hiren's BootCD (Windows based), UBCD4WIN (Windows based), Winbuilder PE's (Windows based), BartPE (Windows based), Knoppix Live CD/DVD (Linux), Ubuntu Live CD (Linux), Fedora Live CD (Linux) en dat is maar een beperkte hoeveelheid).

Windows DVD op errors laten checken in je installatie en als deze gevonden worden ze laten fixen?

//edit: Er staan bepaalde documenten open die ik liever niet verlies?..... uhm dus je laat je PC dan maar aanstaan in zijn niet werkende staat. Heb je toevallig een andere videopoort op je PC (interne GFX / VGA poort ipv DVI). En kan je anders niet gewoon ALT+TAB -> CTRL+S -> ENTER een aantal keer zodat je open documenten opgeslagen worden?

[Voor 27% gewijzigd door Starke op 10-05-2011 14:11. Reden: verduidelijking - meer info]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 22:38

Wildfire

Joy to the world!

Als er nog wel enig leven is dan zal het programma waarin de documenten nog geopend waren toch wel een autosave hebben gedaan in al die tussentijd? Zo heb ik bij mij Word ingesteld op een autosave om de vijf minuten, zodoende ben ik nooit meer dan vijf minuten werk kwijt als de boel crashed.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee