Toon posts:

Macbook dichtgeklapt slecht?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sytrusze
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-05 15:18
Beste leden,

even een korte vraag over een dichtgeklapte Macbook Pro. Ik wil graag een mTable van Just Mobile aanschaffen en mijn 13inch MBP aan mijn 30inch cinema display aansluiten.

Ik gebruik mijn Macbook Pro op een zware basis, dus vaak en grote programma's zoals After Effects, Photoshop, Logic e.d.
Mijn macbook pro wordt redelijk warm en nu ben ik bang als deze constant dicht is dat mijn beeldscherm het zal begeven of iets.

Maak ik mij nu zorgen om niets, of klopt mijn ingeving redelijk?

Bedankt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Je kan, neem ik aan, zelf ook wel de temperatuur controleren.

Ik vermoed echter dat het niet helemaal lekker gaat werken. De MBP zuigt zijn lucht namelijk aan via het toetsenbord. Volgens mij is deze aardig geblokkeerd als je het scherm dichtklapt.
Maar, meten = weten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-05 08:30

Joran

<3 natalee

Ik gebruik mijn Macbook 13" (3 jaar oud, c2d T8300) de hele dag dicht geklapt, mijn temps nu aan het eind van de dag:

Nooit problemen mee, ik draai veel flash, photoshop en virtuele machines.

Hoop dat je hier iets aan hebt!

Send me your gameboys

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:11
Als het scherm uitgaat wanneer je hem dicht doet kan er in principe niks gebeuren nee. Er zal geen extra opbouw van warmte zijn.
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 01:07:
De MBP zuigt zijn lucht namelijk aan via het toetsenbord.
Dit lijkt mij heeeeel stug. Zo kan er zeer snel vocht (Zweet, druppeltje drinken) in de PC worden gezogen :S .

[Voor 52% gewijzigd door D4NG3R op 10-05-2011 17:06]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Toch is het zo. tussen de chicket toetsen zit een klein beetje ruimte waar de lucht naar binnen gaat. de outlet zit tussen het schanier.

Zowel de inlet als outlet worden lelijk geblokkeerd bij het sluiten van het scherm.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:20
Het is idd echt zo... de air intake gaat (grotendeels) via het tobo. Er zou overigens wel genoeg ruimte zijn om voldoende lucht aan te kunnen zuigen, met hier en daar een klacht van een licht zuigend/fluitend geluid (wat door anderen weer wordt afgedaan als onzin). Het aanzuigen van lucht is dan ook vaak minder problematisch dan het wegblazen van de warme lucht... en dat doet een macbook idd via het scharnier aan de achterkant. Het zou dus gewoon zonder problemen moeten kunnen. Eventjes googlen, er zijn tig forums waar dit besproken wordt. Jouw zorgen behoren overigens ook tot de klachten van veel 'grote liefhebbers', men blijkt over die oplossing hier en daar idd niet zo te spreken.

https://discussions.apple.../2226447?threadID=2226447

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=888732

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

nog iets, op het plaatje ziet het er leuk uit zo onder het scherm, maar hoe ga je hem iedere dag eronder schuiven en eruit halen. De notebook heeft anti-slip voetjes dus moet al aardig wat capriolen uithalen om hem er netjes recht onder te krijgen..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Daar dacht ik ook meteen aan... Mijn studio 15 heeft ook van die anti-slip voetjes. De kans dat de voetjes eraf vliegen is groter dan dat je erin slaagt om de laptop te verschuiven.

Het zou beter zijn om de laptop *op* de voet te zetten, misschien bestaat daar ook een stand voor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Dit is typisch zo'n stand die er op de foto prachtig uitziet maar in werkelijkheid zeer onhandig is in gebruik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat valt toch best wel mee, je zet je notebook neer en dan zet je daarover je monitor + stand neer. Hoef je niet eens iets te vershuiven :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:20
Terw_Dan schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 21:36:
Dat valt toch best wel mee, je zet je notebook neer en dan zet je daarover je monitor + stand neer. Hoef je niet eens iets te vershuiven :)
:+

Een hele simpele, goedkope en uitstekend werkende oplossing krijg ik net ingefluisterd door een mede macbook gebruiker die een vergelijkbare monitorstand heeft... zet je macbook op een stevig vel papier/dun karton en je schuift hem heel eenvoudig heen en weer.

Anoniem: 16328

Levert Apple geen in- en outtake fans voor de monitor stand :P?

62 graden voor de CPU vind ik toch wel vrij hoog en als je de MBP dan in een kleine ruimte gaat plaatsen zoals onder die monitor zal het nog wel wat hoger liggen.

[Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 11-05-2011 00:26]

• sytrusze
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-05 15:18
Bedankt voor alle reacties.

Alhoewel het wel mogelijk blijkt te zijn, zal ik er toch voorzichtig mee omgaan en kiezen voor de mStand inplaats van de mTable. Hierdoor kan er toch net iets meer geventileerd worden en ben ik ook zekerder van mijn zaak.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee