Toon posts:

Samsung Galaxy S niet op Seat Communication Carkit te koppel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 405973

Topicstarter
Ik zit met een probleem, waarvoor ik wel eens een second opinion zou willen. Ik heb een Seat Ibiza uit 2009 met het Seat Communication Carkit Systeem. Nu lijkt het dat mijn telefoon daarvoor niet geschikt zou zijn.

Feiten:
- De telefoon koppelt de telefoon zodra ik mijn bluetooth aanzet in mijn telefoon
- Hierna kan ik bellen over carkit, mits ik dit meteen doe.
- Na het bellen óf als ik niet bel, valt de verbinding weg

Naar de dealer geweest, maar die zeggen dat de Galaxy S er niet geschikt voor zou zijn. In mijn ogen onzin, want het standaard Bluetooth protocol puur voor bellen, zou moeten volstaan. Zelfs op een Parrot systeem uit 2007 werkt het vlekkeloos.

Tevens geeft Seat aan dat er geen update is, belachelijk.. koop je in 2009 zo een systeem en dan is het nu al outdated?! Het is niet dat ik een telefoon heb die niemand gebruikt ofzo... Smartphone van het jaar 2010, maar goed, ik dwaal af.

De dealer kan er verder niets mee, dus de importeur (Pon) gebeld, nadat ik de Seat Medewerkster van de klantenservice aan de lijn kreeg een aantal nikszeggende en zeer klantonvriendelijke citaten:

"Wij proberen alles up to date te houden, maar dat kan natuurlijk niet voor alle telefoons"
"Ja meneer, dan moet u maar een andere telefoon proberen, we kunnen niet alle telefoons koppelen de markt veranderd zo snel"
"Jammer voor u meneer"

Ik geloof deze onzin niet, behalve dat het naar mijn idee zou MOETEN werken omdat het systeem slechts heel basis is en puur voor bellen... geen adresboek of iets dergelijks...

Kan iemand mij iets meer vertellen, waarmee ik wellicht ook wat harder kan communiceren met deze klantonvriendelijke, onkundige klantenservice?

Bij voorbaat mijn grote dank!
"

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05 08:31

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

En toch kan het echt zo zijn hoor.. Mijn vrouw heeft een Ford Fiesta met ingebouwde carkit en Ford heeft een eigen website waar je kunt controleren wat de compatibiliteit is van je telefoon. En er zitten echt telefoons tussen die gewoon niet goed gekoppeld kunnen worden.

Misschien heeft Seat ook zo'n soort site waar je wat meer informatie zou kunnen vinden?

Topicstarter
Bedankt voor je reactie! Natuurlijk begrijp ik wel dat er verschillen zijn en dit kan voorkomen, echter als je een product op de markt brengt in een markt waarin iedere 2 jaar heel veel veranderingen plaatsvinden... dan kun je niet naar mijn idee werken met een laatste update van 2008? Of ben ik dan heel erg kortzichtig?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Anoniem: 405973 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 22:23:
Tevens geeft Seat aan dat er geen update is, belachelijk.. koop je in 1999 zo een systeem en dan is het nu al outdated?! Het is niet dat ik een telefoon heb die niemand gebruikt ofzo... Smartphone van het jaar 2010, maar goed, ik dwaal af.
Je hebt wel hoge verwachtingen van producenten als je langer dan 11 jaar ondersteuning verwacht op een gewoon consumentenproduct.

Het kan ook een fout zijn aan de kant van Samsung ipv. bij Seat natuurlijk, had je daar al aan gedacht?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Zo nogal ja Cartman! Wat dom, ik bedoel natuurlijk 2009 :)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee