Toon posts:

Spam vanaf mijn email verstuurd

Pagina: 1
Acties:
  • 387 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 183950

Topicstarter
Ik heb nu al 2x een reeks delivery failure notifications gekregen. Het bericht dat verstuurd zou moeten zijn is niet eens door mij verstuurd.

Het gaat om berichten als :
halloo..

Door wat grotere onverwachtse kosten zat ik pas wat krap met me geld.
pas werd ik gewezen op deze duizend euro actie en kon dat dus goed gebruiken!
http://www.msnjouwgeld.com/?kennis=email@email.com

grt en een heel gezellige morgen
Google levert geen resultaten voor de domeinnamen die voorkomen in de emails.

Grondige virusscan uitgevoerd na de eerste ontvangen reeks, vandaag kreeg ik dus de 2e reeks.

Ik heb nooit mijn email wachtwoord ergens ingevuld behalve in outlook en op hotmail.com.

Betekent dit nu dat iemand/iets mijn wachtwoord heeft?
Hoe kan ik dit stoppen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:26
Je wachtwoord veranderen :). Ik heb het ook wel eens gehad, wachtwoord verandert en nooit meer last van gehad.

[Voor 59% gewijzigd door __1337__ op 09-05-2011 22:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

iemand gebruikt gewoon jou adres als afzender.

Vergelijkbaar met een normale brief, gewoon een ander afzender achterop schrijven. gaat digitaal exact zo.

Iperf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Huuu peerd

Het kan ook zijn dat jouw email-adres als afzender wordt gebruikt. Dan kan je er helemaal niets aan doen.

En het instellen van de afzender kan iedereen met elk mailprogramma doen.

Kijk eerst maar in je verzonden items of die mails ook echt verzonden zijn, grote kans van niet namelijk.

Een mummy uit z'n verband trekken is nooit grappig.
Een Napster t-shirt aantrekken voor het concert van Metallica is nooit grappig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-05 20:52

Matis

Rubber Rocket

De mail hoeft ook niet via jouw email-adres verstuurd te zijn, hoogstens uit jouw naam.
Wat de spammers veelal doen, zijn spam-mailtjes onderscheppen. Ergens in de aan-adressen, zit ook jouw adres.
Zij sturen dan weer naar al die mensen die onder "aan" vallen een bericht uit jouw naam.

Het enige wat je eventueel kunt doen, is je wachtwoord wijzigen :)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Sender spoofing...

Niks te zien; vooral negeren en zeker de URL's niet openen :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kan soms ff duren. ik heb er 1 keer 3 maanden last van gehad. dus na een paar dagen gelijk maar een beetje weggefilterd op m'n servertje

Iperf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

MAX3400 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 22:17:
Sender spoofing...

Niks te zien; vooral negeren en zeker de URL's niet openen :)
Inderdaad, in ieder geval nooit de URL's openen en/of je mail + wachtwoord op een site invullen anders dan de aanbieder.
Ik kreeg ook laatst zo'n mailtje van mijn vriendin, terwijl zij pretendeert ook nooit op dergelijke sites haar gegevens achter te hebben gelaten.

Jammer dat het gebeurt is, maar daar kun jij (hoogstwaarschijnlijk) niets tegen doen :/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@hierboven allemaal: hoe helpt mijn wachtwoord veranderen in hemelsnaam tegen Sender Spoofing? :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
De emails zijn dus wel verstuurd naar mijn contactpersonen. Dus dan is niet alleen mijn emailadres als het 'aan'-adres gebruikt, maar heeft iemand wel degelijk toegang tot mijn contactpersonen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

MAX3400 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 22:20:
@hierboven allemaal: hoe helpt mijn wachtwoord veranderen in hemelsnaam tegen Sender Spoofing? :X
Kweenie, als ik jouw wachtwoord verander helpt dat tegen generalizeren?
sender spoofing was even een aanname, het is niet onmogelijk dat een emailaccount echt gehacked is
Het zijn gewoon voorzorgsmaatregelen bij gebrek aan headers

Iperf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-05 13:52
heb ook hetzelfde gehad, eerste paar weken niet zo opgelet, maar werd later echt 2-3 mailtjes per dag naar mn hele adres boek, en die week erna zelfs mailtjes richting adressen in brazilië!

Wachtwoord veranderd, en nooit meer last van gehad ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

MAX3400 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 22:20:
Better safe than sorry :)

Sender Spoofing is maar een aanname. Er is een kans (enorm klein, doch aanwezig), dat zijn account middels brute-forcing is gekraakt.
Dan helpt je wachtwoord veranderen wel, al hebben ze dan al lang jouw contactpersonen gekopieerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Anoniem: 183950 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 22:23:
De emails zijn dus wel verstuurd naar mijn contactpersonen. Dus dan is niet alleen mijn emailadres als het 'aan'-adres gebruikt, maar heeft iemand wel degelijk toegang tot mijn contactpersonen.
Stel, jij stuurt een mail naar 100 contactpersonen... Ik "onderschep" jouw mail... Ga daarna mijn eigen spam erin frutten en jouw afzend-adres gebruiken om naar jouw 100 contactpersonen & anderen te mailen... Enkele mails komen niet aan en komen Undeliverable terug in jouw mailbox...

Dus, zoals iemand eerder vroeg: staat het in je Sent / Deleted Items? Indien niet, dan zeeeer waarschijnlijk spoofing maar eens in de zoveel tijd je password veranderen kan sowieso weinig kwaad...

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
MAX3400 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 22:26:
[...]

Stel, jij stuurt een mail naar 100 contactpersonen... Ik "onderschep" jouw mail... Ga daarna mijn eigen spam erin frutten en jouw afzend-adres gebruiken om naar jouw 100 contactpersonen & anderen te mailen... Enkele mails komen niet aan en komen Undeliverable terug in jouw mailbox...

Dus, zoals iemand eerder vroeg: staat het in je Sent / Deleted Items? Indien niet, dan zeeeer waarschijnlijk spoofing maar eens in de zoveel tijd je password veranderen kan sowieso weinig kwaad...
Ik stuur dus nooit emails naar meedere personen :p
Max 5 ofzo.

Spoofing, even opzoeken wat dat precies is :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

of je leest gewoon mijn eerste reply

Iperf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

superlol, lees eerst even een half dozijn topics aan relevante hits van zoektochten zoals http://gathering.tweakers...earchtimeout]=30#hitstart (en varianten daarop, natuurlijk) door.

Dit past beter in Beveiliging & Virussen (want heeft weing van doen met OL als MUA) maar het is een beetje onzinnig om precies dezelfde discussie weer te doen dus ik sluit het topic hier: open gerust een nieuw topic in BV met meer info (headers, scans, etc: zie andere topics) mocht je niet al je antwoord hebben :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee