Toon posts:

Macbook geeft geen geluid over hoofdtelefoon

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MonkeySee89
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-06 15:50
Ik heb een macbook uit 2006 overgenomen en loop nu tegen een probleem aan.
Ik wil graag in alle rust muziek luisteren en film kijken met mijn oordoppen in.

Als ik mijn oordoppen inplug hoor ik het klikje in mijn oordoppen alsof hij al connectie heeft gemaakt.
Als ik in de systeemvoorkeuren kijk dan staat bij uitvoer ook hoofdtelefoon.
Het probleem is alleen dat ik geen geluid krijg over mijn oordoppen maar ook niet over mijn interne speakers.

Wat ik al geprobeerd heb:

- andere oordoppen ( werkt ook niet )
- proberen een instelling te vinden in het programma zelf ( VLC )
- ander programma geprobeerd ( iTunes )

Ik ben een totale leek op Mac gebied en ik hoop dat ik iets stom heb overzien ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:13
Staat het geluidsniveau van je Mac niet toevallig op 0? OSX hanteert namelijk 2 niveau's: eentje voor je reguliere speakers en eentje voor je koptelefoon.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MonkeySee89
Alle schuifjes staan op voluit.
ook staan alle vakjes aangevinkt dat ik alles over mijn koptelefoon wil horen.
Ook is mijn macbook up to date.

Kan ik nog iets anders proberen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-06 13:59
Ga naar System Preferences -> Sound.

Aan de onderkant van het venster kun je kiezen bij een 13" MacBook waarvoor je de poort wilt gebruiken (in- of output). In de Output tab kun je nog meer opties zien zoals digitaal geluid (werkt niet met hoofdtelefoon) alsook het volume en de balans.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MonkeySee89
Ik zie bij het kopje output alleen volume ( staat voluit )
- Geluid weergeven in balk
- En er wordt aangegeven dat er een hoofdtelefoon is gevonden en het geluid via de hoofdtelefoon wordt afgespeeld

Is die aansluiting gewoon kapot of doe ik alsnog iets verkeerd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thijskl
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:01
RiCkii1989 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 09:32:
Ik zie bij het kopje output alleen volume ( staat voluit )
- Geluid weergeven in balk
- En er wordt aangegeven dat er een hoofdtelefoon is gevonden en het geluid via de hoofdtelefoon wordt afgespeeld

Is die aansluiting gewoon kapot of doe ik alsnog iets verkeerd?
Ik heb hetzelfde gehad, voor mij was er een hele simpele oplossing. Sluit je koptelefoon aan en zet het geluid harder en dan zachter.. Bij mij slaat hij dan over naar de koptelefoon.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:14
Je zegt in de topicstart: Het probleem is alleen dat ik geen geluid krijg over mijn oordoppen maar ook niet over mijn interne speakers.

Heb je nooit geluid over je interne speakers, of is het geluid van de interne speakers weg zodra je iets in de headphone jack doet?

edit: Start "Audio MIdi Setup" eens (Application --> Utilities). Het kan zijn dat daar iets gemute staat.

edit2: als ik het zo doe dan kan ik het geluid nog wel harder/zachter zetten maar hoor ik geen fluit door m'n headphones.

[Voor 39% gewijzigd door StarC op 10-05-2011 10:00. Reden: audio midi setup (edit2:plaatje).]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MonkeySee89
@thijskl Bedankt voor je reactie, ik dit geprobeerd maar ik krijg hierdoor nog steeds geen geluid.

@ StarC Bedankt voor je reactie. Als ik mijn oordoppen eruit haal heb ik wel gewoon geluid via mijn speakers en als ik mijn oordoppen erin plaats dan heb ik geen geluid meer over mijn speakers dus mijn macbook heeft wel door dat er oordoppen ingeplugd zijn. Ik heb die util geprobeerd en er staat niets gemute. Alleen de bovenste van de drie schuifjes staat heel erg laag en kan die ook niet aanpassen ( is greyed out )
(btw je plaatje doet het niet)

[Voor 5% gewijzigd door MonkeySee89 op 10-05-2011 10:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StarC
RiCkii1989 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 10:06:
@thijskl Bedankt voor je reactie, ik dit geprobeerd maar ik krijg hierdoor nog steeds geen geluid.

@ StarC Bedankt voor je reactie. Als ik mijn oordoppen eruit haal heb ik wel gewoon geluid via mijn speakers en als ik mijn oordoppen erin plaats dan heb ik geen geluid meer over mijn speakers dus mijn macbook heeft wel door dat er oordoppen ingeplugd zijn. Ik heb die util geprobeerd en er staat niets gemute. Alleen de bovenste van de drie schuifjes staat heel erg laag en kan die ook niet aanpassen ( is greyed out )
(btw je plaatje doet het niet)
Als je met headphones ingeplugd nog wel terug kan naar interne speakers als uitvoer (door dit te kiezen bij de Sound pref panel) zou ik zeggen dat de poort kapot is. Oplossing: usb geluidskaart met headphone ingang.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Er zijn drie 'standen' mogelijk; digital out, headphones en internal speakers:

Het komt met regelmaat voor dat het poortje een beetje vervuild raakt en 'denkt' dat, bij het inpluggen van een (analoge) 3,5mm jackplug, er een optisch (S/PDIF - TOSlink) apparaat aangesloten is. Door het poortje voorzichtig schoon te maken met een dun voorwerp is het te verhelpen.

Je kan checken of je last hebt van dit euvel door, met 'alt' ingedrukt, op het audio-icoontje klikken als je je 3,5mm jackplughoofdtelefoon aangesloten hebt. Staat er 'digital out'? Schoonmaken die handel! :)

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MonkeySee89
Allen bedankt voor de reacties.

@zegato, hij geeft aan dat er koptelefoons zijn aangesloten. Dus dit zal het niet zijn. Toch hartelijk bednakt voor je duidelijke uitleg.

Er zit dan niets anders op om dan een usb geluidskaart aan te schaffen. Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FlameHeaD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-03-2020
RiCkii1989 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 12:53:
Allen bedankt voor de reacties.

@zegato, hij geeft aan dat er koptelefoons zijn aangesloten. Dus dit zal het niet zijn. Toch hartelijk bednakt voor je duidelijke uitleg.

Er zit dan niets anders op om dan een usb geluidskaart aan te schaffen. Iemand een suggestie?
Ik heb dit ook eens gehad... kijk eens in het gaatje waar de koptelefoon in moet. Zie je daar een roodlampje dan branden? (til je macbook even op en kijk dus recht in het gaatje)

Digital

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MonkeySee89
FlameHeaD schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 16:23:
[...]

Ik heb dit ook eens gehad... kijk eens in het gaatje waar de koptelefoon in moet. Zie je daar een roodlampje dan branden? (til je macbook even op en kijk dus recht in het gaatje)
Ik zie geen rood lampje branden.. Hoezo?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StarC
dan zou de optische verbinding aanstaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Barthak
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-01-2020
Probeer eens met SoundSource: http://www.macupdate.com/app/mac/11334/soundsource dat werkt bij mij altijd erg goed als ik wil switchen van input/output devices.

Diablo3

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StarC
Barthak schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 16:51:
Probeer eens met SoundSource: http://www.macupdate.com/app/mac/11334/soundsource dat werkt bij mij altijd erg goed als ik wil switchen van input/output devices.
Soundsource is alleen een shortcut naar pref pane settings die TS al heeft geprobeerd, ik denk niet dat het werkt.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee