Toon posts:

fax/scan op het netwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 386671

Topicstarter
ik heb een fax met scan en printen ineen en deze is aangesloten op het draadloos netwerk
En deze werkte perfect, maar er is een tijd geleden een nieuwe pc gekomen met windows 7 64bit-versie
en ok afdrukken geen probleem, maar scannen gaat niet meer kwamen we tijdje geleden terug achter
het enigste wat hij geeft als melding is "kijk verbinding na"
het is een brother MFC-680 CN
ik heb m'n firewall (denk ik) toch zo goed als uitgezet, de nieuwe drivers gedownload van de solutions centre
de printer nog eens opnieuw toegevoegd
ik weet het gewoon niet meer, iemand nog ideëen?
want ik weet het niet meer
(ik weet niet of ik er hier juist voor zit, zit ik fout zeg het dan maar)

http://welcome.solutions....&prod=mfc680cn_eu&Cat=117
gevolgd, maar niks, zal dit nog eens proberen voor mss eventuele fouten, maar ik zit een beetje met de handen in het haar

[Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 386671 op 09-05-2011 19:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
is er een bepaalde reden waarom niemand reageert?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-05 20:11

j1nx

Geek - Enjoying life

Anoniem: 386671 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 17:08:
is er een bepaalde reden waarom niemand reageert?
Komt een beetje lullig uit de hoek, maar misschien zo;
Ik heb een fax, scan en printer ineen (brother MFC-680 CN).
Deze is aangesloten op het draadloos netwerk en werkte tot op heden perfect. Echter is er een tijd geleden een nieuwe pc bij gekomen. Deze nieuwe PC bevat windows 7. De 64bit-versie om precies te zijn. <De andere PC's draaien ........>

Nu is afdrukken <met deze nieuwe pc? of met allemaal?> geen probleem, maar scannen wil maar niet lukken. De fout melding die gegeven wordt door het systeem is; "kijk verbinding na". Helaas een niet veel beschrijvende foutmelding.

Dit is wat ik zelf al geprobeerd heb om het probleem op te lossen;
- Ik heb m'n firewall (denk ik) toch zo goed als uitgezet.
- De nieuwe drivers gedownload van de solutions centre.
- De printer nog eens opnieuw toegevoegd.
- http://welcome.solutions....d=mfc680cn_eu&Cat=117 gevolgd.

Bovenstaande hebben mijn probleem nog niet kunnen verhelpen. Op dit moment ben ik door mijn eigen ideeen heen.

Is er iemand hier die ervaring heeft met de MFC-680 en/of iemand die mijn denkt verder te kunnen helpen?

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
j1nx schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 17:30:
[...]

Komt een beetje lullig uit de hoek, maar misschien zo;

[...]
het is niet lullig, bedankt voor het opmaken, kan er nog wat van leren :)

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-06 15:04
- Heeft het scannen ooit gewerkt op die PC?
- Ondersteunt die printer/scanner überhaupt W7 64b, of gebruik je XP/Vista drivers?
- Scannen via netwerk gaat enkel vanuit de PC zelf (TWAIN en WIA) niet vanuit de scanner (met een knop "scan to")
- Krijg je die foutmelding bij meerdere softwarepaketten: meegeleverde standaard software, ingebouwde W7 scan software, GIMP, Picasa, ...?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Cafe Del Mar schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 08:00:
- Heeft het scannen ooit gewerkt op die PC?
- Ondersteunt die printer/scanner überhaupt W7 64b, of gebruik je XP/Vista drivers?
- Scannen via netwerk gaat enkel vanuit de PC zelf (TWAIN en WIA) niet vanuit de scanner (met een knop "scan to")
- Krijg je die foutmelding bij meerdere softwarepaketten: meegeleverde standaard software, ingebouwde W7 scan software, GIMP, Picasa, ...?
op de nieuwe pc niet
de drivers heb ik volgens de juiste criteria van de pc op de site van brother, via het helpcenter
en hoe bedoel je scannen via het netwerk? vroeger deed ik het ook gewoon via het netwerk, ik stak het papier ertussen en duwde op scannen en het werkte.
Bij de standaard geleverde software (die ik uiteindelijk terug heb moeten downloaden, wat dus mss andere is dan zelfs) werkt hij niet, vroeger op de vorige pc wel, andere softwares heb ik nog niet geprobeerd
maar m'n vader heeft de doos ergens gelegd en hij weet totaal niet waar hij is, heb ook geen idee van waar de cd is of er ook maar 1 bijzat
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee