Toon posts:

2 x 8800 SLI op Asus M4a89gtd pro crossfire

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Floris701
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-07-2021
Beste mensen,

Ik probeer al 2 dagen mijn 2 8800 gts SLI te laten draaien op een AMD board met crossfire.

ik heb alles gelezen en zie dat het mogelijk is volgens verschillende bronnen.

Echter lukt het mij niet op moment. Ze werken allebij los van elkaar.

heb alle patches en drivers geprobeerd maar kom er niet uit. Ben er wel via de verhalen van overtuigd dat het kan.

Specs:

asus M4A89gtd Pro
xfx 8800 gt
Evra 8800 gt

Windows 7 64x

Zou iemand mij kunnen helpen met drivers/patches/inzicht?

is oud topic maar ik snap vaak de teksten niet.

Bedankt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jorik1
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-12-2022
dit is niet mogelijk met dit board, er zijn in totaal volgensmij 2 AM3 borden die SLI ondersteunen en dit bord is er niet 1 van. ook op de asus website ( http://www.asus.com/Motherboards/AMD_AM3/M4A89GTD_PRO/ ) staat niks over dat dit bord SLI kan draaien, geen kans van slagen dus

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-05 16:59
volgens mij kan dat alleen op borden met een intel chipset d.m.v een hack, op amd chipsets kan het gewoon niet.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0Henk 'm!

• commanderxp
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 31-05 07:43

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:32
Op AMD chipset's kan het wel degelijk, kijk maar naar de lijst in de link hierboven.
P67 werkt niet.

• DCG909
  • Laatst online: 21-05 18:19
Ik heb ook gelezen dat het kan.
O.A. op een Asus CH IV Formula.

Je moet een chip hack doen, die laat de driver denken dat het een gelicenseerde chip is en dan werkt het.
(athans wat ik mij herriner wat ik had gelezen)

• X-Tripiot
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-01 21:24
x48 werkt het ook :)

• DCG909
  • Laatst online: 21-05 18:19
Het gaat erom dat de driver denkt dat hij al eens is geverifieerd (dmv. een tweetal bestanden)
Daarna laat de driver SLI toe.
Je faked de bestanden van een X58 chipset.

Je moet maar even via die link boven kijken, legt het uit.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee