Toon posts:

[SBS2003] NTBackup stopt, backup naar netwerk share

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaVaRiOuS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07-2022
Op een SBS2003 machine werden de back-ups op een usb disk gezet, maar hoe moet een verandering in komen.

Er zijn 2 vestigingen die d.m.v. een VPN tunnel een constante verbinding met elkaar hebben middels een SonicWall die op beide vestigingen staan en dus met elkaar in verbinding staan.
Op 1 locatie staat de SBS2003 server en op de andere locatie is een Synology NAS geplaatst.

Op de Synology NAS is een netwerkshare aangemaakt met gebruikersnaam/wachtwoord ter beveiliging.
Deze koppeling is aangemaakt op de SBS2003 server dat deze erop kan.

Nu heb ik als eerst even een backup aangemaakt in NTBackup van de System State die weggeschreven moet worden naar de Synology NAS op de andere locatie.
De back-up heb ik vervolgens handmatig gedraait en back-up wordt netjes gestart.

Op de Synology zie ik dan ook netjes de .bkf verschijnen en in grootte oplopen.

Als die op zo'n 90% is, stopt die ermee. Op dat moment is de back-up file 509,696 mb.
Ik heb de back-up meerdere keren gedraait op te zien of die exact op dat punt stopt of willekeurig stopt.
Conclusie is dat de back-up iedere keer exact op 509,696 mb stopt.

Als de back-up lokaal wordt weg geschreven gaat wel alles goed.

De back-up wordt weggeschreven via het pad: \\192.168.x.x\backup\bestandsnaam.bkf

Het rapport geeft het volgende aan:
Status van back-up
Bewerking: back-up maken
Actief back-updoel: Bestand
Naam van medium: Backup Stabicad Daily.bkf van 9-5-2011 om 17:55

Volumeschaduwkopie maken: poging 1.
Back-up van "System State" (via schaduwkopie)
Back-upset #1 op medium #1
Omschrijving van back-up: "Set gemaakt op 9-5-2011 om 17:55"
Naam van medium: Backup_SystemState.bkf van 9-5-2011 om 17:55

Type back-up: Kopie

Maken van back-up gestart op 9-5-2011 om 17:56.

Fout: Het apparaat heeft een fout gerapporteerd bij deze aanvraag: gegevens naar medium schrijven.
Fout: Onbekende fout.
Er is mogelijk een hardware- of mediumprobleem opgetreden.
Controleer het logbestand voor systeemgebeurtenissen voor relevante fouten.

De bewerking is beëindigd.
Maken van back-up voltooid op 9-5-2011 om 18:52.
Mappen: 163
Bestanden: 2821
Bytes: 523.285.941
Tijd: 56 minuten en 32 seconden

----------------------

De bewerking is niet voltooid.

----------------------

Via Google wel op site's terecht gekomen met dit soort problemen, maar de antwoorden hebben geen oplossing voor mij geboden. zoals dat de source NTFS en destination FAT32 is.
Beide volumes zijn NTFS en er is voldoende opslagcapaciteit (ruim 1 TB).

Ik zou eventueel wel de back-up sets eerst lokaal kunnen wegschrijven en dan middels een auto-ftp client de back-up sets automatisch laten uploaden als deze klaar zijn, maar dit lost het probleem niet op. Het mooiste is gewoon om vanuit ntbackup direct de sets naar de NAS weg te schrijven.

Ook een test gedaan van test data met een grootte van zo'n 98 mb om dit met ntbackup direct weg te schrijven naar de NAS en dit gaat wel goed.

PS: In het logboek staat ook niet veel info, gezien in het rapport wordt verwezen naar het logboek.

Event ID: 8001:
-------------------------
Einde back-up van 'System State' 'Er zijn fouten opgetreden of er zijn waarschuwingen gemeld.'

Controleren: Off
Modus: Append
Type: Copy

Raadpleeg het back-uprapport voor meer informatie.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Event ID: 8019:
-------------------------
Einde van bewerking: Er zijn fouten opgetreden of er zijn waarschuwingen gemeld.
Raadpleeg het back-uprapport voor meer informatie.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

[Voor 10% gewijzigd door DaVaRiOuS op 09-05-2011 19:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik zou het niet vreemd vinden als je sonicwall de verbinding afkapt , dat doen ze namelijk met downloads van hp.com wel vaker(die liggen elkaar niet zo lekker).
Om welke sonicwall hebben we het? en heb je SonicOS 5.6 er al op staan?
Test ook eens met Gateway antivirus etc om die eens uit te zetten.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaVaRiOuS
degroot schreef op maandag 09 mei 2011 @ 20:01:
Ik zou het niet vreemd vinden als je sonicwall de verbinding afkapt , dat doen ze namelijk met downloads van hp.com wel vaker(die liggen elkaar niet zo lekker).
Om welke sonicwall hebben we het? en heb je SonicOS 5.6 er al op staan?
Test ook eens met Gateway antivirus etc om die eens uit te zetten.
Het gaat om de Sonicwall TZ 190
Firmware Version: SonicOS Enhanced 4.0.3.4-12e
ROM Version: SonicROM 4.0.1.2

Er staat dus nog wel een redelijk oude firmware op, maar ik heb het niew zo op firmware upgrades op dit soort apparaten. Er staan zoveel instellingen in en wanneer ik daarvan de back-up terug zet op de nieuwe firmware en dat blijkt niet goed te functioneren ben ik de sjaak en kan ik alles handmatig nalopen... en dat is echt geen prettig werk!

Heb de antivirus gateway uitgezet en backup draait opnieuw.

Maar wel erg vreemd dat die dan exact op de 509,696 mb stopt :?

Maar wat bedoel je met downloads van hp.com ?

[Voor 19% gewijzigd door DaVaRiOuS op 09-05-2011 20:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaVaRiOuS
Dit werkt ook niet...

Ik ga het anders wel testen d.m.v. een batch script en deze batch in de task scheduler te zetten.

In deze batch script laat ik ntbackup de backup lokaal wegschrijven en vervolgens xcopy naar de netwerkshare.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Sonicwall heeft vorige week nieuwe Firmware vrijgegeven. Ze raden echt aan deze te installeren boven de andere firmware versies(onder het motto "wij van wc eend").
Configjes blijven er gewoon in staan bij sonicwall met een firmware upgrade , en anders kan je die gewoon importen en exporten
DaVaRiOuS schreef op maandag 09 mei 2011 @ 20:14:
[...]
Maar wat bedoel je met downloads van hp.com ?
Zoals ik het zeg :) , downloaden van grootte files van hun ftp worden achter een sonicwall ook vaak afgebroken.

[Voor 32% gewijzigd door degroot op 09-05-2011 21:27]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaVaRiOuS
Heb de backup met een batch script lokaal weggeschreven en vervolgens gekopieert naar de NAS en dat gaat wel goed.
Nadeel is nu dat die steeds de volledige back-up moet kopiëren (ook bij incrementele backups).

Maar hij doet het nu wel en dat is het belangrijkste...

Zal ook nog even de sonicwall updaten met de laatste firmware en testen of het dan wel goed gaat direct vanuit ntbackup wegschrijven. Maar dit zal pas volgende week getest gaan worden.

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:35
kun je wel bestanden die zo groot zijn kopieren naar je nas ?
600+ mb neem aan dat dat wel goed gaat vanaf die lokatie waar de backup ook word afgetrapt?

En anders ntbackup lokaal weg laten schrijven.
En dan met een script automatisch bepaalde tijd die file met ftp / copy naar je Nas laten kopieren.
Dat zou ik ff proberen.

[Voor 36% gewijzigd door Phyt_ op 11-05-2011 11:56]

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaVaRiOuS
Phyt_ schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 11:51:
kun je wel bestanden die zo groot zijn kopieren naar je nas ?
600+ mb neem aan dat dat wel goed gaat vanaf die lokatie waar de backup ook word afgetrapt?

En anders ntbackup lokaal weg laten schrijven.
En dan met een script automatisch bepaalde tijd die file met ftp / copy naar je Nas laten kopieren.
Dat zou ik ff proberen.
Ik heb nu dus middels een batch script de backups via ntbackup lokaal laten wegschrijven en vervolgens deze kopieeren naar de NAS.
Maar gezien dit over een internetverbinding gaat is dit erg traag.
Ik heb eerst een volledige back-up gemaakt en maak nu dagelijks een incrementele back-up.
Het back-uppen is dan wel snel klaar, maar het bestand moet iedere dag volledig worden overschreven aangezien het bestand steeds overschreven moet worden.

Dit is dus geen beste oplossing en vertraagd alles te lang.

De back-up moet dus direct naar de NAS incrementeel kunnen back-uppen.

Batch script ziet er als volgt uit...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
@echo off

rem backup SystemState
C:\WINDOWS\system32\ntbackup.exe backup "@C:\Documents and Settings\Administrator\Local Settings\Application Data\Microsoft\Windows NT\NTBackup\data\Backup SystemState Daily.bks" /a /d "Set gemaakt op 6-5-2011 om 16:15" /v:yes /r:no /rs:no /hc:off /m incremental /j "Backup SystemState Daily" /l:s /f "D:\Service\Backup\server\week\Backup SystemState Daily.bkf"

rem backup Data
C:\WINDOWS\system32\ntbackup.exe backup "@C:\Documents and Settings\Administrator\Local Settings\Application Data\Microsoft\Windows NT\NTBackup\data\Backup Data Daily.bks" /a /d "Set gemaakt op 6-5-2011 om 16:33" /v:yes /r:no /rs:no /hc:off /m incremental /j "Backup Data Daily" /l:s /f "D:\Service\Backup\server\week\Backup Data Daily.bkf"

rem backup Exchange
C:\WINDOWS\system32\ntbackup.exe backup "@C:\Documents and Settings\Administrator\Local Settings\Application Data\Microsoft\Windows NT\NTBackup\data\Backup Exchange Daily.bks" /a /d "Set gemaakt op 6-5-2011 om 16:19" /v:no /r:no /rs:no /hc:off /m incremental /j "Backup Exchange Daily" /l:s /f "D:\Service\Backup\server\week\Backup Exchange Daily.bkf"

rem backup Stabicad
C:\WINDOWS\system32\ntbackup.exe backup "@C:\Documents and Settings\Administrator\Local Settings\Application Data\Microsoft\Windows NT\NTBackup\data\Backup Stabicad Daily.bks" /a /d "Set gemaakt op 6-5-2011 om 16:42" /v:yes /r:no /rs:no /hc:off /m incremental /j "Backup Stabicad Daily" /l:s /f "D:\Service\Backup\server\week\Backup Stabicad Daily.bkf"

rem copy the backup to the server

xcopy D:\Service\Backup\server\week\"Backup SystemState Daily.bkf" \\192.168.6.60\backup\week /y
xcopy D:\Service\Backup\server\week\"Backup Data Daily.bkf" \\192.168.6.60\backup\week /y
xcopy D:\Service\Backup\server\week\"Backup Exchange Daily.bkf" \\192.168.6.60\backup\week /y
xcopy D:\Service\Backup\server\week\"Backup Stabicad Daily.bkf" \\192.168.6.60\backup\week /y

rem exit the batch file

exit

• DaVaRiOuS
Zojuist een iSCSI target aangemaakt om de back-up sets over deze koppeling te laten lopen...
Er draait nu 1 test back-up van Exchange van een kleine 3GB, dus even kijken of dat nu wel gaat lukken.

Alle data back-ups gingen wel goed over een standaard share, alleen de Exchange en SystemState back-up gingen hierop fout.
Bij een lokale back-up ging dit wel allemaal goed.

• DaVaRiOuS
DaVaRiOuS schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 13:37:
Zojuist een iSCSI target aangemaakt om de back-up sets over deze koppeling te laten lopen...
Er draait nu 1 test back-up van Exchange van een kleine 3GB, dus even kijken of dat nu wel gaat lukken.

Alle data back-ups gingen wel goed over een standaard share, alleen de Exchange en SystemState back-up gingen hierop fout.
Bij een lokale back-up ging dit wel allemaal goed.
Door middel van de iSCSI koppeling gaat het nu wel goed! :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee