Acties:
  • 0Henk 'm!

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-04 18:26
ik heb hier een pc die af en toe bij het aanzetten geen beeld gaf, ook hoorde je dan geen piepje van het bios. (a8n-sli moederbord) Na stroomkabel erop nieuw indrukken deed ie het soms. Hij liep dan na een tijdje muurvast (beeld bleef stilstaan).

Net even een test gedaan in het BIOS en de klok in de gaten gehouden. het lijkt erop alsof ie naar ongeveer 10 minuten gaat haperen. beeld vernieuwt zeg maar na meerdere seconden. (ipv dus elke seconde). Daarna loopt ie vast.

Dus ik dacht, wellicht de accu van het moederbord. Deze heb ik vervangen voor een andere, maar nu start de computer helemaal nooit meer op (geen biepje van het bios meer). ook de originele accu terugzetten helpt niet.

Het enige dat ie nog doet is alle ventitlators laten draaien.
Ook zonder videokaart precies hetzelfde resultaat. Geen piepjes.
het ledje naast de videokaart blijft uit (wat ie voor de omwisselactie deed is me onbekend)

Mijn eigen conclusie is dat het moederbord overleden is, maar misschien komt iemand anders dit bekend voor?

het lijkt echter wel een beetje op dit probleem: [P5K / P35] Het grote boot en no post probleem

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 399892

MisterE schreef op maandag 09 mei 2011 @ 19:08:
Dus ik dacht, wellicht de accu van het moederbord.
Accu van het moederbord? Trekt jou mobo zoveel stroom dat er een aparte accu aan hangt? nooit van gehoord.
Wel van een CMOS batterij, en die is niet oplaadbaar, dus geen accu :)

neem de "Hangen en Opstartproblemen troubleshooter"

En specs vermelden is natuurlijk ook wel handig als je geholpen wil worden, aan alleen je moederbord hebben we helemaal niks.

Hoezo je mobo, waarom niet je geheugen, HDD's/SSD's, CPU, voeding. Het enige wat je hebt uitgesloten is je moederbord accu, wat dat ook mag zijn.

Daarnaast omschrijft je topic naam je probleem helemaal niet, want je geeft aan dat je pc nu helemaal niet opstart.

Daarnaast zeg je:
Heb je dan ook al oplossingen geprobeerd uit dat topic voor je nieuw topic aanmaakte?
Er word trouwens in dat topic ook weer naar andere topics verwezen waar mogelijke oplossingen staan.

Maar nogmaals we hebben VEEEEEEL meer info nodig over je pc dan alleen het mobo, ook als je cpu is overgeclockt ook even melden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-04 18:26
Accu van het moederbord? Trekt jou mobo zoveel stroom dat er een aparte accu aan hangt? nooit van gehoord.
Wel van een CMOS batterij, en die is niet oplaadbaar, dus geen accu :)
sorry, bedoel idd de batterij. Na een nacht uitstaan geeft de computer trouwens weer beeld.
Hoezo je mobo, waarom niet je geheugen, HDD's/SSD's, CPU, voeding. Het enige wat je hebt uitgesloten is je moederbord accu, wat dat ook mag zijn.
zit nog maar 1 bank in, HDD niet meer aangesloten. CPU is moeilijk te testen, maar ik ben dan ook nog nooit tegengekomen dat die opeens kapot gaat.
Er zit helaas wel een trust voeding in, ik heb deze inmiddels vervangen voor een andere voeding en hij staat nu in het bios scherm. Ik ben aan het kijken of de klok blijft lopen.

ik laat de resultaten nog weten....

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee