Toon posts:

2de beeldscherm flikkert

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MenaCeNL
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-04 12:04
Beste Tweakers,

ik heb sinds kort een Samsung FX2490HD LED TV.
Ik wou deze samen met mijn HP laptop als 2de monitor gebruiken met nVidia Quadro FX 880M als videokaart met display port en VGA uitgang.
Eerst via VGA getest en dan werkt het prima. Maar op een gegeven moment wou ik toch wel via HDMI gezien de beeldkwaliteit. Vervolgens een Displayport - HDMI kabel gekocht en aangesloten.

Eerste wat me opviel was dat het flikkerde en af en toe wegviel op 1080p bij 60 Hz. Vervolgens verschillende resoluties en refresh rates geprobeerd, maar het probleem leek zich alleen voor te doen bij 1080p resolutie met refresh rate boven de 30 Hz. Toen op zoek gegaan naar mensen met hetzelfde probleem en toen kwam ik erachter dat mijn TV mn beeld 'overscande' . Via de nVidia-configuratiesoftware heb ik toen hdmi zonder geluid ingesteld en op mn beeldscherm DVI PC modus ingesteld volgens het samsung boekje en dit verhielp mijn probleem qua overscan.

Maar daarmee was het probleem nog niet opgelost. het beeld valt nog steeds weg! Ik heb even getwijfeld aan de kabel maar toen ik opnieuw opstartte met laptop scherm dicht (waardoor hij TV als primair scherm ziet), had ik totaal geen last van flikkeren of iets. Bij het openklappen van laptopscherm begon echter het bekende geflikker weer.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

- Menace

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:10
Klinkt als een videokaart die teveel downclocked om 2 schermen tegelijk aan te sturen..
heb je ook flikkeringen als je de videokaart in gebruik hebt, dus terwijl de kaart op 3d-clocks loopt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MenaCeNL
Heb tegelijkertijd even getest met 3d spelletjes en op andere scherm youtube filmpje 1080p full screen.
Ik hoor de ventilator op volle touren draaien maar ondanks dat flikkert het beeld.

Ohja ook nog vergeten te vertelllen: mn scherm valt ook soms op zwart en komt dan na 1 seconde terug.
met flikkeren bedoel ik dan dat er af en toe grijze pixels te zien zijn

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:14

Quad

Doof

Heb je het ook met een andere monitor?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
Darts🎯

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pinooo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:41
Je kunt hetzelfde hebben als je een niet goed afgeschermde VGA (ipv DVI) kabel gebruikt...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MenaCeNL
Quad schreef op maandag 09 mei 2011 @ 19:11:
Heb je het ook met een andere monitor?
die heb ik helaas niet tot mn beschikking. Zal zo even aan mn buren rondvragen of ik er niet eentje kan lenen van ze.
Pinooo schreef op maandag 09 mei 2011 @ 19:13:
Je kunt hetzelfde hebben als je een niet goed afgeschermde VGA (ipv DVI) kabel gebruikt...
Ik snap je opmerking helaas niet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:03

Mavamaarten

Omdat het kan!

Krijgt je videokaart wel genoeg stroom ? Je zegt dat als je je scherm dichtklapt je het probleem niet hebt... Klinkt wel als een energietekort, niet ?

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Redblader
MenaCeNL schreef op maandag 09 mei 2011 @ 19:11:
Heb tegelijkertijd even getest met 3d spelletjes en op andere scherm youtube filmpje 1080p full screen.
Ik hoor de ventilator op volle touren draaien maar ondanks dat flikkert het beeld.

Ohja ook nog vergeten te vertelllen: mn scherm valt ook soms op zwart en komt dan na 1 seconde terug.
met flikkeren bedoel ik dan dat er af en toe grijze pixels te zien zijn
Als er af en toe grijze pixels in je beeld komen zou ik dat niet flikkeren noemen, weet je wel zeker dat het scherm helemaal 100% is?

@ hieronder

Inderdaad, als de problemen pas gekomen zijn bij de nieuwe kabel kan de kabel natuurlijk ook stuk zijn (of de HDMI ingang, probeer het is in een andere ingang?)

[Voor 12% gewijzigd door Redblader op 09-05-2011 19:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:03

Mavamaarten

Omdat het kan!

Of de kabel ?

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MenaCeNL
Mavamaarten schreef op maandag 09 mei 2011 @ 19:22:
Krijgt je videokaart wel genoeg stroom ? Je zegt dat als je je scherm dichtklapt je het probleem niet hebt... Klinkt wel als een energietekort, niet ?
Ik verwacht eigenlijk dat laptop dat wel trekt. Ik zie geen rare dingen als ik bijvoorbeeld 2 schermen aan heb en dan een zwaar 3d game.

Het zou wel vrij logisch zijn.
Redblader schreef op maandag 09 mei 2011 @ 19:23:
[...]
Als er af en toe grijze pixels in je beeld komen zou ik dat niet flikkeren noemen, weet je wel zeker dat het scherm helemaal 100% is?

@ hieronder

Inderdaad, als de problemen pas gekomen zijn bij de nieuwe kabel kan de kabel natuurlijk ook stuk zijn (of de HDMI ingang, probeer het is in een andere ingang?)
Het is ook meer zwarte strepen dan grijze stippen.
Kan het aan kabel liggen als het beeld wel goed is als laptopscherm dicht is?

PS: als ik 'Projector only' modus doe op mn TV dan zijn de problemen er ook nog dus denk dat mijn conclusie dat de kabel goed is misschien niet kan maken.

Zal zo even vragen voor een beeldscherm. Als het met dat beeldscherm ook zo is, stuur ik de kabel terug.

[Voor 4% gewijzigd door MenaCeNL op 09-05-2011 19:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Redblader
Misschien dat je dan ook beter de kabel met een andere computer/apparaat kan testen voordat je een goede kabel terugstuurt en het probleem bij de laptop of TV blijkt te liggen.

Ook al de andere HDMI poort op de TV geprobeerd?

@hieronder

Dit heeft de TS al geprobeerd: '' Via de nVidia-configuratiesoftware heb ik toen hdmi zonder geluid ingesteld en op mn beeldscherm DVI PC modus ingesteld volgens het samsung boekje en dit verhielp mijn probleem qua overscan. ''

[Voor 46% gewijzigd door Redblader op 09-05-2011 19:40]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 271532

Check anders ff de Nvidia software voor de settings van je monitor, of check de monitor zelf.
Ik meen ergens eens een keer gelezen te hebben dat het hernoemen( bijv. PC > PC1 etc ) van de uitgang ( via scherm menu ) van positieve invloed is.

Check inderdaad voor de zekerheid dat de kabels in orde zijn.

PS: wat is je laptop scherm resolutie?

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 271532 op 09-05-2011 19:40]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MenaCeNL
laptopresolutie is 1600x900.
Met herbenoemen denk ik dat je inderdaad bedoelt dat instellen van PC DVI want meer kan ik niet instellen op de TV.
Heb net even de andere hdmi poort op de TV geprobeerd maar hetzelfde resultaat. Andere apparatuur wordt wel even moeilijk vrees ik. Misschien dat ik morgen een ander scherm kan regelen maar zijn maar weinig mensen hier met hdmi aansluitingen vrees ik.

Nvidia software ook al veel gechecked maar volgens mij staat alles gewoon goed. de software geeft ook aan dat mn pc + tv HDCP ready zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 271532

Is je beeldscherm ingesteld op PAL of op NTSC?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MenaCeNL
Zou ik eerlijk gezegd niet weten. Waar kan ik dat vinden?

• MenaCeNL
Probleem opgelost denk ik.
Heb even nvidia drivers opnieuw er op gezet en heb nu andere versie denk ik.
Het probleem was denk ik dat ondanks dat de audio via de PC ging, de kabel het geluid toch doorgaf.
Na uitschakelen van het HDMI audio apparaat kreeg ik wel goed beeld.

Bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MenaCeNL
beste tweakers,

daar ben ik weer! ik kom net terug op m'n kamer en sluit m'n laptop weer aan op het beeldscherm, begint het weer te flikkeren! meteen gekeken naar audio. Maar deze was toch echt uitgeschakeld dit keer!
Het is dezelfde laptop met dezelfde kabel die het eerst wel deed.
Blijkbaar worden bepaalde instellingen niet goed teruggezet. Iemand idee?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee