Toon posts:

[Eizo S2243W]Onredelijk om uniformiteit te verwachten?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 33436

Topicstarter
Een tijd geleden heb ik een Eizo scherm gekocht, de S2243W. In eerste instantie leek het een prima scherm, maar na een aantal weken begon op te vallen dat de uniformiteit niet klopte. Het ging opvallen dat de rechterkant van het scherm behoorlijk paars gevlekt was.

Na enig heen en weer gebel met de winkel waar die gekocht is, werd deze monitor opgehaald en vervangen door een ander (die ook van een reparatiecentrum kwam). Deze nieuwe is qua kleuren redelijk uniform, niet perfect (er zit een hele lichte groenige vlek in en ook hier is de rechterkant iets paarser naar mijn idee), maar goed, acceptabel. Maar ditmaal klopt de luminantie niet. Aan de linkerkant van het scherm zit een lichter gebied, en de rand aan de rechterkant is wat donkerder dan de rest. Dit is onafhankelijk van de kijkhoek. Het is wat lastig om op een forum over te brengen hoe erg de klacht precies is zonder het concreet te kunnen tonen. Ik heb een foto gemaakt van het scherm met een 50% grijsvlak, hoewel foto's natuurlijk niet echt representatief zijn. Maar bij deze:

(foto verwijderd)

Met het blote oog is het lichtverloop redelijk goed waarneembaar, maar het is ook weer niet ontzettend storend. Ik heb al alle lampen uitgedaan en de ruimte waarin hij staat verduisterd om uit te sluiten dat het weerkaatsing van licht is (voor de foto zijn overigens alleen de lampen uit gedaan).

Nu vraag ik me af of ik misschien onredelijke eisen stel aan een beeldscherm uit deze prijsklasse (hij kostte €500). De winkel zelf vond dat ik een duurdere monitor had moeten kopen uit de SX serie van Eizo, omdat die een Digital Uniformity Equalizer heeft. Maar eerlijk gezegd dacht ik dat een scherm van deze prijs ook wel enigszins homogeen zou zijn. Ik hoor graag jullie mening hierover.

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 33436 op 06-04-2021 23:32]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Heb je al eens contact met Eizo hierover opgenomen, of via hun website gekeken wat hun eisen voor de schermen zijn en of dit binnen hun marges past van acceptabel

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 33436

Topicstarter
Ik kan het niet vinden op hun website. Ze hebben wel een monitortest-programma, maar die geeft enkel testbeelden, ik weet niet precies wat ik daarmee moet doen.
Tot nu toe heb ik steeds gecommuniceerd met de (web)winkel, en zij hebben weer contact gehad met Eizo. Maar aangezien de monitor die ik nu heb staan ook uit het reparatiecentrum komt (geen idee hoe oud 'ie is, overigens, dat wisten ze bij de levering niet te vertellen), neem ik aan dat deze zal voldoen aan hun kwaliteitseisen (hoewel het reparatiebedrijf Glomatec heet en dus niet van Eizo zelf is).

Edit: ik heb maar gebeld met Eizo, maar zij kunnen natuurlijk ook weinig zien door de telefoon. In principe zou het scherm er gewoon strak uit moeten zien en enigszins homogeen moeten zijn. Zij adviseerden om het scherm terug te sturen naar de webstore, zodat die kan beoordelen in hoeverre de afwijkingen buiten de normen vallen. Dus dat wordt nu de volgende stap.

[Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 33436 op 10-05-2011 12:00]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee