Toon posts:

[Debian Squeeze] Jailed SSH + Tunneling

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• souheil
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:09
Beste,

Op een hobbyserver draai ik momenteel een web-proxy.
Dat wil ik binnenkort vervangen of combineren met SSH Tunneling.
Het gaat om een VPS met Debian Squeeze

Op de root account is dat prima gelukt.

Is er echter een mogelijkheid om een Jailed account aan te maken met het gebruiksrecht van SSH Tunneling?
Zo ja, hoe?

Verder wil ik bekend maken dat ik geen enkele ervaring heb met jailen en jailkits, kan iemand mij uitleggen hoe dat geïnstalleerd en geconfigureerd kan worden?

Ik heb door GoT en via zoekmachines naar de antwoorden gezocht, maar daar had ik geen resultaat geboekt.

Alvast bedankt :)

Souheil

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2022
Waar jeb je precies op gezocht dan? Als ik zoek op debian ssh jail dan kom ik al aardig wat tegen.
b.v. http://www.debian.org/doc/manuals/securing-debian-howto/ap-chroot-ssh-env.en.html

Verder is het de bedoeling hier op Tweakers dat je aangeeft wat je al geprobeerd/gezocht hebt, in dat opzicht is je TS vrij magertjes.

Mijn rig

Acties:
  • 0Henk 'm!

• souheil
Dank.

Ik heb bij HowtoForge gezocht en via google kwam ik op meerdere blogs wat niet hielpen

dat laatste wat je bedoelt snap ik niet, aangezien ik zelden op dit forum zit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

souheil schreef op maandag 09 mei 2011 @ 22:52:
dat laatste wat je bedoelt snap ik niet, aangezien ik zelden op dit forum zit.
Zoals beschreven in het topic: Voordat je toevlucht zoekt op GoT en een topic opent?

Anyhow, de link die net geplaatst is door marko77 zou in ieder geval een eerste aanzet moeten kunnen zijn om je initiele vraagstelling te beantwoorden :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2022
Des te meer reden om eens de huisregels e.d. er op na te lezen

http://gathering.tweakers.net/forum/faq/beleid#quickstart

welkom op GOT ;)

--edit ^^ was me voor :o

[Voor 6% gewijzigd door marko77 op 09-05-2011 22:55]

Mijn rig

Acties:
  • 0Henk 'm!

• souheil
Excuus, je kan het met de algemene voorwaarden vergelijken die niemand leest :9

kan het kloppen dat de tutorial voor oudere versies van debian is en is het veilig om deze op Squeeze uit te voeren?

Nogmaals, ik heb er totaal geen verstand van jailen etc, kortgezegd: newbie :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

In principe kan je dit ook op Squeeze uitvoeren; wel is het zo dat je voor bepaalde packages mogelijk in je sources iets moet definieren zodat er wordt verwezen naar de resources van Lenny (of zelfs nog naar eerdere releases zoals Sarge).

Voorbeeldje is, bijvoorbeeld, unrar-free wat niet meer in Squeeze wordt herkend maar door 1-2-3 een verwijzing te maken, kan je alsnog de oude, doch meest recente, versie installeren.

[Voor 39% gewijzigd door MAX3400 op 09-05-2011 23:07]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:47

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Die handleiding ziet er prima uit (sectie g.2 is wat jij nodig hebt).

PS. dit is allemaal niet echt gemakkelijk voor beginners. Als het niet lukt open dan een nieuw topic waarin je duidelijk uitlegt wat er mis gaat, wat voor foutmeldingen je krijgt en wat je zelf al geprobeerd hebt, dan kunnen wij je snel helpen.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee