Ik werk aan een webapplicatie, waarbij elke klant bij een aantal tabellen zelf extra kolommen kan toevoegen aan een aantal van de entiteiten die hij gebruikt. Deze extra kolommen worden aan de betreffende tabel in het databaseschema van de klant toegevoegd. Elke klant heeft dus een verschillend aantal extra kolommen.
Deze applicatie is al uit het DOS-tijdperk, en de databasestructuur dus ook
Helaas mag ik de structuur niet wijzigen, en is het problematisch om met NHibernate deze tabellen te mappen.
Er zijn dus bijvoorbeeld tabellen:
Wat ik dus wil is een object
Er is binnen de datbase bekend welke extra kolommen er zijn en van welk type (de metadata staat in een aantal tabellen).
Ik ben geen NHibernate expert, en google levert alleen maar op 'je tabelstructuur is fout, pas die aan' dus ik zit vast.
Heeft iemand een idee?
Deze applicatie is al uit het DOS-tijdperk, en de databasestructuur dus ook

Er zijn dus bijvoorbeeld tabellen:
code:
1
2
3
| Klant 1: Personeel { ID, Naam, Schoenmaat } Klant 2: Personeel { ID, Naam } Klant 3: Personeel { ID, Naam, Rekeningnummer, Auto, HeeftRijbewijs } |
Wat ik dus wil is een object
C#:
1
2
3
4
5
6
| class Personeel { public String ID { get; set; } public String Naam { get; set; } public Dictonary<String, Object> ExtraVelden { get; } } |
Er is binnen de datbase bekend welke extra kolommen er zijn en van welk type (de metadata staat in een aantal tabellen).
Ik ben geen NHibernate expert, en google levert alleen maar op 'je tabelstructuur is fout, pas die aan' dus ik zit vast.
Heeft iemand een idee?