Beste Tweakers!
Ik weet niet 100% zeker of ik hier goed zit, maar deze plek leek mij wel het beste.
Een vriend van mij (totale hardware n00b) wil graag een nieuwe computer. Nu heeft hij mij gevraagd om een pc samen te stellen en deze dan uiteindelijk ook te bouwen. Kast in elkaar zetten, no problemo. Een computer samenstellen is op zich ook geen probleem.
Ik post het systeem wat ik voor hem samen heb gesteld hieronder. Waarom post ik hem? Misschien zit ik ergens fout, hebben jullie een verbetering of kan er nog iets anders. Alles is welkom!
Doel van de pc: Gamen! Spellen zoals: Call of Duty, Borderlands, Left 4 Dead, Crysis 2, Bad Company 2 enz.
Budget: €1550,-
Hardware: (Ik wist niet precies hoe ik mooie links e.d. neer kon zetten dus ik doe het zo overzichtelijk mogelijk)
CPU: Intel Core i7 960 @ 3.2Ghz - €243,20
CPU Cooler: Corsair H50 - €57,82
MB: eVGA X58 SLI3 - €189,85
GPU: eVGA GeForce GTX 580 SuperClocked - €428,86
MEM: Corsair Vengeance 8GB DDR3 @ 1600Mhz - €95,62
SSD: OCZ Vertex 2 Series 60GB - €98,83
HDD: WD Caviar Green WD20EARS 2TB - €62,95
DRIVE: LG BH10LS30 Super Multi Blue Bulk Blu-Ray Drive - €86,12
PSU: Corsair Professional Series Gold AX850 - €156,58
CASE: Aerocool XPredator Evil Black Edition - €96,68
TOTAAL: (Azerty.nl) - €1516,52
De cpu cooler heb ik zelf ook, zeer tevreden mee.
De case is gekozen op o.a. uiterlijk en enkele reviews.
De blu-ray drive is een must.
Voor de gpu heb ik goed naar benchmarks gekeken e.d. en in combinatie met dit systeem ben ik voor dit merk en deze kaart gegaan. Ik vind het zelf altijd fijn als dingen zoveel mogelijk van het zelfde merk afkomstig zijn. Vandaar ook de keuze voor dit mainboard.
Ik hoop nogmaals dat ik duidelijk en overzichtelijk ben geweest, dat ik op de juiste plek zit, en dat ik voldoende informatie heb gegeven.
Alvast bedankt!
Ik weet niet 100% zeker of ik hier goed zit, maar deze plek leek mij wel het beste.
Een vriend van mij (totale hardware n00b) wil graag een nieuwe computer. Nu heeft hij mij gevraagd om een pc samen te stellen en deze dan uiteindelijk ook te bouwen. Kast in elkaar zetten, no problemo. Een computer samenstellen is op zich ook geen probleem.
Ik post het systeem wat ik voor hem samen heb gesteld hieronder. Waarom post ik hem? Misschien zit ik ergens fout, hebben jullie een verbetering of kan er nog iets anders. Alles is welkom!
Doel van de pc: Gamen! Spellen zoals: Call of Duty, Borderlands, Left 4 Dead, Crysis 2, Bad Company 2 enz.
Budget: €1550,-
Hardware: (Ik wist niet precies hoe ik mooie links e.d. neer kon zetten dus ik doe het zo overzichtelijk mogelijk)
CPU: Intel Core i7 960 @ 3.2Ghz - €243,20
CPU Cooler: Corsair H50 - €57,82
MB: eVGA X58 SLI3 - €189,85
GPU: eVGA GeForce GTX 580 SuperClocked - €428,86
MEM: Corsair Vengeance 8GB DDR3 @ 1600Mhz - €95,62
SSD: OCZ Vertex 2 Series 60GB - €98,83
HDD: WD Caviar Green WD20EARS 2TB - €62,95
DRIVE: LG BH10LS30 Super Multi Blue Bulk Blu-Ray Drive - €86,12
PSU: Corsair Professional Series Gold AX850 - €156,58
CASE: Aerocool XPredator Evil Black Edition - €96,68
TOTAAL: (Azerty.nl) - €1516,52
De cpu cooler heb ik zelf ook, zeer tevreden mee.
De case is gekozen op o.a. uiterlijk en enkele reviews.
De blu-ray drive is een must.
Voor de gpu heb ik goed naar benchmarks gekeken e.d. en in combinatie met dit systeem ben ik voor dit merk en deze kaart gegaan. Ik vind het zelf altijd fijn als dingen zoveel mogelijk van het zelfde merk afkomstig zijn. Vandaar ook de keuze voor dit mainboard.
Ik hoop nogmaals dat ik duidelijk en overzichtelijk ben geweest, dat ik op de juiste plek zit, en dat ik voldoende informatie heb gegeven.
Alvast bedankt!