Toon posts:

Nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ianovski
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-05-2022
Beste Tweakers!

Ik weet niet 100% zeker of ik hier goed zit, maar deze plek leek mij wel het beste.

Een vriend van mij (totale hardware n00b) wil graag een nieuwe computer. Nu heeft hij mij gevraagd om een pc samen te stellen en deze dan uiteindelijk ook te bouwen. Kast in elkaar zetten, no problemo. Een computer samenstellen is op zich ook geen probleem.

Ik post het systeem wat ik voor hem samen heb gesteld hieronder. Waarom post ik hem? Misschien zit ik ergens fout, hebben jullie een verbetering of kan er nog iets anders. Alles is welkom!

Doel van de pc: Gamen! Spellen zoals: Call of Duty, Borderlands, Left 4 Dead, Crysis 2, Bad Company 2 enz.
Budget: €1550,-

Hardware: (Ik wist niet precies hoe ik mooie links e.d. neer kon zetten dus ik doe het zo overzichtelijk mogelijk)

CPU: Intel Core i7 960 @ 3.2Ghz - €243,20
CPU Cooler: Corsair H50 - €57,82
MB: eVGA X58 SLI3 - €189,85
GPU: eVGA GeForce GTX 580 SuperClocked - €428,86
MEM: Corsair Vengeance 8GB DDR3 @ 1600Mhz - €95,62
SSD: OCZ Vertex 2 Series 60GB - €98,83
HDD: WD Caviar Green WD20EARS 2TB - €62,95
DRIVE: LG BH10LS30 Super Multi Blue Bulk Blu-Ray Drive - €86,12
PSU: Corsair Professional Series Gold AX850 - €156,58
CASE: Aerocool XPredator Evil Black Edition - €96,68

TOTAAL: (Azerty.nl) - €1516,52

De cpu cooler heb ik zelf ook, zeer tevreden mee.
De case is gekozen op o.a. uiterlijk en enkele reviews.
De blu-ray drive is een must.
Voor de gpu heb ik goed naar benchmarks gekeken e.d. en in combinatie met dit systeem ben ik voor dit merk en deze kaart gegaan. Ik vind het zelf altijd fijn als dingen zoveel mogelijk van het zelfde merk afkomstig zijn. Vandaar ook de keuze voor dit mainboard.

Ik hoop nogmaals dat ik duidelijk en overzichtelijk ben geweest, dat ik op de juiste plek zit, en dat ik voldoende informatie heb gegeven.

Alvast bedankt!

Ianovski Designs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je zit redelijk veel in Complete Systemen & Laptops en toch heb je [BBG aanschaf] Gamesysteem niet gezien?

/edit: wat constructive kritiek:
- waarom een i7 9xx CPU en geen Sandy Bridge?
- waarom wel een BD-drive maar geen bijbehorende geluidskaart en 5.1 (of hoger) speakerset?
- waarom een WD Green schijf (installatie van de games???) op 5400rpm en geen WD Black op 7200rpm?

[Voor 50% gewijzigd door MAX3400 op 09-05-2011 15:23]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ianovski
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-05-2022
- De keuze voor de i7 9xx is omdat ik verder geen ervaring heb met Sandy Bridge.
- Waarom wel BD-drive en geen geluidkaart is omdat hij in het bezit is van een Steelseries Siberia V2 met USB-geluidskaart.
- WD, omdat een WD Black buiten de prijsklasse valt als je kijkt naar het aantal TB.

Bedankt voor je kritiek, mocht je hier nog iets op aan te merken hebben dan is het altijd welkom.

/edit-
Wat bedoelde je met dat ik veel in Complete systemen zit? Dat ik hier veel rondkijk? Dit is namelijk mijn eerste keer dat ik hier iets post, of kijk. :P

[Voor 18% gewijzigd door Ianovski op 09-05-2011 15:31]

Ianovski Designs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Alle begin is moeilijk :P

Dergelijke losse aankoopadviestopics zijn niet (meer) toegestaan. In de plaats daarvan hebben we nu de BBG topics. Voor meer informatie zie *LET OP* - Wat moet ik kopen.

Ik zie overigens een groot aantal verbeterpunten:
  • Een koeler van €60???
  • Je RAM is overpriced. Pak gewoon het goedkoopste setje.
  • Vertex 2 op een SATA3 moederbord? :? Pak dan een M4 of C300 voor 3 euro meer.
  • Waarom blu ray? Ik heb het zelf ook. Nog nooit gebruikt...
  • Je voeding ziet er heel erg duur uit.
Ik zou zelf ook geen €2000 uitgeven aan een pc+monitor (ik ga er dan voor het gemak vanuit dat je niet de goedkoopste monitor kiest voor dit soort hardware, maar op zijn minst iets met IPS), maar thats just me..

Zo'n handige lijst met specs kan je maken door in de pricewatch alles in je mandje/inventaris te zetten. En klik vervolgens op RML genereren.

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 09-05-2011 16:33]

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee