Zit met het probleem dat ik niet weet welke router ik moet nemen. Wel zijn er een aantal eisen waardoor de keus beperkter wordt, maar misschien dat er hier nog wat goede input weg kan komen.
Huidige situatie:
- (Studenten)huis met 12 personen waarvan 10 personen gebruik maken van internet
- Alles bedraad
- kpn-direct met 1mb down verbinding (crap????
)
Problemen:
- Internetverbinding die vaak weg valt
- Langzaam / traag internet
- geen wireless oplossing
- slechte beveiliging
Wensen:
- Router met QoS om op de huidige verbinding toch een snelle ervaring te krijgen
- Wireless N (meeste personen hebben een laptop met N adapters)
- Gigabit ethernet (zodat ook snelheid over de kabels omhoog kan)
Was zelf op onderzoek gegaan om gekomen tot deze router:
Netgear N750 Wireless Dual Band Gigabit Router (WNDR4000)
Omdat misschien de volgende bewoners geen draadloos hebben, moeten alle personen draad en draadloos krijgen. Om vervolgens alle personen ook over de kabel te krijgen dus ook een andere switch. Denk hierbij aan een 16 poort switch van 3Com of Netgear.
Denk dat ik alles zo wel genoemd heb. Misschien dat er nog andere mogelijkheden zijn. Wat de prijs betreft, moet het binnen het redelijke blijven en dat is hiermee wel goed te doen. Graag jullie reacties / commentaar
Huidige situatie:
- (Studenten)huis met 12 personen waarvan 10 personen gebruik maken van internet
- Alles bedraad
- kpn-direct met 1mb down verbinding (crap????

Problemen:
- Internetverbinding die vaak weg valt
- Langzaam / traag internet
- geen wireless oplossing
- slechte beveiliging
Wensen:
- Router met QoS om op de huidige verbinding toch een snelle ervaring te krijgen
- Wireless N (meeste personen hebben een laptop met N adapters)
- Gigabit ethernet (zodat ook snelheid over de kabels omhoog kan)
Was zelf op onderzoek gegaan om gekomen tot deze router:
Netgear N750 Wireless Dual Band Gigabit Router (WNDR4000)
Omdat misschien de volgende bewoners geen draadloos hebben, moeten alle personen draad en draadloos krijgen. Om vervolgens alle personen ook over de kabel te krijgen dus ook een andere switch. Denk hierbij aan een 16 poort switch van 3Com of Netgear.
Denk dat ik alles zo wel genoemd heb. Misschien dat er nog andere mogelijkheden zijn. Wat de prijs betreft, moet het binnen het redelijke blijven en dat is hiermee wel goed te doen. Graag jullie reacties / commentaar