Toon posts:

VPN interne website

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Dag medemensen,

Ik ben eens bezig met het testen van een VPN verbinding voor thuis. Ik heb namelijk bepaalde zaken (zoals financiën) die ik liever niet op een internet site heb.

Nou heb ik gehoord dat het mogelijk is om een website alleen te benaderen is als je in het netwerk zit (dus niet van buiten af). Maar hoe doe ik dit?

Ik gebruik deze VPN in combinatie met IIS 6. De meest logische optie is alle toegang ontzeggen en alleen PC's met een bepaald IP toegang geven.

Met deze optie kom ik er niet uit. Iemand enig idee hoe ik in IIS kan aangeven dat je alleen toegang hebt tot een bepaalde website als je een intern IP hebt?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:43
zo?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online
Ja, maar dat werkt dus niet. Dat is het gekke!:O

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KnoxNL
En je hebt m goed ingericht? Dus de denied aangevinkt en de range die je toegang wilt geven opgegeven? Post anders even een screenshot.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 22:06
Toppe schreef op maandag 09 mei 2011 @ 14:53:
Ja, maar dat werkt dus niet. Dat is het gekke!:O
Dus je hebt Denied Access aangeklikt en de iprange van je VPN op allowed gezet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online
Niet de range, gewoon het singel IP adres van die PC maar ik post met 2 minuten ff een screen

Zou bijna kratje bier weg geven voor de persoon die ook mn vpn opzet haha

[Voor 31% gewijzigd door Toppe op 09-05-2011 15:06]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online
Screen gemaakt en hier te vinden http://www.webbey.eu/screen.png

Uiteraard wel aangevinkt dat al het verkeer via VPN moet verlopen.

[Voor 35% gewijzigd door Toppe op 09-05-2011 15:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:20

ralpje

Deugpopje

En werkt die website wel als je intern (en dus zonder VPN) zit?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online
Ja, ook als ik direct naar het IP van de server ga kom ik netjes op de pagina uit en kan ik ook de screenshot weer opvragen.

Normaal zou je kunnen zeggen dat "stuur al het verkeer over deze VPN" niet aanstaat maar dat is wel het geval!

Edit de error die ik krijg: 403.6 (IP adres in geweigerd)

[Voor 11% gewijzigd door Toppe op 09-05-2011 15:29]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Black_Adder
Toppe schreef op maandag 09 mei 2011 @ 15:27:
Ja, ook als ik direct naar het IP van de server ga kom ik netjes op de pagina uit en kan ik ook de screenshot weer opvragen.

Normaal zou je kunnen zeggen dat "stuur al het verkeer over deze VPN" niet aanstaat maar dat is wel het geval!

Edit de error die ik krijg: 403.6 (IP adres in geweigerd)
Kun je het de hele range access geven en dan zien of het beter gaat?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online
Hoe knal ik deze er in dan? Ik kan alleen single ip, group of computers* en domein naam doen.

* network id & subnet mask??

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Black_Adder
Toppe schreef op maandag 09 mei 2011 @ 16:14:
Hoe knal ik deze er in dan? Ik kan alleen single ip, group of computers* en domein naam doen.

* network id & subnet mask??
Probeer 192.168.0.0 255.255.255.0

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online
Nop ook dit werkt niet, ik denk dat ik het lekker anders op beveiliging via AD laat gaan. Is dan misschien de meest veilige marnier

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Is vrij logisch, je krijgt namelijk een ander IP adres als je met VPN verbonden bent dan wanneer je op je interne netwerk zit. Voeg dat IP adres toe en je bent klaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KnoxNL
Stouten schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 09:04:
Is vrij logisch, je krijgt namelijk een ander IP adres als je met VPN verbonden bent dan wanneer je op je interne netwerk zit. Voeg dat IP adres toe en je bent klaar.
Precies.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online
Werkt ook niet...:(!

[Voor 169% gewijzigd door Toppe op 10-05-2011 20:06]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee