Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 396097

Topicstarter
beste tweakers,

ik heb een klein vraagje met betrekking tot de sony bravia ex600 tv die ik deze week heb gekocht.
normaal kijk ik namelijk tv via een apart digitenne kastje van samsung en een smartcard van kpn het is geen digitale tv aangezien ik niet in een glasvezel regio woon en we dus maar 1 digitale tv aansluiting kunnen krijgen die beneden staat aangesloten. het beeld van mijn tv word dus niet optimaal benut.
nu heb ik op internet eens rondgekeken en ben er achter dat ik op mijn tv een ci+ adapter kan aansluiten waardoor ik de smartcard direct in de tv kan proppen en het samsung kastje dus niet meer hoef te gebruiken.

nu is mijn vraag dus of dit de kwaliteit van het beeld veel zal beinvloeden, of kan ik beter gewoon het oude digitenne kastje houden?
een voordeel van die adapter lijkt me ook dat ik weer een afstandsbediening kwijt ben, en dat alles mooi bij elkaar werkt....

heeft iemand hier ervaring mee?

m.v.g.

-dudeson/jerry

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Digitenne singaal is gewoon ruk, verwacht er maar niet teveel van, hooguit wat gemak

Iperf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:15
Beeldkwaliteit zal niet veranderen tov je externe digitenne kastje. Voordeel zit hem vooral in het ontbreken van een kastje met de benodigde kabels, de extra afstandsbediening en het extra stroomverbruik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05 21:51

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Anoniem: 396097 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 14:31:
[..]
aangezien ik niet in een glasvezel regio woon en we dus maar 1 digitale tv aansluiting kunnen krijgen die beneden staat aangesloten.
[..]
Huh? TV signaal via de 'klassieke' kabel kan je gewoon splitten hoor. Als je beneden via een digitaal kastje aan de COAX kabel zit, kun je gewoon voor dit kastje een splitsing plaatsen en een kabel naar je eigen kamer trekken. Even de juists CI+ module en smartcard van de COAX televisie aanbieder in je TV en genieten van ook digitale TV op je kamer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:20
Kippenijzer schreef op maandag 09 mei 2011 @ 14:44:
[...]

Huh? TV signaal via de 'klassieke' kabel kan je gewoon splitten hoor. Als je beneden via een digitaal kastje aan de COAX kabel zit, kun je gewoon voor dit kastje een splitsing plaatsen en een kabel naar je eigen kamer trekken. Even de juists CI+ module en smartcard van de COAX televisie aanbieder in je TV en genieten van ook digitale TV op je kamer.
Waarschijnlijk heeft hij IPTV van KPN over een standaard koperlijn, waardoor er (nog) maar 1 aansluiting mogelijk is en je voor meerdere tv's zult moeten uitwijken naar Digitenne...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-05 14:33

mr.paaJ

generatie cmd+z

Pas op, CI+ werkt niet met Digitenne, daarvoor heb je een normaal CI kaartje nodig. KPN levert ze icm antennevoeding.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
bedankt voor de snelle reactie's, als ik het zo lees hou ik het denk ik voorlopig maar bij het digitenne kastje. ik had het idee dat de beeldkwaliteit beter zou worden doordat het niet meer via een kastje met een ouderwetse scart aansluiting zou lopen maar direct in de tv binnen kwam.

en het digitenne signaal is niet "ruk" heb hier zelf in ieder geval nooit de problemen gehad die ik vaak hoor van mensen over het wegvallen enzo.

digitale tv is echt maar mogelijk op een tv hier in huis, als ik het goed begrepen heb dan hebben we idd. zoals ferrybouwman zegt iptv. we krijgen het binnen via de modem (adsl) en met 2 aansluitingen via het lichtnet (zo'n ethernet stekker) komt het signaal dan binnen op een kastje van kpn die weer met een hdmi kabel op de tv beneden staat aangesloten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik vind het ruk, nu onderbouwd dan maar

a) met stip de kwaliteit (of het gebrek eraan eigenlijk) de standaard ziggo kabel is gewoon beter
b) de slechte gevoeligheid, ik moet een antenne midden in de tuin zetten om het te laten werken. wat deels aan mijn glas ligt. maar je wil de deur ook wel een dichtdoen zegmaar
c) en hd kun je al helemaal vergeten

het is leuk voor voetbal op werk of een andere lokatie zonder fatsoenlijke tv voorzieningen

Wat krijf je exact voor singaal van wie ?

Bij tele 2 kun je bij een extra setupbox krijgen (goedkoper dan digitenne)
Extra Digitale Decoder € 5,- p/mnd
Eenmalige verzendkosten € 9,95

Extra Digitale Decoder met Harddisk Recorder € 10,- p/mnd
Eenmalige verzendkosten € 9,95

[Voor 32% gewijzigd door Fish op 09-05-2011 15:59]

Iperf

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
@fish

op het moment krijg ik gewoon het standaard digitenne signaal van kpn.
http://www.kpn.com/prive/tv/digitenne.htm
zelf heb ik hier nooit last van slecht signaal, en ik hoef dus geen discussie of via de kabel beter is of niet... ik vroeg alleen of iemand ervaring had met zo' n insteekkaart in de tv en of dat iets uitmaakt voor de kwaliteit.

EDIT: ik dacht namelijk zo:
op het moment is de ontvangst goed maar doordat de kast is aangesloten op de tv via een scart zal er kwaliteitsverlies zijn. en ik dacht als je het direct in de tv stopt dat de kwaliteit dus beter is omdat ie het direct binnen krijgt zonder dat het eerst door een scart kabel hoeft (wat natuurlijk niet goed zou zijn voor de kwaliteit van het beeld)

[Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 396097 op 09-05-2011 16:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik kan je maar 1 advies geven: kabel (of schotel) nemen. Digitenne is echt een camping oplossing, en het belabberde signaal doet je splinternieuwe TV echt geen recht aan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Met de huidige kwailiteit van digitenne zul je erg weinig tot niks merken.

Je kan nog wel zoeken naar verliezen, e.g. wat voor singaal gebruik je om je tv aan te sturen composiet of rgb. waar rgb gewoon beter zal presteren dan composiet op dit niveau

Iperf

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
mensen, even voor de duidelijkheid. ik vraag niet om advies met betrekking tot welk abbonement ik neem. ik vraag of er mensen ervaring hebben met zo'n insteekkaart voor in de tv, en of het veel verschil is ten opzichte van een kastje+scart oplossing....

even lezen graag voor te reageren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 00:05
Nooit gehoord van zo'n oplossing maar ik denk dat er geen enkele beeldkwaliteitsverbetering te verwachten valt. Scart/RGB is op zich een prima signaal om digitale tv mee aan te sluiten. Zolang je maar geen letterboxed uitstuurt maar anamorph maar dat zal wel goed staan.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Anoniem: 396097 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 15:28:
... digitale tv is echt maar mogelijk op een tv hier in huis, als ik het goed begrepen heb dan hebben we idd. zoals ferrybouwman zegt iptv. we krijgen het binnen via de modem (adsl) en met 2 aansluitingen via het lichtnet (zo'n ethernet stekker) komt het signaal dan binnen op een kastje van kpn die weer met een hdmi kabel op de tv beneden staat aangesloten.
Ik neem even aan dat je "één" bedoeld, om maar even binnen je abbonement te blijven
Je gaat meerdere tv’s aansluiten?
Met Digitenne kan dat waar je maar wilt.

Via Digitenne kun je op meerdere tv's door het hele huis tv kijken. Aansluiten is gemakkelijk. Plaats de bijgeleverde smartcard in de sleuf van de Digitenne Insteekkaart of Single Tuner.

- details -

Meerdere tv’s aansluiten
Je kunt op je Digitenne abonnement drie televisies aansluiten. Voor elke televisie heb je een aparte tv-ontvanger nodig. Een extra Insteekkaart of basis tv-ontvanger huur je voor € 4,- per maand.

Iperf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:48

Twazerty

AVCHDCoder developer

voor KPN heb je een CI module nodig met CONAX codering. Irdeto, Mediaguard ed zullen niet werken. Ook Ziggo gebruikt geen CONAX, maar Irdeto volgens mij dus die kun je ook niet gebruiken.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Caballeros
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Zelf huur ik de CONAX CI bij Digitenne, werkt hetzelfde als met de ontvanger (4 euro p/m, die er als korting weer af gaat)

Ik heb geen ervaring met een losse digitenne ontvanger.Ik heb wel een via scart aangesloten satelliet ontvanger. Digitenne direct op de tv ziet er bij mij beter uit als satelliet via de scart, terwijl het digitale bronsignaal van de sat een hogere kwaliteit heeft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
[b][message=36001083,noline]Digitenne direct op de tv ziet er bij mij beter uit als satelliet via de scart, terwijl het digitale bronsignaal van de sat een hogere kwaliteit heeft.
okee bedankt, dat was dus wat ik wou weten eigenlijk. of de scart die er niet meer tussen zit veel uitmaakt.

@fish ik bedoelde dat we maar een aansluiting voor digitale tv kunnen hebben per huishouden hier in deze regio. digitenne =/= digitale tv van kpn

EDIT: bedankt voor de reacties allemaal, ik ben er achter dat als ik de antenne van mijn digitenne rechtstreeks in mijn tv plug dan kan ik nederland 1,2 en 3 dus ontvangen zonder kaartje.... ik kan het dus zelf ook al vergelijken merk ik nu.
ik vind de kwaliteit wel vooruit gaan, en het gemak van die ene afstandbediening in mijn besluit meegenomen ga ik een insteekkaart bestellen.

http://www.satellitecity....um=Ad&utm_campaign=Conax1

ik denk niet dat ik zo een extra stekker nodig heb, de antenne doet het nu ook gewoon met nederland 1 2 en 3.

[Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 396097 op 09-05-2011 17:08]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-05 14:33

mr.paaJ

generatie cmd+z

De insteekkaart gaf bij mij een beter beeld dan de standaard Scartkabel, en neemt minder ruimte in. Sinds ik de antennevoeding heb weggehaald heb ik wel last van storing als ik andere apparaten aanzet, maar kan hem helaas even niet vinden :0

Ik ben eigenlijk heel content met het Digitenne signaal, met een 42" op 4 meter is het gewoon prima kijken en meer heb ik echt niet over voor het huidige programma aanbod.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Caballeros
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Anoniem: 396097 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 16:52:
[...]
ik denk niet dat ik zo een extra stekker nodig heb, de antenne doet het nu ook gewoon met nederland 1 2 en 3.
Als het lampje op de antenne aan gaat zit er een power inserter in je tv ingebouwd.

Je kan ook ff bij digitenne/kpn vragen of je je ontvanger om kan ruilen voor een conax module + antenne + power inserter. Kun je bij een nieuw abo ook voor kiezen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Caballeros schreef op maandag 09 mei 2011 @ 22:41:
[...]

Als het lampje op de antenne aan gaat zit er een power inserter in je tv ingebouwd.

Je kan ook ff bij digitenne/kpn vragen of je je ontvanger om kan ruilen voor een conax module + antenne + power inserter. Kun je bij een nieuw abo ook voor kiezen.
okee, lampje ging branden dus dat komt goed. omruilen bij kpn gaat denk ik niet werken, mijn vader heeft de samsung kastjes apart gekocht via marktplaats, we huren ze niet via kpn.
De insteekkaart gaf bij mij een beter beeld dan de standaard Scartkabel, en neemt minder ruimte in. Sinds ik de antennevoeding heb weggehaald heb ik wel last van storing als ik andere apparaten aanzet, maar kan hem helaas even niet vinden :0

Ik ben eigenlijk heel content met het Digitenne signaal, met een 42" op 4 meter is het gewoon prima kijken en meer heb ik echt niet over voor het huidige programma aanbod.
heb hem net besteld, komt waarschijnlijk woensdag binnen :D
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee