Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 129319

Topicstarter
Ik heb een HP PC die geformatteerd en geïnstalleerd zou moeten worden, het betreft een HP DX6100. Ik dacht meteen aan de recovery partitie, heel handig. Nu blijkt die nooit bestaan te hebben of reeds verwijdert. De licentie is eentje van HP zelf, een retail XP PRO CD neemt hij niet aan met de key.

Heb ik nog opties buiten HP contacteren en vragen om een recovery CD?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• K1pje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-06 18:03
Je kan inderdaad contact opnemen met HP, echter acht ik de kans klein dat je gratis een cd krijgt toegezonden. Mocht je het niet lukken of als je hem zo snel mogelijk nodig hebt, kan je me een DM sturen, dan kan ik je mogelijk verder helpen ;)
Ik las verkeerd: raar dat hij niet een willekeurige xp pro cd pakt, dat moet hij namelijk wel gewoon doen. Mocht je de licentie niet kunnen activeren via internet moet je er alleen mogelijk een belletje voor naar microsoft doen, maar de licentie kan echt niet verlopen zijn!

[Voor 36% gewijzigd door K1pje op 09-05-2011 12:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je zelf een retail XP hebt liggen en de bijbehorende key daarvan nog niet hebt geinstalleerd, dan kan je natuurlijk daar de PC ook mee installeren. Wel even van te voren wat drivers van internet vissen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
MAX3400 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 12:09:
Als je zelf een retail XP hebt liggen en de bijbehorende key daarvan nog niet hebt geinstalleerd, dan kan je natuurlijk daar de PC ook mee installeren. Wel even van te voren wat drivers van internet vissen.
Klopt, maar het betreft een computer die naar een vzw gaat, kan dus moeilijk een key van hier installeren :) De HP OEM key zal dus gebruikt moeten worden. Als ik wil installeren met een retail en de productcode tijdens de installatie ingeef, krijg ik de melding dat de key niet goed is. Was wel een retail met ingebouwde SP2, misschien moet ik nog een oudere proberen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-06 15:35
Anoniem: 129319 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 12:18:
[...]

Klopt, maar het betreft een computer die naar een vzw gaat, kan dus moeilijk een key van hier installeren :) De HP OEM key zal dus gebruikt moeten worden. Als ik wil installeren met een retail en de productcode tijdens de installatie ingeef, krijg ik de melding dat de key niet goed is. Was wel een retail met ingebouwde SP2, misschien moet ik nog een oudere proberen.
Ik installeer hier wekelijks zo computers. :) Een Windows XP CD moet prima lukken, even de goede versie zoeken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Voor XP bestaan er verschillende media's, retail, upgrade, VLK en OEM. In jou geval moet je de OEM media hebben om gebruik te kunnen maken van je OEM key.

[Voor 4% gewijzigd door MegaTronics op 09-05-2011 12:25]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

MegaTronics schreef op maandag 09 mei 2011 @ 12:24:
Voor XP bestaan er verschillende media's, retail, upgrade, VLK en OEM. In jou geval moet je de OEM media hebben om gebruik te kunnen maken van je OEM key.
Moet dat ook nog een HP-OEM CD zijn of maakt dat niet uit?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Maakt niet uit. Gewoon een XP Pro (of welke versie er bij het stickertje staat) OEM-CD.

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
En zo'n OEM CD vind je enkel op torrent sites zeker? Torrent poorten zijn hier namelijk geblocked :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Een XP Retail CD image kun je met een aanpassing in een van de setup files zích laten gedragen als OEM CD, wellicht een oplossing voor je. Vergt wel het extracten van je CD naar een folder, aanpassen van de file en terug op CD zetten met behoud van je bootblock (gaat prima met PowerISO of nLite).

de waarde voor 'PID' in de file Setup.ini zou voor de verschillende versies onderstaande waarde moeten hebben:

Retail = 51882 335
Volume License = 51883 270
OEM = 82503 OEM

edit: check ook ff de link in de post van hellknight over het CD label

[Voor 13% gewijzigd door MissingDog op 09-05-2011 12:38. Reden: toevoegen verwijzing hellknight]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Nee, er zijn meer wegen. Onder andere bij HP zelf.

- uBlock Origin
- uMatrix

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

hellknight

Medieval Nerd

als je een willekeurige windows-XP cd hebt, een andere computer om een image van de cd te maken, en dit image te bewerken, en een cd-r(w) hebt om het aangepaste image op te branden, kan je deze link eens checken - door het \i386\setupp.ini filetje aan te passen, kan je een retail-cd eenvoudig wijzigen naar een OEM (en omgekeerd)

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-05 18:56

Snake

Los Angeles, CA, USA

Je neemt de cd, en in i386\setupp.ini verander je de laatste 3 karakters van de PID naar OEM.

En bam, hij slikt je OEM key :)

Aanpassen van de ISO kan met MagicIso (alleen betalende versie).

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Snake schreef op maandag 09 mei 2011 @ 12:33:
[...]

Aanpassen van de ISO kan met MagicIso (alleen betalende versie).
Wow, zijn er ook betalende versies verkrijgbaar?! Doe mij zo'n ding! :P

- uBlock Origin
- uMatrix

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Voor mijn vrouw heb ik online een set gekocht voor haar laptop. Maar dan wel Engelstallige windows xp.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Helaas, heb een retail Win XP Pro SP3 genomen, de ini file aangepast zoals in de link, de id van retail naar OEM verandert, met nLite bootable image gemaakt, geboot, key ingegeven.. Hij wilt ze niet accepteren.

Wat ik wel vreemd vind is het volgende: Normaal staat er op zo'n sticker altijd OEM, deze keer niet, waar normaal OEM moet staat staat 'HP', maar ik kan er toch vanuit gaan dat het om een OEM licentie gaat?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-06 15:35
Anoniem: 129319 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 15:08:
Helaas, heb een retail Win XP Pro SP3 genomen, de ini file aangepast zoals in de link, de id van retail naar OEM verandert, met nLite bootable image gemaakt, geboot, key ingegeven.. Hij wilt ze niet accepteren.

Wat ik wel vreemd vind is het volgende: Normaal staat er op zo'n sticker altijd OEM, deze keer niet, waar normaal OEM moet staat staat 'HP', maar ik kan er toch vanuit gaan dat het om een OEM licentie gaat?
Ja dat is een OEM licentie. :)

Je gebruikt nog steeds de verkeerde CD, even goed googlen voor de juiste. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Als ik nu installeer met een Retail CD + de key van de retail, kan ik na de installatie dan nog de key aanpassen bij Windows XP? Dit zou dan misschien wel een oplossing zijn, maar geen idee of als je even van een retail key naar een OEM key kan gaan na de installatie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Nee dat werkt niet. En de oplossing is toch allang gegeven? :?

- uBlock Origin
- uMatrix

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Room42 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 10:30:
Nee dat werkt niet. En de oplossing is toch allang gegeven? :?
Google'en achter een goede versie, is dat een oplossing? Wat is dat dan 'een goede versie'? Ik heb al gezocht achter andere versies, ik heb mijn retail al omgevormd naar een OEM, ik heb al een andere OEM gedownload met een ander service pack, wilt die key maar niet nemen.

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 129319 op 10-05-2011 12:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ik mag geen linkjes geven maar ik zou eens kijken naar Usenet. Zie spotnet.

- uBlock Origin
- uMatrix

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:54
Anoniem: 129319 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 12:31:
..ik heb mijn retail al omgevormd naar een OEM, ik heb al een andere OEM gedownload met een ander service pack, wilt die key maar niet nemen.
Je weet zeker dat de key op de kast van een NL XP Pro is? Overigens is het handig om meteen SP3 te slipstreamen, aangezien er ooit door een tekort aan OEM keys een SP2c is uitgebracht. De bijbehorende keys werkten niet op oudere XP versies.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

hellknight

Medieval Nerd

de key is, zeker bij OEM, vaak servicepack-afhankelijk. Daarnaast is deze soms taal-afhankelijk
Als je key van XP Pro, NL, SP1 is, moet je ook de INI file aanpassen zodat dit een XP Pro, NL, SP1, OEM is.

Your lack of planning is not my emergency

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee