Wat mogelijk met PIII 550E en Abit Be6-II?

Pagina: 1
Acties:

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:20
Hoi,

wie heeft er ervaring met deze combinatie? (p3-550E, 100Mhz Slot1) Tot hoe ver is ie meestal met standaard koeling te overklokken?

Morgen ontvang ik 'm namelijk. Hij gaat verder draaien met een IBM 20GB 7200rpm 2MB, 128MB PC133 ram, Voodoo3 2000 PCI. Dit in een Aopen HQ-45 Miditower.

Iemand nog andere tips ten aanzien van dit setje?

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Heb de fcpga uitvoering op een Iwill SLocket II, ook de BE6 rev 2, en draait op een voltage van 1.65v op 802Mhz (145x5,5)
Moet er wel bijzeggen dat ik een Alpha PEP66 cooler gebruik
De cpu temp komt met volle belasting niet boven de 29 graden, gebruik ik cpuidle, dan komt hij niet boven de 19 graden.
Ben benieuwd naar jou verhaal.

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:20
welk verschil (evt. in prestaties) is er eigenlijk tussen de slot1 en fcpga uitvoering?
Deze 550E coppermine heeft 256kb cache on-die begrijp ik. zit er dan verder op het slot1 kaartje niks behalve de processor zelf?

Verwijderd

Zoals je inmiddels vernomen hebt, draai ik ook een SECC2 550E Coppermine op 800MHz met extreme luchtkoeling(wil 'em graag heel houden), alleen ik heb een MSI 6163Pro board met BusRacing software, die onder Windows met een soort fader is over te klokken, en als ie stabiel blijft zet je hem pas in de SoftBIOS.

Ik heb inmiddels een tekeningetje in deze rubriek neergezet, zodat men kan zien hoe ik het heb uitgevoerd, voorwaarde is wel cartridge er af, is niet veel werk meer. ;)

*Bureno, ik denk dat er bij ons een aantal onderdelen extra op de PCB zit ivm het aanpassen aan slot 1.