Toon posts:

[sarge] netwerk installatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-01-2022
Omdat ik met ftape data van een aantal oude tapes wil halen ben ik debian sarge aan het installeren (in een virtual machine). Er zijn geen cd images meer te vinden, dus probeer ik een netwerk installatie. Op archive.debian.org zijn alle packages nog te vinden.
De sarge installer werkt prima, maar ik heb een probleem met de configuratie van de mirror voor het downloaden van de packages. Als host geef ik archive.debian.org op, en als directory debian In deze directory staat volgens mij alles wat nodig is voor installatie van de meest archaïsche debian versies.
Het probleem is dat de installer geen Release file kan vinden.
Als ik in plaats van "debian" debian/dists/sarge opgeef aIs directory krijg ik hetzelfde probleem, terwijl dit de directory is waar de Release file in staat.
Installatie van Etch op dezelfde manier werkt wel prima. Helaas heeft Etch geen ftape meer aan boord. Hoe dit op te lossen? Als dit niet werkt, kan ik nog proberen een hele cd image te downloaden, eventueel mbv jigdo, maar dat zou toch niet nodig moeten zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-05 13:25

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Probeer het eens met 'debian-archive' als directory.

Je /etc/apt/sources.list moet er dan ongeveer zo uitzien:
deb http://ftp.nl.debian.org/debian-archive/ sarge main

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-05 14:52

deadinspace

The what goes where now?

Daar ben ik ook al eens tegenaan gelopen ja, mijn conclusie was destijds dat de directory-structuur van de Release directories op de archive mirror lichtelijk anders was dan wat de Sarge installer verwacht, en dat het lastig was de Sarge installer te overtuigen op de juiste plek te zoeken.

Het zal vast mogelijk zijn, maar uiteindelijk vond ik het makkelijker om alsnog een iso te zoeken. Maarja, die dingen worden ook steeds lastiger te vinden natuurlijk (ik vind het ook een beetje stom dat ze niet iig CD1 op de archive mirrors hebben).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-05 13:57
Zijwaarts denken? Andere distro's waar ftape nog wel in zit, of waar nog wel oude images van te vinden zijn? Zelf ftape compileren?

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-05 14:52

deadinspace

The what goes where now?

Hmm, ik had niet verwacht dat dat een erg vruchtbare richting zou zijn, maar ftape is er pas sinds 2.6.20 uit (wat ook betekent dat Debian Etch hem nog zou moeten hebben trouwens), en er zijn patches te vinden voor recentere kernels. Dat maakt het een optie ja :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-01-2022
Bedankt allemaal voor de reacties. Ik zat nog te wachten op deadinspace. Als het over core debian gaat.... :)
Met de suggestie van CAPSLOCK2000 kwam ik iets verder maar daarna kwam de installer er ook niet meer uit.
Compileren wil ik maar niet doen op een kleine virtuele machine: dan moet er wel veel extra worden geinstalleerd. Verder beperk ik me inderdaad tot ubuntu (desktop) of debian (server), tenzij het niet anders kan. En het kan dus nog steeds anders: het is inmiddels met jigdo gelukt. Vervolgens sources.list aangepast aan de locatie van de packages op archive.debian.org. Ik heb nu een virtuele Sarge installatie, met ftape. Nu nog overzetten naar de oude pc.

[Voor 23% gewijzigd door Sir Isaac op 09-05-2011 20:09]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee