Toon posts:

Superzware JPEG-compressie in screenshots Nokia E7

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 15:53

mux

99% efficient!

Topicstarter
In jullie review over de Nokia E7 zijn alle screenshots stuk voor stuk ongelooflijk lelijk als JPEG gecomprimeerd. De eerste screenshots die ik opende waren van de browser, waarbij ik dacht 'oh, misschien zijn dat toch opera mobile shots met compressie enabled'. Maar ook de interfaceshots hadden last van lelijke wavelet/block artifacts.

Dat is toch niet nodig? Het zijn geen foto's, het zijn plaatjes met scherpe contrastovergangen. Daar doet JPEG het heel slecht, en is PNG bij uitstek geschikt.

Edit: en nu we toch over plaatjes praten: what's up with foto's van blikjes, onscherpe foto's en stoffige, vieze toestellen?

[Voor 9% gewijzigd door mux op 09-05-2011 09:55]

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-06 11:28

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Helemaal met je eens maar bij gebrek aan de bronfoto's ivm vakantie kunnen we nu even weinig doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-06 14:31

arnoudwokke

Redacteur
Toch even antwoorden :)

Voor screenshots op Symbian is geen in firmware aanwezige tool; ik gebruik daarvoor een 3rd party tool. Nu kan ik er - door afwezigheid - niets aan doen, maar bij de volgende Symbian-review (if any ;)) zal ik proberen om een betere tool te vinden of checken of ik ze kan maken in png. Dank voor het melden :)

Over de andere foto's: in de Gallery zet ik altijd vrijwel alle foto's die we hebben. Dit waren plaatjes van de hands-on avond die we in maart hielden met vijf tweakers :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 15:53

mux

99% efficient!

Topicstarter
Maar dit zijn niet 'vrijwel' alle foto's - dit zijn gewoon alle foto's zonder enige bewerking of selectie. Er is vaker (zelfs recent nog) hierover geklaagd; de review wordt een stuk knapper met goede foto's. Het onderscheidt de hobbyistenreview van de professionele review. Just a heads up, dit is uiteraard constructief bedoeld.

en nu geen opmerkingen over de foto's in mijn blogs ;)

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee