Wachtwoord USB-stick

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb via mijn werk een beveiligde USB-stick gekregen (een Encrypted USB 2GB van McAfee, MFR 843806). Nu ben ik mijn wachtwoord kwijt. De afdeling automatisering van mijn werk zegt dat het geen probleem is om de USB-stick te resetten, maar zegt er in één adem bij dat alle opgeslagen informatie dan wel verloren gaat. Dat vind ik dus niet leuk, maar er is volgens deze mensen absoluut geen andere manier. Nou staat deze afdeling bekend dat het soms controversiele uitspraken doet. Uitspraken die er om vragen om gecontroleerd te worden. Vandaar dat ik u hier allen vraag of daadwerkelijk alle informatie van deze USB-stick verloren gaat of dat er een manier is om toch bij mijn informatie te komen?
Ik hoor graag van jullie!

Hans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Het product is zijn geld niet waard als je zonder password bij de data kunt komen. Volgens de specs gebruikt hij 256 bits AES encryptie, dus tenzij er ergens een implementatie fout gemaakt is, kun je naar je data fluiten.
(Als je de gewoonte hebt simpele passwords te gebruiken zou je kunnen proberen te brute-forcen, maar mogelijk is de stick daartegen beschermd; na x pogingen de stick wissen, ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:32
Lijkt me dat het inderdaad weg is als je geen wachtwoord meer hebt, anders gaat het idee van een encrypted USB-stick een beetje verloren.

Ik heb even gezocht en voor zover ik kan vinden zijn er bij deze USB sticks geen fouten gevonden die de data zomaar toegankelijk zouden kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het is een USB-stick van werk... En dan de uitspraken van degenen die ze hebben aangeschaft en blijkbaar ondersteunen niet geloven...

No offense maar de info op de USB-stick is, neem ik aan, ook van werk; dan is het toch een bedrijfsrisico dat er data verloren gaat?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je kan de USB stick naar tweakers.net opsturen, zodat ze hem kunnen reviewen :P Men heeft al veel beveiligde USB sticks kunnen kraken. Maar of je dat wil doen met je gevoelige informatie is maar de vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-09 20:26
+1 voor IT department.
Wat is het punt van encryptie indien de data makkelijk te achterhalen is? In dit geval ligt het probleem bij de gebruiker en en niet bij afdeling Automatisering.
Het is de verantwoordelijkheid van de gebruiker om en backup kopie van de bestanden te maken. Eigen schuld, dikke bult.

On Topic:
Recente USB sticks zijn zeer moeilijk te kraken, in het verleden was het vaak mogelijk om bij de chip te komen. Computer Techniek, de echte C!T, heeft dit nog niet zo lang geleden uitgetest en het was onmogelijk om de data uit te lezen.

http://www.fnl.nl/ct/oude...-adverteerdersinformatie/

Beveiligde sticks echt veilig?

Als je niet wilt dat zakelijke of andere belangrijke gegevens op straat komen te liggen, loont het om met beveiligde usb-sticks te werken. In het verleden bleken beveiligde sticks echter makkelijk te kraken. We schakelden een datarecoverybedrijf in om te kijken hoe de nieuwe generatie presteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aan de lezers van mijn bericht die de moeite hebben genomen om antwoord te geven:

Bedankt voor de moeite die jullie hebben genomen om mijn vraag te lezen en ook nog om antwoord te geven. Ik geloof dat de beste oplossing is om me er bij neer te leggen en de stick opnieuw te laten resetten, wellicht een kopie maken op een onbeveiligde stick en die op een veilige plaats in huis leggen (brandkast).....
Pagina: 1