Ik heb een probleem waar ik niet uitkom en hoop dat iemand mij hier verder kan helpen:
Ik heb internet van KPN van 16mb, wanneer ik de snelheid test op www.speedtest.net kom ik uit op 8-9 mb. Nog prima. Maar waanneer ik ga internetten moet ik vreselijk lang wachten voor er pagina's worden geladen.
Ik heb al van alles geprobeerd om het op te lossen:
- modem verbinden met (nieuwste type) kabel met computer ipv Wireless
- firewall uit
- andere kanalen van het modem
- beveiligingen uit (virusscan ed)
- nieuwe versie van Explorerer
- uur bellen met helpdesk van KPN, alles geprobeerd kunnen iet verder helpen, er komt 18mb binnen
Situatie:
- een pc met Vista en een laptop met Windows 7
- een draadloze verbinding met het modem
- beide hebben hetzelfde probleem, traag internet wat nog erger wordt als je beide computers gebruikt
- Virusscan Windows Defender (met ergens nog een restje Norton)
- Snelheidscheck via speedtest.net = 9mb. Check via speedtest.nl = 401.0 KByte/sec
- heb ooit geprobeerd een thuisnetwerk te maken via het modem, is niet gelukt en heb ik volgens mij ook weer uit gezet (bestanden delen e.d.)
- internet was ooit prima, wordt eigenlijk steeds erger
- wanneer ik met de laptop thuis inlog op de server van mijn werk (dus via hetzelfde modem) en dan ga internetten gaat het supersnel!
Waar moet ik het probleem zoeken?
Ligt het aan het modem, is het een software-probleem, instellingen van de browser? Ik weet het niet meer, heb al veel gececkt maar kom niet verder.
Word heel blij als iemand mij kan helpen!
Groeten en alvast bedankt.
Ik heb internet van KPN van 16mb, wanneer ik de snelheid test op www.speedtest.net kom ik uit op 8-9 mb. Nog prima. Maar waanneer ik ga internetten moet ik vreselijk lang wachten voor er pagina's worden geladen.
Ik heb al van alles geprobeerd om het op te lossen:
- modem verbinden met (nieuwste type) kabel met computer ipv Wireless
- firewall uit
- andere kanalen van het modem
- beveiligingen uit (virusscan ed)
- nieuwe versie van Explorerer
- uur bellen met helpdesk van KPN, alles geprobeerd kunnen iet verder helpen, er komt 18mb binnen
Situatie:
- een pc met Vista en een laptop met Windows 7
- een draadloze verbinding met het modem
- beide hebben hetzelfde probleem, traag internet wat nog erger wordt als je beide computers gebruikt
- Virusscan Windows Defender (met ergens nog een restje Norton)
- Snelheidscheck via speedtest.net = 9mb. Check via speedtest.nl = 401.0 KByte/sec
- heb ooit geprobeerd een thuisnetwerk te maken via het modem, is niet gelukt en heb ik volgens mij ook weer uit gezet (bestanden delen e.d.)
- internet was ooit prima, wordt eigenlijk steeds erger
- wanneer ik met de laptop thuis inlog op de server van mijn werk (dus via hetzelfde modem) en dan ga internetten gaat het supersnel!
Waar moet ik het probleem zoeken?
Ligt het aan het modem, is het een software-probleem, instellingen van de browser? Ik weet het niet meer, heb al veel gececkt maar kom niet verder.
Word heel blij als iemand mij kan helpen!
Groeten en alvast bedankt.