Toon posts:

trage verbinding internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem waar ik niet uitkom en hoop dat iemand mij hier verder kan helpen:

Ik heb internet van KPN van 16mb, wanneer ik de snelheid test op www.speedtest.net kom ik uit op 8-9 mb. Nog prima. Maar waanneer ik ga internetten moet ik vreselijk lang wachten voor er pagina's worden geladen.

Ik heb al van alles geprobeerd om het op te lossen:

- modem verbinden met (nieuwste type) kabel met computer ipv Wireless
- firewall uit
- andere kanalen van het modem
- beveiligingen uit (virusscan ed)
- nieuwe versie van Explorerer
- uur bellen met helpdesk van KPN, alles geprobeerd kunnen iet verder helpen, er komt 18mb binnen

Situatie:
- een pc met Vista en een laptop met Windows 7
- een draadloze verbinding met het modem
- beide hebben hetzelfde probleem, traag internet wat nog erger wordt als je beide computers gebruikt
- Virusscan Windows Defender (met ergens nog een restje Norton)
- Snelheidscheck via speedtest.net = 9mb. Check via speedtest.nl = 401.0 KByte/sec
- heb ooit geprobeerd een thuisnetwerk te maken via het modem, is niet gelukt en heb ik volgens mij ook weer uit gezet (bestanden delen e.d.)
- internet was ooit prima, wordt eigenlijk steeds erger
- wanneer ik met de laptop thuis inlog op de server van mijn werk (dus via hetzelfde modem) en dan ga internetten gaat het supersnel!

Waar moet ik het probleem zoeken?
Ligt het aan het modem, is het een software-probleem, instellingen van de browser? Ik weet het niet meer, heb al veel gececkt maar kom niet verder.

Word heel blij als iemand mij kan helpen!

Groeten en alvast bedankt.

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-02 09:38

bord4kop

maximaal 100KB!

DNS probleem

Kijk even na welke DNS servers je nu gebruikt.
Je zou even kunnen proberen om de gratis google DNS servers te gebruiken

Uit mijn hoofd: 8.8.2.2 (moet je even controleren)

| Security Management |

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Je PC al gescanned op spyware en andere rommel?
Of heb je niet toevallig p2p software aanstaan , die teveel connecties naar je modem maakt waardoor hij traag word.

www.degroot-it.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu bezig met een grote spy-check... Ik moet gelijk bekennen dat ik niet heel veel verstand heb van de binnenkant van mijn computer, ben wel handig dus ik kan alles opzoeken...

- waar stel ik een DNS server in
- wat is p2p software

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-02 09:38

bord4kop

maximaal 100KB!

DNS instellen;

Zo komt u de DNS- en IP-instellingen Windows XP
Klik op Start
Ga naar Configuratiescherm [eventueel via Instellingen]
Zet indien nodig het Configuratiescherm op Klassieke weergave
Ga naar Netwerkverbindingen
Rechtsklik op LAN-verbinding
Kies in het verschenen menu op Eigenschappen
Ga naar het tabblad Algemeen [zie bovenin het venster]
Selecteer de regel Internet Protocol TCP/IP door er op te klikken
Klik vervolgens op de knop Eigenschappen
U bent in het DNS-instellen scherm

Als je een router hebt, al dan niet draadloos, moet je daar de instelling aanpassen via de webinteraface.
Meestal via een browser naar ip adres: 192.168.1.1 gaan.
Kun je checken door te kijken welk adres er bij jou als gateway staat. DAT is je router.

Hoe je de instellingen van DNS daar doet, moet je even via de handleiding bekijken.

Google DSN servers -om te proberen- zijn IP adressen:
8.8.8.8
en evt.
8.8.4.4

EDIT:
P2P = peer to peer, oftewel Bittorrent enzo

| Security Management |

Verwijderd

Topicstarter
Krijg het niet echt voor elkaar, bij de instelling voor de modem kan ik de DNS-server niet vinden (heb geen boekje meer) zucht.... Moet ik op de pc internet protocol 4 en 6 wijzigen?

En nog voor de zekerheid: als ik wel kan surfen, ik kan dus wel site's bezoeken, gaat alleen traag (vooral sites als funda of marktplaats, veel info en afbeedingen) en is 's avonds niet meer te doen zo langzaam. Is dat dan nog steeds een DNS-probleem?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:19

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 10:59:
Krijg het niet echt voor elkaar, bij de instelling voor de modem kan ik de DNS-server niet vinden (heb geen boekje meer) zucht.... Moet ik op de pc internet protocol 4 en 6 wijzigen?
post eens een IPCONFIG /ALL (start, uitvoreren => CMD[enter] => ipconfig /all[enter])

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1