Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Pwershell: FTP upload

Pagina: 1
Acties:
  • 259 views

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:18
Hallo mensen,

Ik heb een opdracht waarbij ik bestanden naar een FTP locatie moet uploaden. De bestanden staan in folders op de volgende manier:

\\server1\bestanden\folder1
\\server1\bestanden\folder2
etc

In elke folder staan vele bestanden.
Ik zou dit graag met powershell geautomatiseerd krijgen, maar een goed begin maken lukt mij niet.
In principe wil ik het script op een tussenliggende FTP server draaien. Het ziet er dan zo uit:

Server1 (source) --- FTP server --- Destination FTP server

Server 1 is geen FTP server. Ik kan middels SMB protocol vanaf de tussenliggende FTP server naar Server 1, maar daarna moet ik de bestanden uploaden middels FTP protocol naar de Destination FTP server.

De meeste scripts die ik vind gaan over zowel een bron FTP server als een bestemming FTP server. Kan iemand een beginnetje geven misschien?

Alvast bedankt!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

technoaddict schreef op maandag 09 mei 2011 @ 08:29:
Kan iemand een beginnetje geven misschien?

Alvast bedankt!
Je hebt zelf dus nog geen letter code; hoe weet je dan dat het wel/niet werkt?

Wil best ff nadenken over jouw script so far maar zonder enige info lukt dat niet zo goed. ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11 14:55

@r!k

It is I, Leclerq

Gooi je paden in variablenen en roep deze aan in een commando

Ik zou het ftp protocol weer uit moeten zoeken maar probeer het volgende eens voor je paden.

Zet alle paden onder elkaar in een tekstbestand. bijv. paden.txt

code:
1
2
3
$paden = get-content \%bestandslocatie%\pad.txt
foreach ($pad in $paden)
{%ftp commando% $pad}

Het is maar een heel subtiel voorbeeldje maar misschien heb je er wat aan.

De %bestandslocatie en %ftp commando zijn puur om aan te geven dat je heir wat anders moet invullen, als je % in powershell ingeeft ziet hij het als een foreach commando.

Een hele rij microsoft certificeringen.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Op deze manier is dit gewoon een Scriptrequest en die staan we in PRG niet toe. We verwachten van een topic starter minstens dat hij zelf al moeite gedaan heeft om zijn probleem op te lossen, en daarbij dus ook minstens kleine relevante stukjes code kan laten zien, en daarbij kan aangeven wat er niet wil werken op de manier dat hij verwacht dat het werkt.

Dit topic gaat in ieder geval dicht

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Dit topic is gesloten.