• Prom0
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:54
hallo allemaal,

ik zit met een probleem.
ik kwam er vandaag achter dat mijn pc mijn 2de videokaart niet herkende,dus ging kijken wat het probleem was. moederbord drivers geïnstalleerd, voeding gecontroleerd aansluitingen maar niks raars.

dus ik was vervolgens mijn 2 de kaart gaan testen of hij het solo wel deed. ik haal mijn eerst kaart er uit 2 de er uit op de plek van de eerste. en toen wou ik mijn pc aandoen en vervolgens gaat hij wel aan maar geen beeld, geen biepjes, 2 case fans draaien niet. ik hoor wel dat me hdd draait me cpu fan en gpu fan draaien wel.

weet iemand hier iets van
Alvast bedankt Bart

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Dan lijkt het er het meest op dat je 2e grafische kaart dood is?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Prom0
het ligt aan mijn moederbord denk,
want normaal moet het gaan piepen maar hij boot niet door.
en bij bijde kaarten doet hij niks op allebeide pcie slots

EDIT
na enige tijd met 1 videkaart er in starte mijn systeem op.
om te kijken of mijn moederbord nu kuren heeft of die andere videokaart had ik de werkende kaart in de andere pci-e slot gedaan. ook dit ging goed.
vervolgens stopte ik mijn 2de videokaart (GTX460) in mijn moederbord (P55-GD65) aan gesloten en SLI bridge er op. En toen ik op de power knopt drukte starte het systeem op en na 1 sec. viel hij uit, vervolgens starte hij weer op en na 2 sec. viel hij uit. dit bleef herhalen tot na 8x te hebben opgestart bleef hij aan staan, alleen nog steeds zwart beeld. en 2 case fans die niet draaien. terug bij af

overige systeem specs:
PSU Corsair HX750w
CPU Intel I7-870
GPU 2× gigabyte 460 GTX oc 765mb
RAM corsair 2× 2GB DDR3 2000mhz
HDD samsung 1 TB

[ Voor 83% gewijzigd door Prom0 op 09-05-2011 00:21 ]

• soest009
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-02 15:57
Klinkt toch echt als een defecte kaart.
Als de kaart door defect korstuiting maakt op de vga poort is het mogelijk dat het systeem niet in POST kan komen en dus ook geen bios beeps afgeeft.
Dat casefans niet draaien als je 2de kaart erin zit duid zowiezo al op een kortsluiting.

[ Voor 0% gewijzigd door soest009 op 09-05-2011 16:03 . Reden: typo ]

Corsair 5000D | HX1000i | Ryzen 7 5800X3D | H150i | 32Gb DDR4-3600 | MSI X570 gaming pro carbon | AMD RX 6900 XT | 2x Evo 970 1tb nvme + 500gb ssd | 2x LG 27G850 | K95 RGB Platinum | Ironclaw RGB Wireless | Virtuoso RGB Wireless SE

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:47

epic_gram

undercover moderator

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

@hieronder, dat staat ook allemaal in de troubleshooter ;)

[ Voor 32% gewijzigd door epic_gram op 09-05-2011 19:39 ]

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Verwijderd

mocht de troubleshooter geen oplossing bieden,

- probeer eens je geheugen in andere banken te zetten of opnieuw erin te zetten. (had zelf al eens gehad dat ze los kwamen te zitten na een upgrade en het systeem geen beeld liet zien) of andere aansluitingen opnieuw aan te sluiten.
- kijk of er iets is dat tegen je behuizing aan komt (bijvoorbeeld een niet gebruikte casefanaansluiting van je voeding)of kortsluiting zou kunnen veroorzaken
- verdeel je stroomaansluitingen over meerdere 'lijnen'.

als ik het verder goed begrijp werken alle beide kaarten prima als je ze alleen aansluit ?

• Prom0
Het vage is, als hij wel een x opstart en ik reboot hem. Dat hij daarna niet meer opstart, zonder dat ik daar wat aan de op stelling veranderd heb.
verder heb ik alleen me standaard kabel in me voeding zitten voor me moeder bord + 2 PCIE voor 1 videokaart.
Er loop geen fan aan want alle fans draaien een keer rond wanneer ik de pc aandruk dan vallen er 2 uit.
ik heb nu me moederbord uit mij kast alleen de hoofd onderdelen cpu,ram,gpu, psu en hdd en nog steeds zwart beeld geen reactie niks.
Pagina: 1