Toon posts:

Netwerk load statistieken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Na een middagje googelen geef ik het op.
Ik ben namelijk opzoek naar een zo'n simpel mogelijk web based netwerk load real time monitor.
Waarbij alleen statistieken worden weergegeven van de inkomende en uitgaande internet verkeer waarop de snelheden, poorten en protocollen worden weerggeven.
Ben wel een paar gratis tools tegen gekomen maar die waren naar mijn mening te omslachtig.
Als systeembeheerder vind ik het belangrijk om te weten wat er binnen komt en wat eruit gaat en hoeveel bandbreedte het gebruikt binnen mijn thuisomgeving.
Achter mijn ziggo ubee modem draait een Windows 2008 server waarop ik een network load real time monitor op zou willen gebruiken. Een 2e netwerkadapter op de server is aangesloten op een 16 port switch die alle computers bij me thuis met het netwerk verbind.

Kunnen jullie me adviseren?
Het liefst gebruik ik een gratis programma hiervoor, het mag van mij zo simpel mogelijk

Alvast bedankt :)

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-02 07:34

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Is die switch managed ? als ie uitvraagbaar is met snmp dan iets van mrtg proberen

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Om dat vanuit je switch te monitoren moet je een switch hebben die sflow of netflow ondersteunt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik zou in jouw geval gewoon serius samurize op je servertje zetten

Moet je wel het een en ander configuren natuurlijk.

[ Voor 34% gewijzigd door Fish op 08-05-2011 22:30 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een unmanaged switch helaas ;(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2011 22:49 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-02 17:28
Maar in dit geval dient jouw Windows 2008 server toch net zo goed als switch/bridge/gateway? Daarop zou nog veel meer mogelijk moeten zijn dan op een managed switch.

Denk dat je naar spul zoals PRTG moet kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door frickY op 08-05-2011 23:10 ]

Pagina: 1