Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een printserver in mijn HP Laserjet 2100TN geïnstalleerd, deze werkt verder prima. Maar ik krijg de printserver maar niet op mijn PC/Laptop geïnstalleerd, ik heb de volgende manieren geprobeerd:

Configuratiescherm> Printer Toevoegen> Nieuwe TCP/IP-port: Hier vul ik het IP-adres van de JetDirect in, dan gaat hij zoeken en vindt niks. Hij vraagt om extra gegevens en die geef ik dan, dan stelt hij dat hij de printserver gevonden heeft en installeert de stuurprogramma's. Maar als ik dan een testpagina afdruk, doet hij niks!

HP WebJetAdmin of HP Wireless Printer Wizard: Deze programma geven allebei aan op het IP-adres niks te kunnen vinden!

Heeft iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:37
Printer installeren als lokale (lptp) printer. Na installatie poort aanpassen naar tcp/ip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je weet zeker dat de printer een goed ip adress heeft ?
kun je de printer pingen ?
deze kaarten hebben soms even een extra duwtje nodig de pci connector staat soms een beetje (half)los

zit je wel op het goeie subnet, probeer je niet toevallig met 192.0.0.192 te verbinden ? (geen prive subnet)

[ Voor 29% gewijzigd door Fish op 08-05-2011 20:50 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 16:26
Heb dezelfde server, Win vista/Win 7 vinden heb gewoon als je Windows laat scannen voor netwerkprinters. (dus niet lokale printers) Niets geen vage instellingen met IP adressen, gewoon windows het werk voor je laten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heuker schreef op zondag 08 mei 2011 @ 20:35:
Printer installeren als lokale (lptp) printer. Na installatie poort aanpassen naar tcp/ip :)
Deze manier werkt in ieder geval niet, probeer nu de andere even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op zondag 08 mei 2011 @ 20:46:
je weet zeker dat de printer een goed ip adress heeft ?
kun je de printer pingen ?
deze kaarten hebben soms even een extra duwtje nodig de pci connector staat soms een beetje (half)los

zit je wel op het goeie subnet, probeer je niet toevallig met 192.0.0.192 te verbinden ? (geen prive subnet)
Ik heb een zelfconfiguratie uitgedraaid, daaruit blijkt dat het IP-adres 172.31.52.37 is, de PCI zit er verder goed in, ik heb hem goed vast geschroefd.

Zou ik een korte uitleg kunnen krijgen, hoe ik de printer kan pingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maarud schreef op zondag 08 mei 2011 @ 20:48:
Heb dezelfde server, Win vista/Win 7 vinden heb gewoon als je Windows laat scannen voor netwerkprinters. (dus niet lokale printers) Niets geen vage instellingen met IP adressen, gewoon windows het werk voor je laten doen :)
Dit had ik nog niet geprobeerd, maar helaas werkt dit ook niet :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2011 @ 20:55:
[...]

Ik heb een zelfconfiguratie uitgedraaid, daaruit blijkt dat het IP-adres 172.31.52.37 is, de PCI zit er verder goed in, ik heb hem goed vast geschroefd.

Zou ik een korte uitleg kunnen krijgen, hoe ik de printer kan pingen?
Geef ook even jouw ip adres van je pc.

korte uitleg ping:
start->run "cmd"
ping 172.31.52.37
Ik gok zo dat je een oud printertje hebt gekregen met een fixed ip welke niet in jouw subnet hoort

[ Voor 10% gewijzigd door Fish op 08-05-2011 21:00 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Je moet zorgen dat je via telnet het ip adres van de jetdirect veranderd in dat van je eigen netwerk. Via de webinterface lukte me het niet via windows 7. Je hebt een oude versie van internet explorer nodig (dacht versie 5) om deze goed in te kunnen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
Hurricane schreef op zondag 08 mei 2011 @ 21:02:
Je moet zorgen dat je via telnet het ip adres van de jetdirect veranderd in dat van je eigen netwerk. Via de webinterface lukte me het niet via windows 7. Je hebt een oude versie van internet explorer nodig (dacht versie 5) om deze goed in te kunnen stellen.
Weet niet of deze jetdirect ook op de printer zelf ingesteld kan worden? Veel jetdirect's wel namelijk. Verder hoef je niet perse ie5 te hebben, maar kun je ook firefox/chrome/safari whatever ie5 laten emuleren. Werkt vaak prima :) Iig wel bij mijn jetdirect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Hurricane schreef op zondag 08 mei 2011 @ 21:02:
dat kan niet als je niet in hetzelfde subnet zit ;)

Gewoon even via het display van de printer veranderen. als dat het geval is
anders je pc eerst even een ip in het subnet van de printer geven en dan het ip veranderen (via web of ancient telnet)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op zondag 08 mei 2011 @ 20:59:
[...]

Geef ook even jouw ip adres van je pc.

korte uitleg ping:

[...]

Ik gok zo dat je een oud printertje hebt gekregen met een fixed ip welke niet in jouw subnet hoort
De ping heeft een 100% verlies, het is inderdaad een 2e hand printer en printserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nou dan geef dan even antwoord

wat is het ip van je pc ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op zondag 08 mei 2011 @ 21:05:
nou dan geef dan even antwoord

wat is het ip van je pc ?
10.0.0.5 geeft hij aan, maar dit is gewoon een standaard ip gateway toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dat is je probleem

als je dhcp aan hebt op je router kun je de printer op dhcp zetten (ff manual lezen) en reserveren in je router op mac

je kan ook je printer een vrij ip geven bijv 10.0.0.77 (zolang het adres maar in je subnet past en niet aan een andere machine is uitgedeeld

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

heuker schreef op zondag 08 mei 2011 @ 21:03:
[...]

Weet niet of deze jetdirect ook op de printer zelf ingesteld kan worden? Veel jetdirect's wel namelijk. Verder hoef je niet perse ie5 te hebben, maar kun je ook firefox/chrome/safari whatever ie5 laten emuleren. Werkt vaak prima :) Iig wel bij mijn jetdirect...
Ik heb alles geprobeerd om het via windows 7 een beetje in te kunnen stellen via een browser. Heb zelfs virtueel windows xp gedownload geinstalleerd en oude IE's gedownload. Niets hielp..

Heb precies dezelfde printer dus weet dat je de jetdirect niet in kunt stellen via de printer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 23:54
Je zult de printserver even moeten configureren naar een IP en subnet in jouw eigen range.
Dit kan door je pc tijdelijk even een vast ip te geven in de range en subnet van de printserver.
Daarna wijzig je de config op de printserver d.m.v. een telnet sessie. Of via het display op de printer, als die erop zit ;)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Hurricane schreef op zondag 08 mei 2011 @ 21:09:
[...]

Ik heb alles geprobeerd om het via windows 7 een beetje in te kunnen stellen via een browser. Heb zelfs virtueel windows xp gedownload geinstalleerd en oude IE's gedownload. Niets hielp..

Heb precies dezelfde printer dus weet dat je de jetdirect niet in kunt stellen via de printer.
Herkenbaar ik kom absoluut niet fatsoenlijk in mijn router met w7 en ie9. wel met w7/opera oid :?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
Hurricane schreef op zondag 08 mei 2011 @ 21:09:
[...]

Zou kunnen :) ik dacht dat ik een 2150tn had, maar is 4150tn bedenk ik me net... zal dus iets anders zijn!
Wel krijg ik bij de webinterface te zien dat het ie5 only is. Als ik dan in safari op m'n macbook emuleer als ie5, dan werkt het perfect!

[ Voor 11% gewijzigd door heuker op 08-05-2011 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Puch-Maxi schreef op zondag 08 mei 2011 @ 21:09:
Je zult de printserver even moeten configureren naar een IP en subnet in jouw eigen range.
Dit kan door je pc tijdelijk even een vast ip te geven in de range en subnet van de printserver.
Daarna wijzig je de config op de printserver d.m.v. een telnet sessie. Of via het display op de printer, als die erop zit ;)
Ik ben niet z'on hele grote computer kenner, zou je even een korte uitleg kunnen bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Je zou ook een cold reset doen van de printer door hem te resetten naar de factory defaults. Met een beetje geluk pakt hij dan een ip via DHCP :-)
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2011 @ 21:11:
[...]
Ik ben niet z'on hele grote computer kenner, zou je even een korte uitleg kunnen bieden?
Je stelt op je pc een vast ip en subnet in die in dezelfde range van je printserver. Daarna telnet ja naar het ip van je printserver bijv. met Putty. Maar heb jij misschien ook een display op je printer zitten?

[ Voor 58% gewijzigd door Puch-Maxi op 08-05-2011 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Nopen het gaat om de jetdirect en die moet je instellen via een webinterface of via telnet. Verder lukt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Puch-Maxi schreef op zondag 08 mei 2011 @ 21:12:
Je zou ook een cold reset doen van de printer door hem te resetten naar de factory defaults. Met een beetje geluk pakt hij dan een ip via DHCP :-)
Heb ik al gedaan, dat doet hij helaas niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Je moet je eigen ip adres instellen op bv. 172.31.52.36 en dan via telnet inloggen naar je jetdirect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ok dit ga je doen

verander het ip van je pc in 172.31.52.100.
dan kun je verbinden met de webinterface van de printer
daar verander je het ip van de printer naar bijv 10.0.0.88 (zelfde subnet en gateway) van je pc invullen.
op dat moment is de printer niet meer bereikbaar todat je pc weer het oude ip heeft

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2011 @ 21:11:
[...]

Het probleem: je printer heeft een ander ip-adres dan je pc, waardoor communicatie onderling niet mogelijk is
oplossing: beide apparaten in dezelfde ip-range brengen.

hoe? door:
1) Allereerst je pc tijdelijk in de range van de printer te brengen (dus 172...)
2) Dan naar het ip-adres van de printer browsen en het ip-adres naar de 10... range veranderen (inclusief subnet etc!)
3) Bij het opslaan van de instellingen op de printer, verlies je de connectie. Je kunt nu je pc weer terug zetten naar de oude instellingen (10....)
4) Printer installeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Als die het nou nog niet snapt :P

[ Voor 3% gewijzigd door Fish op 08-05-2011 21:15 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Nu zou het toch moeten lukken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 15:17
behalve als die niet weet hoe die z'n ip veranderd ;)

deze kans schat ik aardig groot als die al probs heeft met cmd -> ping

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Het is rustig geef hem even het voordel van de twijfel. ip gaat ook via gui, laten we netsh maar even overslaan

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op zondag 08 mei 2011 @ 21:14:
ok dit ga je doen

verander het ip van je pc in 172.31.52.100.
dan kun je verbinden met de webinterface van de printer
daar verander je het ip van de printer naar bijv 10.0.0.88 (zelfde subnet en gateway) van je pc invullen.
op dat moment is de printer niet meer bereikbaar todat je pc weer het oude ip heeft
De eerste 2 stappen zijn prima verlopen, nu zit ik er alleen nog even mee, hoe ik het IP-adres van de printer kan veranderen. Ik kan namelijk nu niet meer in HP WebJetAdmin komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploitSolo
volg:
hoe? door:
1) Allereerst je pc tijdelijk in de range van de printer te brengen (dus 172...)
2) Dan naar het ip-adres van de printer browsen en het ip-adres naar de 10... range veranderen (inclusief subnet etc!)
3) Bij het opslaan van de instellingen op de printer, verlies je de connectie. Je kunt nu je pc weer terug zetten naar de oude instellingen (10....)
4) Printer installeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Laat maar heb het al!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wholy, sorry had ff niet door dat er al een pagina 2 was geopend. Het is al gelukt! Ben al even bezig om de printer op beide laptops te installeren!

Bedankt voor de hulp!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2011 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2011 @ 21:31:
[...]

De eerste 2 stappen zijn prima verlopen, nu zit ik er alleen nog even mee, hoe ik het IP-adres van de printer kan veranderen. Ik kan namelijk nu niet meer in HP WebJetAdmin komen!
webjet admin. is oud en niet nodig
gewoon local port toevoegen en dan geen lpt1: oid kiezen maar tcp oid

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploitSolo
@Thom, er is een edit knop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Erg leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik denk dat wel je meer dan fatsoenlijk hebben geholpen. en dubbelposten / kicken wordt niet echt gewaardeerd. enige vorm van respect ipv van sarcasme is wel op zijn plaats.

Dat heb ik nog erg netjes gezegd

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben blij dat ik dit topic heb gevonden, was nu in staat om mijn jetdirect opnieuw in te stellen, BEDANKT!
Pagina: 1