Alles behalve Windows setup ziet HDD

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:50
Een paar dagen geleden kwam tijdens het opstarten van mijn HP G62-149WM met Windows 7 ineens een BSOD en ik kon de installatie niet meer repareren omdat de installatie-DVD mijn HDD niet kon vinden. Toen heb ik toch maar eens een Linux live-cd'tje geprobeerd en tot mijn verbazing kon ik vanuit Linux gewoon in mijn Windows-partitie komen. Alle bestanden heb ik naar mijn externe HDD gekopieerd maar ik weet nu dat de HDD dus eigenlijk niet defect kan zijn. Ik heb al geprobeerd om op een andere pc deze drivers naar een USB stick te kopiëren en de drivers te laden tijdens de Windows-setup maar ik kreeg deze foutmelding. Kan iemand me álsjeblieft helpen? Ik heb zo'n beetje alles wat ik op Google kon vinden geprobeerd en ik krijg het echt niet voor elkaar om de Windows-setup mijn HDD te laten detecteren. Linux ziet em, Hiren's Boot CD ziet em(en Mini XP ook), ik weet gewoon echt niet wat ik hier nu mee moet behalve een nieuwe HDD kopen en de oude wegdoen terwijl hij eigenlijk niet stuk is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
  • Laatst online: 08-09 22:33
Formatteren en opnieuw Windows 7 installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
karstnl schreef op zondag 08 mei 2011 @ 20:26:
Formatteren en opnieuw Windows 7 installeren?
Windows DVD ziet tijdens de setup de interne HDD niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 22:46
Het lijkt mij een kwestie van het laden van de juiste AHCI drivers, of AHCI uitschakelen in de bios.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Puch-Maxi schreef op zondag 08 mei 2011 @ 20:30:
Het lijkt mij een kwestie van het laden van de juiste AHCI drivers, of AHCI uitschakelen in de bios.
Ik ga het BIOS eens even bekijken. Lijkt me sterk dat daar iets gewijzigd is aangezien ik daar de laatste paar maanden niet meer in heb gezeten. En hier thuis weet verder niemand wat een BIOS is :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 22:46
Welk chipset zit er in je laptop?
http://h10010.www1.hp.com...=en&cc=us&product=4078808
Welke versie van W7 probeer je eigenlijk te installeren, 32 of 64-bit?
Intel driver: http://downloadcenter.int...Version=%0A&DownloadType=

[ Voor 177% gewijzigd door Puch-Maxi op 08-05-2011 20:56 ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Het is al gelukt! Wel weer een prachtige dag verkloot :(

Ik heb vanaf de Linux live-cd Linux op de hele HDD geïnstalleerd waardoor alle bestaande partities en gegevens zijn gewist. Vervolgens weer de Windows-dvd erin gestopt en wonder boven wonder zag Windows ineens twee partities van Linux. Die dus gewist en Windows op de HDD geïnstalleerd.

In het BIOS kan ik overigens niets instellen dus daar lag het sowieso niet aan. Op de een of andere manier is de HDD gewoon corrupt geraakt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Best toch maar even de SMART gegevens van je HDD checken om te zien of er geen slechte sectoren op zitten (data veld bij reallocated sector count moet 0 zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Hoe doe ik dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Met een programma zoals bv. HD Tune.