Heeft iemand ervaring met koptelefoons van Wesc want ik kan niet zoveel vinden over het merk. Het enigste dat ik een keer gehoord heb is dat ze gebouwd worden door sennheiser. Ik wilde de WeSC Oboe Golden White kopen. Link
Ik weet dat ze best prima klinken voor de prijs (wat bass-heavy wellicht), maar ik hoor wel veel verhalen over dat er gewoon spontaan delen afbreken na korte periodes. Ze zijn niet echt heel stevig.
Een vriend van mij heeft zo'n ding. Klonk niet slecht. Noem het een prima afweging tussen stijl/mode en kwaliteit. Je kunt voor dezelfde prijs betere koptelefoons kopen die er lelijker uit zien, en andersom. De Wescs vormen een prima compromis in mijn ogen.
Qua bouwkwaliteit: het snoertje is stuk gegaan, maar dat hebben veel koptelefoons. Beetje audiozaak kan dat zo voor je fixen voor 5 euro, of je doet het zelf als je handig bent.
Als je van een retro design houd, maar (veel) beter geluid wilt kun je ook naar de Grado SR60i kijken, maar die kost in nederland ~100 euro, dus wel een stuk duurder. (heb zelf het grotere broertje, de SR80i).
Qua bouwkwaliteit: het snoertje is stuk gegaan, maar dat hebben veel koptelefoons. Beetje audiozaak kan dat zo voor je fixen voor 5 euro, of je doet het zelf als je handig bent.
Als je van een retro design houd, maar (veel) beter geluid wilt kun je ook naar de Grado SR60i kijken, maar die kost in nederland ~100 euro, dus wel een stuk duurder. (heb zelf het grotere broertje, de SR80i).
Ja ik had ook al gekeken voor een grado maar ik vind die oorkussenstjes er zo goedkoop uitzien. Ook vroeg ik me bij die grado af of je omgeving veel last heeft als je hem een beetje hard heb staan want ik zit nog al vaak in de bus en de koptelefoon zit niet om je oren volgens mij.citruspers schreef op zondag 08 mei 2011 @ 21:40:
Afhankelijk hoe hard jij normaal luistert en hoeveel overlast jij je omgeving wil geven. Ik heb zelf ook zo'n open koptelefoon als de Grado PX100. Van Sennheiser die gebruik ik ook overal maar bij normaal volume hoort niemand om mij heen de koptelefoon. In de bus en in de trein.Vinny1 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 15:15:
[...]
Ja ik had ook al gekeken voor een grado maar ik vind die oorkussenstjes er zo goedkoop uitzien. Ook vroeg ik me bij die grado af of je omgeving veel last heeft als je hem een beetje hard heb staan want ik zit nog al vaak in de bus en de koptelefoon zit niet om je oren volgens mij.
Die goedkope oorkussentjes zijn juist praktisch en zitten best prima. Heb ze wel eens opgehad en eigenlijk vind ik juist die "goedkope dingen" best prima zitten.
De grote vraag is dus hoe hard wil je hem gaan zetten
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Inderdaad, op normale volumes heeft niemand er last van. Wel zul je wat dynamiek inleveren in de bus, je hoort gewoon veel omgevingsgeluid. Maar bij mijn weten is de WESC ook gewoon open, ondanks wat er bij de beschrijving staat.
Moet heel eerlijk zeggen dat juist dat horen van het omgevingsgeluid erg prettig is. Je kan op zijn minst nog iets ontvangen mocht er iets om je heen gebeuren. Heb meerdere koptelefoons maar zo'n open unit vind ik veel prettiger....citruspers schreef op maandag 09 mei 2011 @ 15:54:
Inderdaad, op normale volumes heeft niemand er last van. Wel zul je wat dynamiek inleveren in de bus, je hoort gewoon veel omgevingsgeluid. Maar bij mijn weten is de WESC ook gewoon open, ondanks wat er bij de beschrijving staat.
Overigens kan ik alleen vinden over dat die WeSC in de TS gesloten is... Zou ook de massive bass verklaren die beschreven word
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ik zag het ook staan, maar aan de foto te zien is de achterkant gewoon open. De koptelefoon mag dan gewoon om je oor heen zitten, maar het geluid kan er via de achterkant van de driver gewoon in/uit.
Tenminste, dat kan ik me nog herinneren van de keer dat ik hem op had.
Volgens mij was dat een stukje wat erop zit voor de sier... Heeft niet echt nut... Dat was tenminste mijn ervaring.citruspers schreef op maandag 09 mei 2011 @ 16:09:
Ik zag het ook staan, maar aan de foto te zien is de achterkant gewoon open. De koptelefoon mag dan gewoon om je oor heen zitten, maar het geluid kan er via de achterkant van de driver gewoon in/uit.
Overigens als ik een review lees zijn ze heel wisselend... Zowel positief als negatief.
Mocht je overigens nog wat meer informatie willen hebben over headphones. Hier is erg veel te lezen voor elk budget en van elke koptelefoon een reviewtje en eventueel een vergelijking.
Oke ik be weer wat wijzer geworden, hartstikke bedankt voor de informatie. Ik ga ook nog even kijken voor een AFK koptelefoon die schijnen ook goed te zijn.
Pagina: 1