Toon posts:

server uptime check via sms of e-mail

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
8-) check de uptime van je site gratis met www.watchmyserver.com
Zodra die uitvalt, ontvang je een SMS-berichtje (niet alle netwerken worden ondersteund).
Test 'em maar eens op een van onze sites: www.jouwachternaam.com >:)

uptime per e-mail via www.internetseer.com

Verwijderd

das wel koel, maar ik draai liever zelf een scriptje daarvoor...die vertrouw ik altijd beter:)

Verwijderd

Die dienst met de sms berichtjes werkt uitstekend.

Verwijderd

*Zucht*, ondanks dat je het goed bedoelt [van watchmyserver.com ben je gewoon een vieze-<knip>-spammer!!!

Anyway, wachtmyserver is niet eens zo goed. Soms krijg ik op 1 dag wel 10 SMSjes, terwijl me server helemaal niet down is geweest. [ligt niet aan me host, ik laat 3 servers checken en ben 2 x geswitched dus daar ligt het niet aan ;)].

Wat het beste is? Of een andere [STABIELE] host een cron maken, die een PHPscriptje om de 5 minuten laten runnen, die stuur je dan een emailtje.
Bij Genie.nl vraag je een mail2sms account aan, je laat je PHPscriptje dan naar je genie adres mailen.
En iedere x gaat je broek lekker schudden als je server down is.

Verwijderd

Op zondag 18 maart 2001 01:22 schreef Kertje het volgende:
das wel koel, maar ik draai liever zelf een scriptje daarvoor...die vertrouw ik altijd beter:)
:) is je server down doet je scrippie het niet meer haha :)

Verwijderd

Op zondag 18 maart 2001 10:53 schreef FlameHeaD het volgende:
*Zucht*, ondanks dat je het goed bedoelt [van watchmyserver.com ben je gewoon een vieze-<knip>-spammer!!!

Anyway, wachtmyserver is niet eens zo goed. Soms krijg ik op 1 dag wel 10 SMSjes, terwijl me server helemaal niet down is geweest. [ligt niet aan me host, ik laat 3 servers checken en ben 2 x geswitched dus daar ligt het niet aan ;)].

Wat het beste is? Of een andere [STABIELE] host een cron maken, die een PHPscriptje om de 5 minuten laten runnen, die stuur je dan een emailtje.
Bij Genie.nl vraag je een mail2sms account aan, je laat je PHPscriptje dan naar je genie adres mailen.
2 keer geswitched :) komt toch altijd ergens op een backbone terecht. Het kan zoveel zijn, het kan jou provider of die van hun. Ik krijg maar 1 keer in de 2 maanden 1 valse melding. Dus ik vraag me af of jou provider wel zo goed is? Of je zit daar op een verkeerde server die het checkt. Die vaak down is. :) Kan ook een transit lijn zijn die 5 minuten hikt of een amsix poort die zich verveeld en lag gaat vertonen :)

Maar goed ik ben het grondig met je eens dat hij hierboven een smeerbeer achtige SPAMMER is! >:)

Adios!

PS die server van jouwachternaam.com is trouwens echt rete traag! En dat is weer diegene uit een vorig topic die bij magmom.net staat. Brrr weer zo een nederlandse wannabe provider!

Verwijderd

Kan je gewoon niet ergens op een site (homepage) uitleggen hoe je dat gedaan hebt? En werkt het ook met een NT Server. Binnenkort staat er wel een Linux doos bij maar toch.
Op zondag 18 maart 2001 10:53 schreef FlameHeaD het volgende:

Verwijderd

Op zondag 18 maart 2001 13:57 schreef wazzup2k het volgende:

[..]

mjah...maar ga hem dan synchroom late lopen met ene andere server...dus als de ene down is de andere gewoon door gaat...en andersom...dus moeten ze alletwee down zijn wil het mis gaan :)

Verwijderd

Op zondag 18 maart 2001 14:54 schreef Kertje het volgende:

[..]

mjah...maar ga hem dan synchroom late lopen met ene andere server...dus als de ene down is de andere gewoon door gaat...en andersom...dus moeten ze alletwee down zijn wil het mis gaan :)
Hehe :) en als de backbone nou flipt? Nah ik weet wat je bedoelt. Zo kan je nog uren doorgaan hahaha. Vandaag een erg melige bui. Laten we er gewoon op doorgaan dat je nooit echt veilig bent want het zijn en blijven machines die vast kunnen lopen of kapot kunnen gaan.

Verwijderd

Oekel, je draait het dus ook op een andere server hè :).
Dat is het zelfde als je met je telefoon naar je zelf gaat bellen om te kijken of die aanstaat!!! :D

Mijn eerste provider was Grafix [die zat toch nog in server WideXS, maar nu volgens mij in de bunker van Bevelander], en ik zit nu bij een provider op het Cybercomm netwerk!

En me andere draait op surfnet netwerk, en als ik de uptime opvraag staat er 100 dagen, terwijl ik die week al 5 berichtjes heb gekregen met downtime!

RedHeat: ik zal kijken of ik dat scriptje nog voor je heb!

Anyway, conclusie van de dag is: Neem geen server, want dan gaat je mailbox of SMSbox alleen maar flippen. [jah IEDERE server gaat wel een X down!!!]

Verwijderd

Op zondag 18 maart 2001 15:49 schreef FlameHeaD het volgende:

[..]

Oekel, je draait het dus ook op een andere server hè :).
Dat is het zelfde als je met je telefoon naar je zelf gaat bellen om te kijken of die aanstaat!!! :D

Mijn eerste provider was Grafix [die zat toch nog in server WideXS, maar nu volgens mij in de bunker van Bevelander], en ik zit nu bij een provider op het Cybercomm netwerk!

En me andere draait op surfnet netwerk, en als ik de uptime opvraag staat er 100 dagen, terwijl ik die week al 5 berichtjes heb gekregen met downtime!

RedHeat: ik zal kijken of ik dat scriptje nog voor je heb!

Anyway, conclusie van de dag is: Neem geen server, want dan gaat je mailbox of SMSbox alleen maar flippen. [jah IEDERE server gaat wel een X down!!!]
Hehehe,

:) ok dan, ja cybercomm is best wel ok dat netwerk. Jammer van de rotte transit (carrier1) maar voor de rest super, zolang je de netwerkmailinglist maar niet volgt anders krijg je kriebels haha :)
Pagina: 1