Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52539

Topicstarter
Hey Tweakers, ik hoopte dat iemand mij kon helpen. Mijn vrouw heeft een Medion pc, zo eentje van de Aldi. Deze heeft een MSI MS-7502 moederbord. Sinds vanmorgen start de pc niet meer op. Na het indrukken van de aan-knop zijn er wat beeps, maar bijna te snel om te horen of er een patroon in zit, op z'n best zou ik zeggen dat er een lange en dan twee korte beeps zijn. De monitor gaat nooit aan, en de pc blijft dan aan maar lijkt niks meer te doen.

Ik heb de pc helemaal schoongemaakt en alles opnieuw ingeplugged. Een andere monitor maakte geen verschil. Ik heb geen andere videokaart om te proberen. Ik kan nergens error codes vinden voor dit moederbord, ook niet in de handleiding. Heeft iemand enig idee of het moederbord dood is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Tsja, deze al geprobeerd? Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Het kan van alles zijn, moederbord, geheugen, videokaart, cpu, voeding... Zonder onderdelen vervangen kom je er waarschijnlijk niet achter. Zit er geen garantie meer op?

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:19
Anoniem: 52539 schreef op zondag 08 mei 2011 @ 17:55:
Ik kan nergens error codes vinden voor dit moederbord, ook niet in de handleiding. Heeft iemand enig idee of het moederbord dood is?
Is het niet de videokaart error? http://www.bioscentral.com/beepcodes/awardbeep.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is mij tot zo ver niet gelukt om erachter te komen welk bios er precies in de MS-7502 zit. Mocht het een Award bios zijn dan zou het vrij logisch zijn, en verklaren waarom de monitor niet reageert. Ik zal mijn eigen pc maar even slopen om die videokaart te proberen, en hopen dat het niet de pci-e poort zelf is.

De garantie is helaas al lang verstreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Daar zit een award bios in.
Wat wel eens wil voorkomen is dat de videokaart langzaam lostrilt, en dan opeens, doet ie niets meer.

Goed aandrukken dan. Denk ook aan de videokabel: goed aandrukken, evt een andere kabel proberen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:27
Wat voor type Medion PC is het?

Wij hadden een MD8080 en die had op een gegeven moment ook die piepjes (1 lange, 2 korte) en daar was de videokaart (Radeon 9800XL) gefrituurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Anoniem: 52539 schreef op zondag 08 mei 2011 @ 18:07:
en verklaren waarom de monitor niet reageert
Of je pc nou niet opstart door brak geheugen, een gefrituurde cpu, een gare voeding, een moederbord met lekke condensatoren óf een oververhitte videokaart, beeld krijg je in alle gevallen niet. ;)

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de hulp. Ik zal binnenkort een andere videokaart proberen en kijken wat het resultaat is.
Pagina: 1