Verbinding Problemen

Pagina: 1
Acties:

• over-de-heuvel
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:39
Probleem:

Wanneer ik mijn computer opstart dan heb ik soms wel internet, soms geen internet. Ik krijg dan het bekende uitroepteken rechts onderin bij Netwerk(Gebruik Windows 7 HP).

Ik heb het volgende al gedaan om het probleem op te lossen:
- Virusscan verwijdert dan wel andere Virusscan gebruiken
- Modem resetten
- Modem terug naar fabriek instellingen
- Via cmd mijn ip adres vernieuwen
- Windows help bij problemen uitvoeren ( Echter, kwam Windows niet met een oplossing, maar wel met de vraag of ik het online wilde opzoeken.. )

Wanneer ik mijn laptop opstart heb ik wel gewoon verbinding, dan wel via Wifi. Andere computer hebben nergens last van. Deze zitten wel allemaal via het draadloze. Mijn computer waar ik dit probleem mee heb zit via een kabel aangesloten op de modem.

Ik heb ook een Wifi USB in mijn computer gestopt en vervolgens de kabel eruit gehaald. Ook dan krijg ik geen verbinden.

Ik denk dan ook de het probleem hem in mijn computer zit.

Wanneer ik mijn computer uitzet, helemaal, dan weer opstart heb ik wel internet.
Wanneer ik kies voor herstarten, dan heb ik nog steeds geen internet.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Winsockfix al geprobeerd? En met een Ubuntu-CD'tje dezelfde problemen?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:19

lier

MikroTik nerd

Misschien kan je nog wat specs posten (van alle betrokken apparatuur)?
Kan je ook nog even met een liveCD testen om OS uit te sluiten?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• over-de-heuvel
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:39
Bedankt voor de reacties. Ik heb een LiveCD klaar liggen en het programma ook gedownload. Het probleem met dit is dat het niet altijd gebeurt.

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-02 19:25

RammY

Dát!

Ik gok een driver issue.
Kijk eens of je voor je NIC nieuwere drivers hebt of gebruik anders de "stock" drivers die op de CD van je mobo/nic staan.

Zelfde geintje heb ik met mn laptop.
Blijft DHCP opvragen... oudere driver = werkend.

Deze advertentieplaats is te huur!

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:06
Kijk ook eens naar je firewall op je pc? Als je die te streng instelt, dan blokeert die het antwoord van de router mbt tot de lease van het IP en krijg je dus geen IP toegewezen.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-02 20:01

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Het komt sporadisch voor dat W7 z'n Gateway 'verliest' ben dit probleem een keer eerder tegengekomen, heb het niet goed kunnen uitzoeken omdat daar te weinig tijd voor was.

Enige manier om het op te lossen was een herinstallatie, het probleem heeft zich sindsdien niet meer voorgedaan aan de hardware was niets verandert.

Dit probleem deed zich voor op 1 computer uit een serie van 10, allemaal gecloned.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-02 19:25

RammY

Dát!

Cafe Del Mar schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 08:38:
Kijk ook eens naar je firewall op je pc? Als je die te streng instelt, dan blokeert die het antwoord van de router mbt tot de lease van het IP en krijg je dus geen IP toegewezen.
Een softwarematige firewall die DHCP offers blockt is een prutsfirewall.
Heb er eerlijkgezegd ook nog nooit van gehoord op een intern netwerk...
prutser001 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 08:44:
Het komt sporadisch voor dat W7 z'n Gateway 'verliest' ben dit probleem een keer eerder tegengekomen, heb het niet goed kunnen uitzoeken omdat daar te weinig tijd voor was.

Enige manier om het op te lossen was een herinstallatie, het probleem heeft zich sindsdien niet meer voorgedaan aan de hardware was niets verandert.

Dit probleem deed zich voor op 1 computer uit een serie van 10, allemaal gecloned.
Het is niet zozeer dat TS zijn gateway verliest, hij krijg gewoon niks ge-DHCP't bij het starten van zijn PC.
Lijkt me gewoon wat mis te gaan bij de aansturing, zodat ie de "opdrachten" niet snapt.

Deze advertentieplaats is te huur!

Pagina: 1