Wd problemen Raid

Pagina: 1
Acties:

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:07
Ik zal zo goed mogelijk mijn beschrijving doen van het volgende probleem.

Ongeveer een jaar geleden heb ik 2x een WD 15 EARS gekocht om deze in Mirror mode te laten draaien.
Helaas begaf vorige week mijn raid controller op mijn 4 jaar oude intelboard. (dacht ik)
Het moederbord zelf werd ook hierdoor traag en bios was ook bijna niet meer te benaderen.

Effin ik heb een nieuw intel board de Dp75De(b3) met dezelfde HD's eraan gehangen.
De raid opnieuw ingedeeld, en zodra nu windows is opgestart maakt de intel software meteen een melding dat 1 van de schijven in storing is en dat deze "beschermd is"

Heb mijn raid dus ontbonden en beide disks met WD tools laten testen (wat ongeveer 5 uur duurde)
Deze gaf geen storingen aan. Dus ik heb de raid weer opgezet, en baf meteen de melding dat 1 van mijn schijven niet in orde is. Welke schijf dat dan ook is geeft intel rapid storage niet aan.

Er is duidelijk een probleem, aangezien full hd materiaal en zelfs mp3's vanaf deze raid zeer slecht te benaderen zijn. Beeld blijft hangen. Als ik de exact dezelfde data kopieer (die dus zeer traag te kopieren is) naar een andere hd is er niets aan de hand.

Zelf al ondernomen
- google
- ander mobo
- andere intel riad driver 10.1.0.1008 en 1014
- bios update

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:24

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Heb je ook kunnen zien of de controller met een rebuild/verify bezig was? Dat kan enkele uren duren en gedurende die tijd gaat alle I/O naar de rebuild, waardoor er vertraging ontstaat bij de normale taken.
In de RST interface hoor je overigens te kunnen zien welke van de disks een probleem heeft en of er een verify bezig is.

Specs ...ik doe er niets meer aan.

Verwijderd

SMART informatie van de disks die zijn aangesloten zou handig zijn. In principe zijn WD EARS door gebrek aan TLER ongeschikt voor Windows RAID en Hardware RAID.

• Dj Neo Ziggy
Smart info was in orde. Ook voor de zekerheid een extended test gedraaid.
Contoller in de bios geeft gewoon dat ie in orde is. Na ingelogd te zijn geweest geeft ie de melding en na 2
Minuten zegt dat de raid goed draaid. Daarom blijft het vreemd dat data slecht te lezen is

• Dj Neo Ziggy
Na tests met HD tune gedaan te hebben, blijkt de ene WD, gewoon geen informatie meer door te geven aan het programma. Terwijl de andere HD dat wel doet.
Ik ga er maar van uit dat deze hd gewoon defect aan het gaan is/defect is.

• Dj Neo Ziggy
Toch even een update na een nieuwe HD. Ook de nieuwe HD blijft dezelfde problemen aangeven.

Pagina: 1