Htpc of een mediaspeler? Oplossing gezocht ivm software

Pagina: 1
Acties:

• TOYS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-01 18:24

TOYS

Zeg ik nie!!

Topicstarter
Hallo mensen,

De laatste tijd ben ik op zoek naar een oplossing voor thuis. Echter kan ik de keuze niet goed maken. Wellicht hebben jullie goeie ideeen en/of alternatieven.

De punten die ik belangrijk vind:
  • Het device moet snel opstarten. ( binnen max 10 a 15 seconde)
  • Ik wil graag kunnen browsen (met mediaspelers schijnt dit minder goed te werken)
  • De bediening moet makkelijk zijn. (voorkeur voor software met apps of iets dergelijks ipv windows op een htpc. Wellicht bestaat hier software voor naast XMBC en BOXEE?
  • Voor de rest gewoon het afspelen van veel verschillende media en youtube kunnen kijken.
  • Kwa besturing heb ik een logitech harmony one en een tablet. via het tablet zou helemaal mooi zijn maar eventueel wil ik er iets bij aanschaffen als een logitech revue of een ander htpckeyboard.
Het probleem is dus dat ik niet veel vertrouwen heb in mediaspelers kwa browsing. Daarnaast heb ik bij een htpc het punt dat de bediening langer duurt en wat omslachtiger is.

In eerste instantie zag ik de xtreamer prodigy als een oplossing. Alleen de chip (RTL 1185) schijnt niet geweldig te (browsing) zijn en xtreamer als bedrijf echt bagger met service en dergelijke.

Mocht iemand suggesties hebben of een alternatieve software kennen wat eventueel interessant is voor een htpc hoor ik het graag.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-02 18:30
Snel opstarten is toch typisch iets voor een Mediaspeler. Een HTPC kan ook maar dan wel uit standby, welke dan best nog wel energie gebruikt.
Bedienigsgemak vind ik van een mediaspeler beter dan van een HTPC.
Voor de overige verwachtingen kom je toch echt bij een HTPC uit

• TOYS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-01 18:24

TOYS

Zeg ik nie!!

Topicstarter
Bedankt voor je reply maar ik kan hier weinig mee.

Is er een mediaspeler interface die direct bootable is? Zoals bij een mediaspeler? wellicht is een dualboot op een htpc dan een optie.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-02 18:30
XBMC heeft een Linux variant waarmee je direct in de mediaspeler interface komt. Bij de windows versie zie je toch eerst allerlei windows elementen voor bij komen.

Om te proberen is de XBMC versie ook als Live CD versie beschikbaar.

[ Voor 18% gewijzigd door Athome op 09-05-2011 14:50 ]