logitech mx1000 op windows 7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:31
ik heb een bovengenoemde muis. deze werkt perfect op mijn oude systeem, via ps/2. ik gebruik hem voor autocad en de MS driver voldoet dan goed. (setpoint is niet geinstalleerd dus, vanwege de manier waarop acad de knoppen gebruikt)

nu heb ik een nieuwe pc en daarop wilde ik de muis weer gebruiken.

de nieuwe pc is een dell precision T1600, met windows 7 64 bit. er zitten ps2 poorten op voor muis en keyboard, maar de meegeleverde muis en keyboard zijn usb.
tijdens installeren heb ik deze gebruikt.

na verhuizen van depc naar de werkplek, sluit ik dus de mx1000 aan via ps2, en dan doet ie het niet.
prik ik hem in via usb dan werkt die wel. en als ik een hele oude ps2 muis gebruik, doet die het wel gewoon.

wat kan het probleem zijn?
ik heb al setpoint erop gezet en de logitech ps2muisdriver geinstalleerd (via setpoint) nog steeds geen reactie.

nu zou je zeggen, wat is het probleem als ie wel werkt via usb.. nou.. via usb springt mijn pijltje soms naar linksboven, wat niet de bedoeling is, en voor CAD tekenwerk erg onhandig!

ik heb gegoogled, en kwam er wel achter dat meer mensen last hadden van een springend pijktje, als ze de mx1000 via usb gebruikten met windows 7, maar bij hun was de oplossing om hem dan via ps2 aan te sluiten met zo'n verloop stekkertje ( dat ik uiteraard ook gebruik)
echter bij mij werkt de mx1000 niet via de ps2 aansluiting.

ik heb al gekeken in apparaatbeheer , in de help gezocht van windows 7, op google, de site van dell, en in het bios alle opties nagelopen over pss en legacy zaken, maar daar vond ik niets.

wat kan het probleem zijn, en is het op te lossen?

ik wil graag de mx1000 blijven gebruiken omdat die erg fijn in de hand ligt, de lasermuis het gewoon doet zonder muismat, en hij via een dockingstation wordt geladen.

de MX revolution is dus en duur en zonder dock. de mx1000(?) die bij een mx5500 desktopset wordt geleverd is dan misschien wel een optie, maar die werkt via bluetooth, en ik vraag mij af of die dan niet ook een springend pijltje gaat hebben (immers, die ontvanger aat ook via usb...) en die mx5500 set is weer een extra investering uiteraard :) ik wil gewoon de muis gebruiken die ik heb.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:47
Belangrijk om te weten is dat ps2 is NIET plug&play is.... als je wanneer de pc al is gestart een ps2 device aansluit, dan moet je eerst herstarten voordat je het kan gebruiken. Ik lees nergens terug dat je zo te werk bent gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 20:10

weebl

YARR!

MX Revolution is MET dock btw, maar dat terzijde. Hoe staan je BIOS-instellingen? Daar wil ook nog wel eens wat staan mbt. dit soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
Ik weet dat PS2 niet plug en Play is, Dus elke keer netjes reboot.
Ik had al in het bios gekeken PS2 wordt er niet in genoemd. Bij USB wordt ook niets genoemd, legacy is enabled. Een simpele ps2 muis doet het wel gewoon ik heb dus wel het nodige geprobeerd, maar ik kOm niet echt verder wat betreft wat de oorzaak kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmhhzz heb zo geen oplossing voor je probleem!Wel kan ik je melden dat ik met 2 mx1000's op 2 verschillende pc (beide met win 7 64-bit) geen enkel probleem heb met de muizen!Deze staan beide wel via usb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
tja
misschien dat dat springen van die muis uiteindelijk wel "went" of dat het er toch aan het tafelblad ligt, dat ie het beter doet met een muismat.

door andere zaken mbt win7 64 bit, uac , acad en printers ben ik nog niet echt over gestapt...
van 1 printer krijg ik de 64 bits drivers niet geinstalleerd op de printerserver, en autocad vraagt elke keer bij het afsluiten of ik wijzigingen in een dvb project wil opslaan. dat laatste komt waarschijnlijk door uac en dat de dvb op een read only partitie staat. met het admin account krijg ik die melding niet. en dat staat toch niet zo netjes. en wrote toestaan wil ik ook niet meteen aan beginnen. toch raar dat acad met win xp daar nooit over valt.
Pagina: 1