Toon posts:

Videokaart doet raar na update drivers.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een paar dagen geleden heb ik mijn ati hd4870 ge update van 1.11 naar 4.11.
Dat heb ik via de steam update drivers optie gedaan.

Maar tijdens de instalatie ging er iets mis waardoor mijn beeld onleesbaar werd.
Na 10 min wachten heb ik het besluit genomen om te rebooten. Toen ik dat eenmaal had gedaan kreeg ik een HDD check om te kijken of de bestanden nogwel heel waren. Dat heeft hij toen sucsessvol uitgevoerd.

Nadat mijn PC toen was opgestart was ineens mijn aero weg. Ik wilde dat terug halen en kwam ik er achter dat volgens windows mijn color depth niet op 32 bit is ingesteld en dat de window manager niet aan staat
.
Na wat googlen en kijken in de settings bijkt het tegendeel waar te zijn.
Zowel de 32 color depth is aan. Zowel de window manager is aan.

Daarna heb ik toen maar eens de driver opnieuw geïnstalleerd (eerst verwijderen, reboot, installeren). Dat werkte ook niet. Toen ik wat verder had ge googled. kwam ik er achter dat het zou kunnen komen door GAMEROSD. Maar die heb ik niet dus daar komt het niet door. Verder kwamen er ook nog wat opties van in het register dingen veranderen dat heb ik gedaan en werkte ook niet.

Nadat ik verder had gekeken wilde ik even in het catalys control center gaan. Maar dat lukte me raar genoeg niet. Hij startte op en hij gaf een scherm aan van
update drivers, visit amd.com enz.
Het gewone start scherm. Maar dan zonder knoppen. Ik kan niks in catalyst ik zie niks ik kan nergens op klikken enz. En dat na dat ik de dirvers helemaal opnieuw heb geïnstalleerd.

Kan iemand me uitleggen wat er aan de hand is en waarom? Bij voorbaat dank O+

Oja wat ik nog vergeten was toe te voegen: Mijn desktop icons doen ook raar. De ene keer zitten ze een plek te hoog en kunnen niet omlaag. De andere keer zitten ze te laag en zie ik sommige namen niet.

Ook zit er een raar gat aan de linker kant van mijn scherm waar ik met mijn muis door heen kan. Verder heb ik geen 2 de beeldscherm en zo staat die ook niet bij in de settings.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2011 14:35 ]

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Start eens op met een ubuntu livedisk, of je dan normaal beeld krijgt

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu wel normaal beeld. Maar dan zonder aero. Dus het lelijke baby blauwe thema heb ik nu.

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-02 10:54
Wil je nou weten waarom het gebeurt of het fixen :P Ik zou gewoon m`n pc herstellen naar voor de installatie en op een andere manier/andere driver oid proberen.

[ Voor 12% gewijzigd door BastiaanCM op 08-05-2011 14:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook al de oude driver ge installeerd (die eerst wel werkte) en die deed nu het zelfde probleem. Maar ik wil het bijde :P want als je niet weet wat het is is het moeilijk om te fixen.

• Adramalech
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-04-2025
Je kunt eens driversweeper eroverheen gooien en de nieuwste driver van amd installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft helaas ook niet geholpen.
Pagina: 1