Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Laptop] Forceren om interne speakers te gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-11 07:49

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
Ik had laatst per ongeluk een beetje koffie gemorst tegen m'n laptop aan de kant waar de audioplug zit.. nu maakt het kortsluiting schijnbaar en werken m'n speakers dus niet meer. Kan ik op een of andere manier de laptop softwarematig forceren om dan de interne speakers te gebruiken?

Ik kwam een softwareprogramma tegen dat ASIO4ALL heet, maar na installatie kan ik het niet in control panel als audio driver selecteren.. schijnbaar niet compatible met mn geluidskaart.

Iemand een idee hoe ik dit kan forceren? bedankt!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Windows 7?

Rechtermuisknop op luidsprekertekentje rechtsonder, afspeelapparaten, degene die je wilt als standaard selecteren

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

niks in de laptop stoppen van kabels en hij gebruikt de standaard speakers..

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-11 14:19
audioplug unpluggen misschien?

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
Windows XP

Er zit niets meer ingeplugged in de audio port.. maar door de koffie 'denkt' ie dat wel en zijn m'n laptopspeakers uitgeschakeld. Ik hoor ook nog héél zacht geluid als ik m'n speakers vol open zet.. dus waarschijnlijk is de poort kapot.

Dus ik wil nu weten of ik m'n laptop kan forceren om altijd m'n interne speakers te gebruiken

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

als je ze een klein beetje hoort doen ze het dus wel, maar zijn ze gewoon zwaar beschadigt door de koffie

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
brilsmurfffje schreef op zondag 08 mei 2011 @ 14:53:
als je ze een klein beetje hoort doen ze het dus wel, maar zijn ze gewoon zwaar beschadigt door de koffie
dit dus, het is al het geluid of geen geluid unplugged en unplugged. speakers gaan sowieso niet goed om met vocht, helemaal als het heet is.

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-11 17:34
jacksensing uit zetten in je realtek driver. (Is altijd even zoeken waar dat zit, zit verstopt op een onlogische plaats)

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

heeft geen zin, speakers staan of 100% aan of 100% uit, er is geen tussenweg. De speakers zijn gewoon stuk dus

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
brilsmurfffje schreef op zondag 08 mei 2011 @ 14:53:
Er is geen koffie op m'n speakers gekomen en niet over de laptopspeakers. Alleen een beetje over de aansluiting van de speakers op de laptop. De interne speakers moeten het dus nog gewoon doen nl.
Sn0wblind schreef op zondag 08 mei 2011 @ 14:55:
[...]

dit dus, het is al het geluid of geen geluid unplugged en unplugged. speakers gaan sowieso niet goed om met vocht, helemaal als het heet is.
Speakers zijn niet stuk. Zie reactie op brilsmurffje
Biersteker schreef op zondag 08 mei 2011 @ 14:58:
jacksensing uit zetten in je realtek driver. (Is altijd even zoeken waar dat zit, zit verstopt op een onlogische plaats)
Thnx ! Ga het proberen. En heb geen realtek driver maar Soundmax drivers. Waar moet ik zoeken? register of apparaatbeheer?

[ Voor 19% gewijzigd door Frenkpie op 08-05-2011 18:02 ]

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

brilsmurfffje schreef op zondag 08 mei 2011 @ 16:06:
heeft geen zin, speakers staan of 100% aan of 100% uit, er is geen tussenweg. De speakers zijn gewoon stuk dus
Je weet dat de headphone jack van een notebook direct op het moederbord zitten, dus grote kans dat je ergens kortsluiting gemaakt hebt op het audio gedeelte van de notebook

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
Ik las nu op deze pagina dat je in het register de setting "Enable dynamic Devices" uit moet zetten.. maar de waarde is al "00 00 00 00" dus is het dan al uitgeschakeld?

Link:
http://superuser.com/ques...s-sound-card-jack-sensing

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-11 15:36
Lijkt erop dat de audio van je laptop is opgeblazen door die koffie... je zegt zelf dat wanneer je het volume helemaal open draait dat er nog wel wat geluid uit de speakers komt. Dat doet mij toch vermoeden dat het wel werkt, maar niet zoals het zou moeten.

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
ja ik heb het dan over de exferne speakers hè? Als ik die aansluit, vol openzet, hoor ik dus nog heel zacht het geluid.

En die speakers zelf zijn niet kapot want als ik daar m'n mp3 speler op aansluit heb ik gewoon muziek. Ik vermoed dat de interne speakers het dus nog wel doet, maar ik ben aan t zoeken hoe ik die softwarematig kan forceren om te gebruiken.

Verwijderd

Dan zal je toch onder luidsprekers ,afspeel apparaten,configureren -eigenschappen moeten zijn.
Daar kan je selecteren.O.a speakers /bit rate/ en nog veel meer.
Mocht echt alles kapot zijn,zou je kunnen over wegen een externe usb geluidskaart.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

de luidsprekers zelf hoeven niet stuk te zijn, maar ergens rond de headphone jacket zit ook de versterker die je luidsprekers in je laptop aanstuurt. Als die stuk is komt er dus geen geluid meer uit de speakers. De speakers zelf hoeven dan niet kapot te zijn..

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

een dikke plak geleidende koffie over een versterkerschakeling , kan effect hebben natuurlijk.
Kijk eerst eens of je het schoon kan maken met demiwater ofzo (geen alcohol,koffie is op waterbasis)

je moet wel uitkijken dat je in deze poging niet meer stukmaakt dan je probeert te repareren.

Usb geluidkaartje/koptelefoon nemen als je twijfelt .
of een bleutooth headset met (a2dp)

[ Voor 5% gewijzigd door Fish op 08-05-2011 19:48 ]

Iperf

Pagina: 1