Partities behouden Windows 7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moriar
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-01 16:40
Beste tweakers,
ik heb een dringende vraag.
Mijn systeem is helemaal door de war en ik wil deze het liefst opnieuw Windows 7 erop zetten.

Nu komt het probleem, ik heb mijn schijven gepartitioneerd nadat ik Windows 7 geinstalleerd had.
Hier heb ik toen van 2 x 1 TB schijven een 250 GB gespiegelde FILEschijf gemaakt, een 100 GB gespiegelde MY DOCUMENTS schijf en 300 GB (normaal) voor GAMES en de overige 850 GB (normaal) voor DOWNLOADS.

Windows 7 heb ik staan op mijn 60GB SSD schijf.

Het liefst formatteer ik die SSD schijf en zet ik opnieuw Windows 7 daarop.

Is er een mogelijkheid om mijn partities niet te verliezen? Of is dit naderhand nog gemakkelijk in te delen (ookal zijn het 2 x 1 TB schijven?)?
Of zal ik al mijn bestanden dan kwijt zijn? :(

Hartelijk dank!

[ Voor 3% gewijzigd door Moriar op 08-05-2011 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Voor zover ik weet blijven de bestanden op je HDD onbeschadigd als jij op je SSD windows gaat installeren. ing gaat het zo als je 2 HDDS hebt (spreek uit eigen ervaring) neem aan dat dat bij SSDs ook het geval is.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
En voor de zekerheid kan je altijd even de kabeltjes van die schijven loshalen, weet je zeker dat het goed gaat.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je zegt dat je mirrors hebt gemaakt van partities op de twee TB schijven. Hoe heb je dit precies gedaan? Heb je een RAID array via je moederbord gemaakt, of in Windows zelf? Bij het laatste moet je even iets meer inlezen zodat je zeker weet dat je array correct terugkomt. Bij een foutje kan je je data verliezen. Zorg dus hoe dan ook voor een backup.
Kabels los van de schijven kan ook zeker helpen, want hiermee voorkom je dat de installatie iets kan doen met de schijven.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moriar
Hero Of Time schreef op zondag 08 mei 2011 @ 19:22:
Je zegt dat je mirrors hebt gemaakt van partities op de twee TB schijven. Hoe heb je dit precies gedaan? Heb je een RAID array via je moederbord gemaakt, of in Windows zelf? Bij het laatste moet je even iets meer inlezen zodat je zeker weet dat je array correct terugkomt. Bij een foutje kan je je data verliezen. Zorg dus hoe dan ook voor een backup.
Kabels los van de schijven kan ook zeker helpen, want hiermee voorkom je dat de installatie iets kan doen met de schijven.
Ik heb mirrors gemaakt via Windows 7 zelf. In Disk Management.
Zelf dacht ik dat deze instelling op het systeem werd opgeslagen en zodra ik dus Systeem Schijf formatteer, deze partities ook zouden verdwijnen.

Klopt dit niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:35

M2M

medicijnman

nvmd

[ Voor 99% gewijzigd door M2M op 09-05-2011 00:02 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moriar
In theorie zouden de files toch erop blijven? Maar ik neem zelf aan dat Windows 7 de files indeelt in de partities, dus dat dan alleen de partities zouden verdwijnen?

Of zie ik dat verkeerd?
Zou helemaal mooi zijn als die schijven en partities onaangeraakt bleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Al die informatie is naar de schijf weggeschreven. Je kan ze er zo uittrekken en in een andere pc stoppen en dan werkt het alsnog. Gewoon de sata kabels lostrekken bij de herinstallatie voor de zekerheid alhoewel dat eigenlijk overbodig is. Alles blijft gewoon intact.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moriar
Oké, hartstikke bedankt!

De partities zijn gewoon op de schijven geschreven.
Weer iets nieuws geleerd!

Dankjewel.
Pagina: 1