Time machine + bestandsdeling over gemengd thuisnetwerk

Pagina: 1
Acties:

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-12-2025

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
De situatie:
een aantal MacBook Pro's en een aantal vaste Windows computers.

De bedoeling:
één centrale NAS waarmee backups kunnen gemaakt worden van de MacBooks via Time Machine en backups van de Windows computers + opslag van data die op alles moet beschikbaar zijn (zoals foto's etc).

Vragen:
Time Capsule is ten eerste al gigantisch duur als je bv. 2TB nodig hebt, maar kan het ook alles wat ik wil? Time Machine eist namelijk dat de schijven in HTS+ staan, dus dan moet ik wel iets installeren op mijn Windows computers om die te kunnen beschrijven (= niet gewenst).

Gewone NAS met Time Machine ondersteuning. Dit kan je zo duur maken als je zelf wilt, maar opnieuw vraag ik mij af hoe ik ervoor kan zorgen dat alle computers kunnen lezen en schrijven naar de map met bv. foto's.

Mag best wat kosten: 3-400 euro ofzo.

.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:57
De meeste NASsen die ik heb gezien ondersteunen gewoon Apple taal. Deze moet je soms wel aanvinken (Netgear en dacht Dlink staat standaard uit maar kan je aanvinken).

Ik zou in jou geval een 2 a 4 bay NAS nemen (2 bay waarschijnlijk en dan 2x 2 a 3TB) en dan ook Apple taal aanzetten. Oja als je Netgear neemt is X Raid wel leuke optie.

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-12-2025

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
Maar in welk bestandssysteem staan die schijven dan geformatteerd?

.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:57
EXT3

• mpfan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
Ik heb hier zelf een Synology DS107+ staan.
Deze kan dit allemaal goed behappen.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3618/5704051271_84bb862875_z.jpg

Hier zie je een paar instellingen van mijn Nas wat betreft de Mac.
Zoals je ziet draait mijn timemachine hier ook.

[ Voor 10% gewijzigd door mpfan op 09-05-2011 23:11 . Reden: Linkje werkte niet ]

• Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-01 17:55
Ik gebruik zelf de ReadyNas NVX Pioneer edition. Je kan hierop Time Machine configureren die mijn MacBook Air backuped naast alle normale shares die zijn te benaderen door zowel PC als Mac (via SMB of AFP wat je wil).

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Ik gebruik de Time Capsule van Apple zelf. Het is ook een 802.11n router en switch met ondersteuning voor Samba (Windows) en AFP (Mac) en het ziet er ook goed uit (de losse schijven op een bureau gaan niet goed op bij de tweaker-vrouw). Daarnaast ondersteunt het ook de meer bedrijfsgerichte toepassingen zoals RADIUS, SNMP en een guest-netwerk alsook de 5GHz frequentie.

De schijfindeling zelf doet er niet toe, zolang het maar de protocollen ondersteunt.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• Pinooo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:47
Guru Evi schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 04:09:
Ik gebruik de Time Capsule van Apple zelf. Het is ook een 802.11n router en switch met ondersteuning voor Samba (Windows) en AFP (Mac) en het ziet er ook goed uit (de losse schijven op een bureau gaan niet goed op bij de tweaker-vrouw). Daarnaast ondersteunt het ook de meer bedrijfsgerichte toepassingen zoals RADIUS, SNMP en een guest-netwerk alsook de 5GHz frequentie.

De schijfindeling zelf doet er niet toe, zolang het maar de protocollen ondersteunt.
Met haar ^^, een fantastisch apparaat!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-01 15:49

Croga

The Unreasonable Man

Pinooo schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 06:37:
Met haar ^^, een fantastisch apparaat!
Really? 450 euro voor 2TB zonder uitbreidingsmogelijkheden?

Ga dan gewoon voor een 2-bay NAS. Zelfde mogelijkheden (en meer!) voor veel minder geld. Time Capsule ziet er leuk uit, dat is zijn enige voordeel ten opzichte van een Synology 211j of iets vergelijkbaars.
Pagina: 1