• SMGGM
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-02 13:27
Wat bizar probleem: ik schakel altijd al mijn elektronica af als ik ga slapen via een verdeelstekker, maar bij het terug opzetten van de verdeelstekker springt de pc meteen ook op.
In de BIOS staan volgende waarden bij hun opties:
After Power Failure: stay off
Wake on LAN from S5: stay off
ACPI Suspend state: S3 stage
EIST: enabled
Wake system from S5: disable
Naar mijn weten is enkel die eerste verantwoordelijk voor dit gedrag.

Motherboard: Intel Skyburg DP45SG
CPU: QuadCore Intel Core 2 Quad Q9550

Weet er iemand waarom de PC dit zou kunnen doen? Zou mogelijk een TV kaart hier verantwoordelijk voor kunnen zijn?

Alvast bedankt ;)

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-02 13:47

Fid3lity

Spectre X

Zet je de pc zelf wel apart uit?

• SMGGM
Ik schakel de PC zelf uit voor ik de stroom uitschakel natuurlijk.

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-02 14:57
Zit het geaard?

User Error -- Please Replace User

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:01

BaRF

bijna kerst

dat is bij sommige voedingen zo, heb ik ook wel eens gehad, als je dan de pc weer aansluit gaat ie meteen aan. Oplossing is dan óf de knop op je voeding echt uit zetten, óf een voeding zoeken die dat niet doet :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• SMGGM
Is geaard. Is overigens een overspanningsverdeeldoos.

Maar ik maak het nog een beetje meer bizar. Als ik de PC nu uitschakel, stroom uitzet en terug aanzet doet ie het niet. Ik heb het gevoel dat de PC het enkel doet als er een dagwisseling is gebeurt.
Het gebeurt ook wel dat de PC spontaan opspringt (zonder aan de stroom te zitten) na middernacht.

[ot]
Waarom klinkt dit als een griezelverhaaltje :p

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
BaRF schreef op zondag 08 mei 2011 @ 10:16:
dat is bij sommige voedingen zo, heb ik ook wel eens gehad, als je dan de pc weer aansluit gaat ie meteen aan. Oplossing is dan óf de knop op je voeding echt uit zetten, óf een voeding zoeken die dat niet doet :)
Inderdaad.
Volgens mij zijn (wat oudere) Antec-voedingen daar 'vatbaarder' voor dan van andere merken.

• 3dfx
  • Niet online
SMGGM schreef op zondag 08 mei 2011 @ 10:20:
Is geaard. Is overigens een overspanningsverdeeldoos.

Maar ik maak het nog een beetje meer bizar. Als ik de PC nu uitschakel, stroom uitzet en terug aanzet doet ie het niet. Ik heb het gevoel dat de PC het enkel doet als er een dagwisseling is gebeurt.
Het gebeurt ook wel dat de PC spontaan opspringt (zonder aan de stroom te zitten) na middernacht.

[ot]
Waarom klinkt dit als een griezelverhaaltje :p
Het klinkt eerder als een gare voeding :P

• SMGGM
Voeding is inderdaad van Antec. Denk dat ik wat ga experimenteren in wanneer hij het wel en dan weer niet doet. Mijn vorige PC had ook de neiging om op willekeurige momenten op te springen en het leek dat die problemen zich voor begonnen doen na het installeren van een tv kaart (vandaar de initiële vraag of dit aan een tv kaart zou kunnen liggen).

• rohaantje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09-2025
mijn oude voeding had het ook(weet niet welk merk).

die heb ik vervangen.. en nooit weer last van gehad.
dus ik denk dat je aan een nieuwe toe bent

Gebruik je software voor de volle 100%!!! Daar is het voor bedoeld!

Verwijderd

Volgens mij is het sowieso niet verstandig om je pc volledig zonder stroom te zetten elke nacht, dan loopt je CMOS batterij namelijk leeg.

Systeemtijd in de BIOS klopt nog wel na dat je pc van het stroom af geweest is? Anders is je CMOS batterij misschien leeg, die zijn wel wat goedkoper dan een goede voeding :)

• 3dfx
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2011 @ 12:07:
Volgens mij is het sowieso niet verstandig om je pc volledig zonder stroom te zetten elke nacht, dan loopt je CMOS batterij namelijk leeg.
Sorry hoor, NOFI, maar dat is BS :P

Die CMOS-batterij is nl. een niet-oplaadbare knoopcelbatterij, en gaat toch wel leeg (meestal pas na een jaar of 5-6), of je de pc nu van de stroom haalt of niet.

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Iva_Bigone schreef op zondag 08 mei 2011 @ 13:07:
[...]

Sorry hoor, NOFI, maar dat is BS :P

Die CMOS-batterij is nl. een niet-oplaadbare knoopcelbatterij, en gaat toch wel leeg (meestal pas na een jaar of 5-6), of je de pc nu van de stroom haalt of niet.
Inderdaad, dan zouden er heel wat nieuwe moederborden met een lege CMOS-batterij uit de doos komen ;)

Permanent wintericon!

Verwijderd

Wokkels schreef op zondag 08 mei 2011 @ 13:08:
[...]

Inderdaad, dan zouden er heel wat nieuwe moederborden met een lege CMOS-batterij uit de doos komen ;)
Ik meende dat hij, zo lang je pc op het stroom staat, niet gebruik word omdat er dan sowieso spanning op het moederbord staat, wanneer de stroom uit valt, dan pas word de stroom van het batterijtje gebruikt, ten minste dat is wat mij is verteld (maar ze lullen wel vaker uit hun nek bij die computerwinkels)

EDIT: en ik zeg niet dat hij na na een paar minuten leeg is, maar als jij elke nacht de stroom er afhaalt, dan zou de CMOS batterij veel sneller leeg lopen en die 5-6 jaar absoluut niet redden, maar nogmaals, ze maken je wel meer wijs in computerwinkels .
En je koopt in de winkel ook wel eens een pakje batterijen waar eentje niet goed van is :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2011 15:36 ]

• soest009
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-02 15:57
Rare vraag, weet je zeker dat je hem uitschakeld en niet laat hibernaten ?

Corsair 5000D | HX1000i | Ryzen 7 5800X3D | H150i | 32Gb DDR4-3600 | MSI X570 gaming pro carbon | AMD RX 6900 XT | 2x Evo 970 1tb nvme + 500gb ssd | 2x LG 27G850 | K95 RGB Platinum | Ironclaw RGB Wireless | Virtuoso RGB Wireless SE

Verwijderd

soest009 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 16:24:
Rare vraag, weet je zeker dat je hem uitschakeld en niet laat hibernaten ?
wedervraag:
hoe kan een computer blijven hibernaten zonder stroom ?

[ontopic]
Ik zou zeggen probeer het eens met een andere voeding

of ...
ervoor zorgen dat je zo min mogelijk stroom trekt.
dus alle apparaten eraf halen behalve de essentiele onderdelen en kijken of het nog steeds voorkomt.
[/ontopic]

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2011 16:35 ]

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Als het altijd een vast tijdstip is, kan het dan niet een BIOS setting zijn?
Pagina: 1