RaZ schreef op zondag 08 mei 2011 @ 11:44:
Bij het gebruik van frames, heb je altijd maar 1 URL in de adresbalk, waardoor je enkel de homepage kan bookmarken. Zonder frames heb je dus wel altijd unieke URL's in de adresbalk, waardoor je wel alles appart kan bookmarken.
Dat is dus de voornaamste reden om hier voor frames te kiezen.
Imho onzinreden.
Of je moet er echt voorzieningen voor gaan treffen, maar elke browser kan open link in new tab etc doen waardoor je je ene url al verliest.
Die ene url is een schoonheidsdingetje, geen beveiliging die ervoor zorgt dat men niet meer alles kan bookmarken.
Persoonlijk zou ik het juist voor een intern systeem juist niet in frames doen, ik vind het altijd hardstikke relaxed om even een paar verschillende tabbladen open te hebben staan met verschillende functionaliteiten (tabblad 1 voer ik een verkooporder in, tabblad 2 kijk ik naar de historie van de klant om te zien of ik nog wat extra korting kan weggeven) Dat soort dingen werkt wmb niet lekker als ik telkens als ik een nieuwe tab wil hebben helemaal vanaf scratch moet beginnen.
Met frames kan ik dit nog steeds doen (rechtermuisknop en open in new tab) enkel kan ik daarna voor de rest niets meer met die tabs doen.
Of je moet alles met AJAX gaan doen, maar dan is het kiezen voor frames toch makkelijker.
Dat vraag ik me toch echt ten zeerste af. Ik ga bij jarenlang geen frame-gebruik ervanuit dat je een eigen framework oid hebt waar dit al helemaal in geregeld is, in dat framework ben je bekender dan met frames opzich (ok, het is geen rocket science).
Voor mij zou het bijv makkelijker zijn om het zonder frames te doen dan met. Ik heb gewoon te lang niets meer met frames gedaan.
RaZ schreef op zondag 08 mei 2011 @ 11:44:
[...]
Omdat er gewoon om gevraagd wordt door de klant. Het kan natuurlijk wel met AJAX, maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan, waardoor de prijs voor de klant ook lager ligt (frames draai je sneller in elkaar dan AJAX).
Ik zie de klant helemaal nergens om vragen... De klant wil veelal enkel functionaliteit, techniek zal hem niet zoveel uitmaken.
En als je jarenlang om frames heen hebt gewerkt dan vraag ik me af of je met frames wel sneller bent.
Of je moet nog nooit een site met een vaste navigatie structuur oid hebben gemaakt, dan zou het kunnen dat frames sneller is dan iets heel nieuws in ajax bouwen.
[
Voor 16% gewijzigd door
Gomez12 op 08-05-2011 12:04
]